Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[UMTS] Vodafone intro VLive! UMTS

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:10

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Vodafone introduceert als eerste in Nederland UMTS diensten voor consumenten

Afbeeldingslocatie: http://www.vodafone.de/images/samsung_z105_300.jpg
Bereikbaar wordt bekijkbaar. Vodafone introduceert als eerste in Nederland UMTS diensten voor consumenten

Maastricht, 16/06/2004 - Vodafone Nederland biedt vanaf vandaag de eerste UMTS diensten via Vodafone live!, de succesvolle consumentendienst van Vodafone. Naast het brede scala aan diensten dat via Vodafone live! op dit moment al beschikbaar is, kunnen klanten vanaf vandaag elkaar via video telefonie zien en kunnen ze op hun mobiele telefoon kijken naar live televisie, filmtrailers en muziek- en sportclips. Bereikbaar wordt bekijkbaar.

Met de introductie van vandaag bevestigt Vodafone haar leidende positie in Nederland op innovatief gebied. De introductie van Vodafone live! UMTS volgt op de succesvolle introductie in februari 2004 van de Vodafone Mobile Connect UMTS/GPRS Datakaart voor zakelijke klanten.

Early-adopters
Volgend op succesvolle testen onder klanten met UMTS consumentendiensten, heeft Vodafone besloten om deze diensten nu aan te bieden aan die klanten die als eerste over de nieuwste producten en diensten willen beschikken en deze willen beleven, de zogeheten "early adopters". Deze initiële introductie geeft deze klanten de mogelijkheid om de nieuwe UMTS technologie uit te proberen en loopt vooruit op de uitgebreide introductie die gepland staat voor de komende herfst. Dan zal het aantal Vodafone live! UMTS toestellen uitgebreid worden en zullen nieuwe diensten worden geïntroduceerd. De introductie van vandaag volgt op de eerdere introducties van Vodafone live! UMTS in Spanje, Italië, Duitsland en Portugal. Voor klanten die als eerste de Samsung Z105, het eerste Vodafone live! UMTS toestel, willen uitproberen, wordt het toestel vanaf morgen te koop aangeboden in Vodafone winkels in het UMTS dekkingsgebied.

Nieuwe applicaties
Vodafone live!, de toonaangevende dienst in de markt van multi-mediale mobiele consumentendiensten, wordt uitgebreid met UMTS technologie, waardoor klanten toegang krijgen tot nieuwe mobiele diensten die tot nu toe niet mogelijk waren voor mobiele gebruikers. Naast het reeds bestaande video messaging bestaan deze nieuwe diensten uit video telefonie, live televisie, video streaming van sport- en muziekevenementen en video downloads. Via de nieuwe UMTS diensten hebben klanten toegang tot de beste content op het gebied van sport, nieuws, muziek, games en algemeen entertainment. Ook zullen klanten een betere geluids-, beeld- en videokwaliteit ervaren en zullen zij nog sneller games en ringtones kunnen downloaden.

"De introductie van Vodafone live! UMTS biedt nu ook consumenten de voordelen van UMTS technologie zoals deze reeds worden ervaren door onze zakelijke klanten die gebruik maken van de Vodafone Mobile Connect UMTS/GPRS Datakaart. De grotere bandbreedte van UMTS biedt onze klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van nieuwe mobiele multi-media content en applicaties zoals video telefonie", aldus Tomas Isaksson, Chief Executive Officer van Vodafone Nederland. "Vodafone live! UMTS opent het komende jaar een nieuwe wereld van communicatie en entertainment via de mobiele telefoon en brengt een groter aanbod aan mobiele telefoons, meer content en een groter UMTS dekkingsgebied", concludeert hij.

Vodafone live! UMTS is in eerste instantie beschikbaar in Vodafone winkels in de Randstad, Groningen, Enschede, Den Bosch, Eindhoven en Maastricht. Klanten kunnen Vodafone live! UMTS ook gebruiken in Spanje, Italië, Duitsland en Portugal.

--------------------------------------------------------------------------------
Bron

Gisteravond introductie van het nieuwe toestel gehad ;)
Vodafone Live! blijft dus zoals het is, alleen is er een uitbreiding gekomen met video bellen, video MMS en Live! TV (CNN kijken op je GSM :))

Over de kosten is voorlopig nog niet veel bekend, evenals mogelijke andere toestellen naast de Samsung...

edit:
SE Z1010 ;) volgt eind deze zomer; kosten naast belbundelabonnement: 10 euro voor 50 Mb dataverkeer (gratis video bellen tot 1 oktober!)

