Schijf niet benaderbaar met FDISK

Pagina: 1
Acties:

• Roeland_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 02:53
Hoi,

Ik heb een laptop waar ik met een floppy fdisk op uitvoer. Nu gaat het allemaal goed totdat ik onder in beeld de melding krijg: Kan geen toegang verkrijgen tot Station 1. Er word wel een RamDrive aangemaakt bij het opstarten van Floppy. Er zit een schijf in van 6 Gb. Niet gepartitioneerd. Maar ik kan geen toegang krijgen tot die schijf. Als ik met een XP of 2000 CD opstart, krijg ik een zwart beeld. Dan loopt hij ook niet meer verder.

Kan het zijn dat er op de HD een beveiliging zit? Of is de HD overleden? Heeft iemand voor mij een oplossing?

Alvast bedankt...

Verwijderd

Vaag probleem, probeer je HDD anders eerst even te testen op fouten met een proggie bv powermax

(sorry weet niet hoe ik een link om kan zetten in tekst)
http://www.maxtor.com/por...rd%20Drives&downloadID=22

Download dit proggie. open het in windows en laad de bestanden op een floppje, deze is dan bootable,
doe de uitgebreide test op je HDD en zie wat eruit komt.

suc6

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FDISK FAQ
probeer eens debug uit te voeren zoals deze ook in de FAQ staat en vervolgens eens te testen met fdisk.
wordt het ding verder wel herkend in de bios?

• Roeland_
De HD wordt wel herkend in de bios? En debug kan ik niet uitvoeren. Zodra ik dat intyp blijft er een cursor knipperen.

Wel krijg ik een melding als ik win98 wil installeren een melding: Als u HPFS of NTFS hebt geinstallleerd, moet u een MS-DOS-opstartpartitie maken voor een Windows-installatie. Wat is in vredesnaam HPFS ???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roeland_ schreef op 17 juni 2004 @ 10:08:
De HD wordt wel herkend in de bios? En debug kan ik niet uitvoeren. Zodra ik dat intyp blijft er een cursor knipperen.
dat is de bedoeling ook van debug...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Move OH-> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

TS : Het komt mij voor dat de HDD een probleem heeft. Het kan zijn dat je een corrupte partitietabel hebt, zie de FDISK FAQ hoe je non-dos partities verwijdert.
HPFS wordt voor geen een laptop gebruikt naar mijn weten, NTFS kan. Dit zal dan inhouden dat er een Windhoos NT of 2000 installatie op de HDD heeft gestaan.

Een mogelijk om te checken of je HDD echt kassie zes is, is via een verloop van 2.5" naar 3.5" ide de schijf in een desktop te hangen en kijken hoe het bios hem detecteert. Ikzelf heb ooit in een grijs verleden zo'n adaptertje bij Okaphone (Groningen) vandaan gehaald voor 35 NlG .

• Roeland_
Allemaal bedankt voor jullie reactie. De HD blijkt dus kapot te zijn. Ik heb een ander schijfje erin gehangen en die werkt in 1 keer.

Bedankt!
Pagina: 1