Toon posts:

zie mijn HDD niet in DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn systeem terug op mijn raid gaan zetten, maar wil eerst nog een paar bestanden overzetten, raid worden 2 s-ata maxtors 80gig, heb ook nog een gewone maxtor van 80gig, daar staat nu mijn os op, op een van de satas staan nog een boel bestanden. ik zou die graag even op de gewone schijf zetten en dan mijn os op de satas in raid... :9~

probleem is enkel dat ik mijn c (gewone schijf) niet kan formateren :?

ik heb al geprobeert om een xp op de andere sata te zetten en dan te formateren, maar dan zie ik de C niet..

heb een paar progjes geload, in dos proberen formateren, erasen, noem maar op, vond geen enkele keer de schijf :r :r

heeft er iem dit al gehad? wat to do? _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb je die dingen niet gewoon in NTFS geformatteerd? want dan ziet dos ze natuurlijk niet.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 12:38

Nobby

Nuts!

Je draait waarschijnlijk NTFS op je C: schijf, dit kun je niet verkennen onder dos, gebruik de search hoe dit wel kan :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, volgens mij moet je dan met fdisk gewoon je partities kunnen verwijderen en opnieuw schrijven? Zelfs met NTFS... :?

WinXP setup kan het iig...

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 17-06-2004 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, niet in DOS, had ik kunnen denken, hoe kan ik dan mijn xp opnieuw zetten, als ik op de gewone schijf probeer mijn xp terug te install. zegt ie na te rebooten dat hij geen cd meer vind. dit terwijl de bios geen enkel probleem heeft met de cd te vinden. is geen optie meer, wil gewoon de schijf formateren en die kul derop smijten. hoe kan ik gemakkelijk de schijf format? met mijn huidige symptomen dan wel... zie topic

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met fdisk de partitie verwijderen, een nieuwe partitie aanmaken (fat), en die gewoon formatteren?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Een Linux installatie wist élke schijfindeling.
(en dan bedoel ik : het aflopen van de installatie tot na diskdruid en/of fdisk).
Daarna vindt de windows-opstartdisk de "maagdelijke" HD.

Wat is er trouwens op tegen om alle 3 de schijven in je PC te hangen in een non-RAID-configuratie ?
Afhankelijk van je BIOS-instellingen (zit daar het probleem niet ? S-ATA uitgezet ?) kun je dan:
- opstarten van je ATA-schijf
- de 2 S-ATA's herkennen, en de bestanden overzetten op de ATA-HD
- PC uitzetten
- ATA-HD (die dan besturingssysteem + alle bestanden bevat) loskoppelen
- RAID-configureren op S-ATA HD's
- XP installeren op de RAID
- ATA-HD als "slave" (ook ten opzichte van S-ATA) weer in de PC verbinden
- systeem opstarten, en de bestanden overzetten op de RAID
- ATA-HD wissen
- de bestanden dan weer van de RAID op de ATA schijf zetten
en klaar.

[ Voor 73% gewijzigd door Brothar op 17-06-2004 00:56 . Reden: tikfouten & aanvullingen ]

eagle

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 23:41
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 00:39:
ok, niet in DOS, had ik kunnen denken, hoe kan ik dan mijn xp opnieuw zetten, als ik op de gewone schijf probeer mijn xp terug te install. zegt ie na te rebooten dat hij geen cd meer vind. dit terwijl de bios geen enkel probleem heeft met de cd te vinden. is geen optie meer, wil gewoon de schijf formateren en die kul derop smijten. hoe kan ik gemakkelijk de schijf format? met mijn huidige symptomen dan wel... zie topic
- Windows XP CD in je Cdrom
- Booten vanaf CD
- Wachten tot PC allemaal zooi in gaat laden vanaf CD
- Partitie verwijderen/formatteren tijdens de install

tvw

Verwijderd

Topicstarter
@ iets:

ik heb mijn xp al geprobeert te instal, maar wanneer hij herstart ziet de instal de cd-lezer niet meer..... |:(

Verwijderd

Dude Fdisk!! of weet je soms niet wat het is? |:(

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 23:41
Hmz dat heb ik ook een keer gehad met windows95. Dat zuigt verschikkelijk :P.