Wie verwacht iets van het, door UMTS gedragen, Vodafone Live! systeem?

Update:

Brakke T610 Foto's van "mijn" Samsung Z105

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epelsers/pics/SamsungZ105.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epelsers/pics/SamsungZ1052.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 17-06-2004 07:53 ]

An Explanation of l33t Speak

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
Hoe kom je aan de info dat er een SE in het assortiment gaat komen? Daar heb ik dan wel interesse in :) Samsung ligt me niet zo nl.

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ziet er allemaal geweldig uit, had iet van ''zoooooow'' B) en wat beterft dat mooie umts toestel voor die prijs ''hebben hebben'' (heb k altijd met iets nieuws) maar dan lees je verder en dan blijkt dat het nog niet zoveel voorstelt (en verschrikkelijk duur is...(en je in dat geval een abbo voor live!-gebruik cker wel kan gebruiken en dat die prijs dan is i.c.m een abbo? (dan is de prijs wel weer superhoog) en het toestel zag er nog zo leuk uit... :/ )

maar als ze meer diensten gaan aanbieden (en prijs evt verlagen) zal het wel op den duur in bepaalde doelgroepen aanslaan, afhankelijk van de live!-prijs, abbo-prijs, toestel-prijs.....

edit- wat staond er naast die ''plus'' ?? wat krijg je dr bij?

edit - belachelijk dure abboprijs en dan nog die €199,-, wass te verwachten met een umts toestel, hoewel SE zijn prijs voor haar umts toestel op €500 wilde houden los/vrij. Denk dat het met deze prijzen de eerste 3 jaar niet aanslaat

[ Voor 43% gewijzigd door robert-630 op 17-06-2004 10:47 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ben benieuwd of vodafone me weer gaat bellen of ik over wil gaan hiernaar icm gratis toestel :P was met dat vodafone live! nl wel zo :) en wie weet,kan wel weer nieuw toestel gebruiken ;) na 2 of 3 maanden kan je alles toch weer veranderen :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
overbodig.

[ Voor 88% gewijzigd door ScuL op 17-06-2004 12:16 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

mrsar schreef op 17 juni 2004 @ 11:58:
ben benieuwd of vodafone me weer gaat bellen of ik over wil gaan hiernaar icm gratis toestel :P was met dat vodafone live! nl wel zo :) en wie weet,kan wel weer nieuw toestel gebruiken ;) na 2 of 3 maanden kan je alles toch weer veranderen :P
alleen kan je niet van je UMTS bundel af zo lang je contract loopt ;)
Voor de rest heb ik het vandaag eens uitgebreid bekeken. En is het wel aardig. Die Samsung vind ik gewoon te lomp (voor mijn gevoel nog iets groter dan de V200 en dikker). Videobellen en CNN & 3 voor 12 kijken is wel lache met dat ding. Maar om daar 10 euro voor neer te tellen per 50 MB vind ik tot nu toe wat overdreven. Al zullen deze prijzen waarschijnlijk zeer snel dalen.
Al met al een leuke ontwikkeling. Wat betreft de prijs van het toestel met abo : De samsung los kost 949 euro. Vandaar dat ie waarschijnlijk wat prijzig is ;)
Als de Z1010 los 500 ofzo gaat kosten zal ie vast wel gratis zijn met een hoog abo.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik ben wel benieuwd naar de snelheden bij het internetten met een PDA/Notebook via UMTS. Speedtest/Mordax resultaten bijvoorbeeld

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Z1010 kost los ongeveer 850euro, dus dat is wel wat goedkoper dan dan die Z105. Ik zelf wacht met aansluiten totdat de Z1010 er is. Ik vind die samsung maar niets.
Ik ga zo ff langs de Citypoint hier in den bosch, eens kijken of ze me wat info kunnen geven...

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 15:19
Ik heb via m'n werk al een tijdje een zakelijk data abbo samen met zo'n UMTS data card, en het werkt prima.
Afgelopen woensdag in de auto op de A2 richting eindhoven de hele rit kunnen internetten met best goede snelheid :) (geen speedtest gedaan helaas)

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

ben net terug van de city point, ze wisten inderdaad dat de Z1010 eraan kwam maar op de documentatie die hun hadden stond niet meer vermeld dan "Verkrijgbaar binnen aanzienlijke tijd"... :Z

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-11 16:10
Hier vind je nog een test over Vlive umts met de samsung Z105
Pagina: 1