Toon posts:

tft scherm kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn fujitsu computers siemens c17-2 tft scherm was na 4maanden overleden het letje gaf aan dat er geen stroom was.Dus gebeld met de helpdesk en een nieuwe gekregen.Heb ik het volgende scherm 1dag (je raad het al) weer naar de klote :( weer de helpdesk gebeld en weer een nieuwe gekregen.Nu vraag ik me af waar kan dat aan liggen hij zat op een wandcontactdoos zonder beschermingscontact kan het daar aan gelegen hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 00:15 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Je bedoelt zonder randaarde? Sja, alle computers doe ik tot nu toe heb gehad (in een slordige 19 jaar inmiddels) moesten het zonder randaarde doen ;) Dat kan het probleem niet zijn lijkt me. Heb je toevallig een PC meubeltje wat nogal wankelig is? TFT lampen in desktop TFT's moeten liefst stabiel staan zonder al teveel schommelingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

spikes ?

eagle

Verwijderd

Topicstarter
dat staat muurvast ;) ik heb hem nu op een andere pc in huis staan waar wel aarde in de muur zit alleen dat is een tijdelijke plek (heb zelf eigenlijk geen zin om draden te gaan trekken dus even vragen) meer info : http://salzburg.com.geizhals.at/a64895.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 00:24 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Zo'n TFT gaat echt niet kapot in een dag omdat ie te onstabiel zou staan. Daar is wel wat meer voor nodig als een dag.
Heb je misschien last van spanningspieken? Zie je een lamp weleens heel even fel oplichten of iets dergelijks?
Is die wandcontactdoos wel in orde?

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 17 juni 2004 @ 00:24:
Zo'n TFT gaat echt niet kapot in een dag omdat ie te onstabiel zou staan. Daar is wel wat meer voor nodig als een dag.
Heb je misschien last van spanningspieken? Zie je een lamp weleens heel even fel oplichten of iets dergelijks? Is die wandcontactdoos wel in orde?
aan piekspanning had ik ook gedacht maar niemand gelooft me dat het daar aan licht.mij lijkt het ook sterk dat het aan een onstabiele plek licht.maar mij lijkt het nog sterker dat het aan het wandcontactdoos licht.er zit geen generator in ofzo hoor

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Volgens de website van de fabrikant zit er een losse voedingblok tussen de 220 en het display. Dan heb je volgens mij geen problemen met de randaarde. Omdat je aangeeft dat er geen spanning meer op de monitor verschijnt, lijkt het erop dat het voedingblok kaduuk geweest is. Je verwacht dat zoiets netjes gedimensioneerd is, maar misschien is dat hier niet het geval.

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt zeker een netwerkadapter >>-->omvormer naar 12V ofzo......... die zit er niet aan hoor

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al eens gemeten hoeveel volt erop je wandcontactdoos staat?

En of het instabiel is... of erg hoog... dus +240V

[ Voor 30% gewijzigd door Vorkie op 17-06-2004 00:55 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 00:09:
mijn fujitsu computers siemens c17-2 tft scherm was na 4maanden overleden het letje gaf aan dat er geen stroom was.Dus gebeld met de helpdesk en een nieuwe gekregen.Heb ik het volgende scherm 1dag (je raad het al) weer naar de klote :( weer de helpdesk gebeld en weer een nieuwe gekregen.Nu vraag ik me af waar kan dat aan liggen hij zat op een wandcontactdoos zonder beschermingscontact kan het daar aan gelegen hebben?
Nee, je TFT scherm is niet kapot gegaan door gebrek aan randaarde. Monitoren zijn daar in de regel namelijk niet gevoelig voor. Pc's (de systeemkast) daarentegen wel, in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren. Met name sinds de invoering van ATX (voor die tijd was aarding niet echt een issue bij PC's).

De oorzaak van je defecte scherm lijkt me heel ergens anders te liggen. In je eerste scherm is, als ik het goed begrijp, de inverter van het backlight gesneuveld. Meestal komt zo'n defect voor bij meerdere exemplaren van hetzelfde type. Sterker nog: meestal heeft één type scherm ook één veel-voorkomend defect. Bij dit scherm is dat blijkbaar de inverter (dit is vaak de achilleshiel van LCD schermen). Als de fabrikant je defecte scherm omruilt voor een ander scherm, dan betreft dit vaak een gerepareerd model. Aangzien in de meeste gevallen er één veel-voorkomend defect is, is het zeer waarschijnlijk dat je nieuwe scherm een gerepareerd exemplaar is dat precies hetzelfde probleem heeft vertoond als het scherm dat net is opgehaald. In praktijk blijkt dat zo'n gerepareerd scherm toch vaak opnieuw het defect vertoont wat nou juist gerepareerd had moeten zijn.

Het beste wat je kan doen is het scherm opnieuw omruilen, net zolang tot je een werkend (hopelijk nieuw) exemplaar hebt.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukkig geen oud scherm hij moest zelfs nog helemaal uit het plastik gehaald worden (het zat gesealt in de verpakking) maar ik zal hem maar weer terug zetten op de pc waar hij hoort :9
Pagina: 1