Wat ik toen gedaan heb was de hele CD kopieren naar een map op de hdd. En als de setup ging zeuren waar z'n bestanden stonden, hem verwijzen naar de hdd.

Geen idee of dat ook werkt onder XP...

tvw

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zoals Jorrick als zei. FDISK
FDISK FAQ

@ iets,
ja, dat kan ook met XP

• Brothar

Brothar

meester

dat is niet Fdisk hoor.. (´t is een installatietrucje wat beheerders gebruikten om a. een trage CD/rom te vermijden, b. tge voorkomen dat je altijd bij herstel een CD bij je moest hebben+ maar dat terzijde).
Om hoeveel data gaat het ? Brand het anders op een CD (R of RW).
Bij de installatie van Windows XP kun je de bestaande schijfindeling veranderen.
Bovendien - met wat ik van RAID weet: Abit KT7 - stel je een RAID in, en wordt een RAID geactiveerd, vóór het systeem aan het lezen van CD-rom e.d. toekomt.
Vandaar mijn suggestie om eerst in non-RAID op te starten, de bestanden over te zetten, de normale HD - met dan álle bestanden - los te koppelen, en XP op de RAID te installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Brothar op 17-06-2004 01:06 ]

eagle

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:35
Ik snap er niks van:
- Je hebt een OS op je 'gewone' maxtor.
- Op een s-ata schijf staan wat bestanden die naar die maxtor moeten.

Waarom doe je dat niet gewoon onder je huidige OS?
Dat kopieert een stuk makkelijker dan onder dos...

• Brothar

Brothar

meester

..Dat zeg ik .. Ga-ma ... :) (´s bekijken of dat geen oplossing is)

[ Voor 6% gewijzigd door Brothar op 17-06-2004 01:08 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
**
Ik snap er niks van:
- Je hebt een OS op je 'gewone' maxtor.
- Op een s-ata schijf staan wat bestanden die naar die maxtor moeten.

Waarom doe je dat niet gewoon onder je huidige OS?
Dat kopieert een stuk makkelijker dan onder dos...
**

ik wil die schijf leeg om dan met mijn os op de raid die bestanden te gebruiken

• Brothar

Brothar

meester

Ja, want wat zeg je in je topic/start:
"...heb ook nog een gewone maxtor van 80gig, daar staat nu mijn os op"
Daar start/startte je PC dus mee op.
Verder zeg je:
" op een van de satas staan nog een boel bestanden. ik zou die graag even op de gewone schijf zetten "
Hang die 2 schijven dus naast elkaar, start de PC op, zet de bestanden over, verwijder je `normale`HD, zet de 2de SATA naast de 1ste, configureer je RAID, installeer XP (dan dus op de RAID) , zet dan de PC uit en plaats de `normale` HD (weer terug in de PC, maar zodanig dat van de RAID wordt opgestart), zet dan de te bewaren bestanden op de RAID, FORMATeer de `normale`HD (dan wordt-ie dus leeg hé), zet de bestanden dan van de RAID op die (schone) HD ... en klaar.

Vroeger had je `schuifpuzzeltjes`: 15 vierkantjes - in een vlak van 4*4 - maakten een plaatje. Als iemand anders alle vierkantjes had verschoven, moest je het plaatje weer `terugschuiven`door die ene lege (16de) plek te gebruiken om de om-en-om vierkantjes te verplaatsen.
In wezen doe je dat nu met je data en 3 harde-schijf-configuraties.

[ Voor 34% gewijzigd door Brothar op 17-06-2004 01:24 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
allemaal goed en wel, ik zit nu op een nieuw os op de andere sata, maar ik kan de andere nieuw gepartioneerde schijf niet meer zien, en dus ook niet formateren...

daar gaat ook de theorie van Brothar, die touwens wel de juiste is... :?

EDIT:

de nieuwe partitie is C genaamd, kan ik dat ook veranderen, dan ben ik eruit denk ik

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 01:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 01:43:
de nieuwe partitie is C genaamd, kan ik dat ook veranderen, dan ben ik eruit denk ik
rechtermuisknop op de partitie in 'deze computer', eigenschappen, invulveld "Label: "
of bedoel je de schijfletter? dat kan onder andere met partition magic

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gevonden, was een fout in de bios, ff geflasht en :7
Pagina: 1