Toon posts:

data van laptop naar pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop thuis van iemand en daar staat data op die ik op cd moet zetten.

nou is mijn vraag . kan dat via een seriele kabel/stekker waar eerst mijn oude modem op zat. kabel ? en wat voor software? of settings? heb ik daar voor nodig?

laptop is een compaq armada e500

thanx whoever.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

kan inderdaad, zoek op "null modem" kabel. (is dus niet dezelfde als waarmee je de gewone modem aansluit, is een crossed cable die speciaal voor directe computer-computer verbindingen is...)

Kan op verschillende manieren, norton commander, windows direct cable verbinding, onder DOS met interlnk & intersrv etc etc

Het kan natuurlijk ook via de printerpoort, of beter nog via een netwerkkaartje. Wanneer er een pcmcia slot in zit zou ik dat doen, dat gaat veel sneller en makkelijker. Oh en als het niet te veel is en je kunt het internet nog op met de laptop is het wellicht net zo makkelijk om het gewoon naar jezelf te e-mailen.

[ Voor 31% gewijzigd door hufkes op 17-06-2004 04:51 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Of in het geval van pcmcia slot gewoone en usb(2.0) of firewire kaartje erin en een externe brander of externe harde schijf erop aansluiten.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 08:43
Netwerk opzicht lijkt mij het makkelijkste :)
Daar kun je echt snel bestanden mee overzetten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Als je geen pcmcia-netwerkkaartje hebt: heb je geen usb-key of usb digicam?

Ja, parallelle kabel kan ook (pas nog eentje in elkaar gesoldeerd, kostte 2 uur), maar is wel traag...