Toon posts:

IIS netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een IIS draaien onder Windows 2003, deze hangt aan een router.
Verder heb ik nog een aantal computers aan deze zelfde router.
Als ik op deze computer het IP van de server invul krijg ik goed de website te zien
die draait op de server. Nu heb ik een webadres (www.playz2b.nl) aangemaakt,
deze redirect meteen door naar het IP van de router, deze gaat via NAT door
naar de server. Dit werk allemaal goed vanaf buiten. Als ik vanaf een computer
in mijn eigen netwerk naar www.playz2b.nl ga, redirect hij weer door naar de router, maar daar stopt ie. Hij vraagt dan om naam en ww van de router.

Vanuit binnen redirect ie dus niet door naar de server, alleen naar de router.
Als ik vanaf een externe copmuter naar www.playz2b.nl ga, gaat het wel goed.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? bv met welke poorten?
80,1080,8080 heb ik al geprobeerd, maar werkt niet.

Alvast Bedankt, Bertram

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 11:08
gebruik een proxy server? waarom heb je trowens een redirect?

[ Voor 2% gewijzigd door LoBbY_1 op 17-06-2004 00:34 . Reden: typo ]

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik gebruik geen proxy. Ik redirect hem omdat voor het internet adres, dat staat wat netter. De website kan ik niet uploaden omdat ik gebruik maak van ASP
en de webhost ondersteund dat niet.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

Ik kan dat ook niet, is volgensmij normaal.
offtopic:
report: PNS -> NT

[ Voor 33% gewijzigd door BJD op 17-06-2004 01:08 ]

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 11:50
Ik had een soortgelijk probleem met een Draytek. Als ik locaal de website via de domeinnaam opvroeg kwam ik op de webconfiguratie pagina van de router uit.
Ik kon dit oplossen door de webconfiguratie van de router op een ander poort dan 80 te laten draaien, bijvoorbeeld 81.

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 11:08
Probeer het eens via een open poxy, of via de proxy server van je ISP. Ik heb zelf ook meerdere domeinen draaien op een server in mn netwerk. En als uj gewoon het domein in typ werkt dat ook niet :) Dus daarom gebruik ik een proxy server.

Een echte golver is nooit uitgeput

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Het makkelijkste is een DNS-servertje installeren op je WIN2003 server. Dit DNS adres (server IP-adres) zet je als eerste in de router en daarna de externe DNS adressen. Zo kijkt hij altijd eerst intern of de URL bestaat en zo niet kijkt hij extern.

Vanuit intern --> extern --> intern is mij nog niet gelukt met mijn router. Ongetwijfeld dat er routers bestaan die dat wel kunnen, maar die van mij loopt vast op mijn router.

Op Google kan je best wel informatie vinden over hoe je een DNS installeert en instelt. Lukt het niet laat het even weten, dan kan ik je misschien met wat aanwijzigingen de goede kant opsturen.

edit:
MET EEN PROXY WERKT HET NATUURLIJK OOK, OMDAT JE DAN NIET METEEN TERUG GAAT DE ROUTER IN. DIT IS WEL DE GEMAKKELIJKSTE OPLOSSING!

[ Voor 12% gewijzigd door davhor op 17-06-2004 08:45 ]

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
[off topic] onder mozilla firefox is je menu links op de pagina niet zichtbaar [/off topic]

gewoon lokaal dns draaien met eigen host-entries of op elke lokale machine de hosts-file aanpassen

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Dit kan niet. Jouw router doet niet aan NAT-loopback. Zoek maar eens op het forum om te lezen wat het precies inhoudt.

In principe is het niet te verhelpen, maar er zijn verschillende workarounds zoals davhor en Cyzor uitleggen :)

En tot slot is dit niets voor Professional Networking & Servers, het had beter in Network Troubleshooting gepast.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.