Waar zijn de boekenplank luidsprekers gebleven?

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ben me aan het orienteren om eens een fijn setje stereo luidsprekers aan te schaffen. Het gaat mij er om dat dit wel liggende boekenplankers zijn. :)

Alleen ik kom niet echt verder dat de JBL Northridge E50 en de welbekende Bose 301.

Bij alle andere merken kom ik helemaal niks meer tegen. Alleen maar staande luidsprekers en zuilen. Ik heb namelijk niet zoveel ruimte en een paar sprekers die ik mooi aan de wand kan monteren met een plankje zou te gek zijn. Weet iemand of dit een uitstervend ras is of kijk ik soms niet verder dan me neus lang is :?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Op zich kun je ieder boekenplak speaker op zijn kant leggen, alleen die met D' appolito design niet (woofer - tweeter -woofer). Ga gewoon luisteren en leg de speakers ook met luisteren op zijn kant. Als het niet klinkt, merk je dat snel genoeg. Je kunt natuurlijk ook een speaker kopen die wat kleiner is en dus wel netjes past (eventeel een sub erbij)

En btw: GEEN BOSE!

[ Voor 51% gewijzigd door voodooless op 16-06-2004 23:56 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 16:47
kijk een bij infinity (overture 1 is oud model)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, wou zeggen... Waarom zou je elke willekeurige speaker niet neer kunnen leggen... In principe is die E50 ook hetzelfde als een andere uit die serie...

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:27
* Wormaap with stupido's
Elke speaker kun je gewoon liggend gebruiken :P Gewoon ff luisteren :)

En IDD... Koop GEEN BOSE! :r

Ticking away, the moments that make up a dull day

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Natuurlijk kun je iedere normale luidspreker op ze kant liggen maar vaak zit het bass-poortje aan de achterkant en als je ze dan vlakbij de muur zet dan lijkt me dit niet echt OK. Bij die E50's zitten ze aan de voorkant. Of roep ik nou domme dingen.

Eeuh simpele "BOSE :r -reacties" graag liever niet.

Verwijderd

Laat alsjeblieft de ongefundeerde ranten op Bose achterwege daar heeft helemaal niemand wat aan.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

xabre16v schreef op 17 juni 2004 @ 00:02:
Natuurlijk kun je iedere normale luidspreker op ze kant liggen maar vaak zit het bass-poortje aan de achterkant en als je ze dan vlakbij de muur zet dan lijkt me dit niet echt OK. Bij die E50's zitten ze aan de voorkant. Of roep ik nou domme dingen.
Er zijn zat speakers met de BR aan de voorkant, zoals bv van B&W, KEF, en ga zo maar door. Daar zal het dus niet aan liggen denk ik..

B&W DM601 S3
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM601_S3/detail_large_two.jpg

KEF Q1 / QCompact
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries1_image_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/Qcompact%20no%20grille.jpg

Tannoy fusion 1
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/Fusion1_GrilleOff_Light_small.jpg

Mission M30 / M50
Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/product/m3series/loudspeaker_m30_d.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/product/m5/loudspeaker_m50.jpg

....en ga zo maar door.... Die kun je allemaal zonder problemen op zijn kant leggen!
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 00:02:
Laat alsjeblieft de ongefundeerde ranten op Bose achterwege daar heeft helemaal niemand wat aan.
Om over Bose een wat gefundeerdere stof te geven: http://www.intellexual.net/bose.html . Dit is natuurlijk maar een set, maar ga er maar vanuit dat de rest niet veel beter is, zeker niet kwa prijs/kwaliteit! Vraag in de winkel maar eens om de bose speakers te horen naast de andere speakers, en niet in een loose ruimte... Als ze dat al willen, dan zul je denk ik merken dat andere speakers voor minder geld toch vaak wel beter klinken. Denk je nu echt dat ze gewoon vergeten om deugdelijk technische gegevens te geven.. Nee, dat is markting: "Specs klinken niet, onze speakers wel"... Jah, was het maar zo... Maarja, ieder zijn eigen mening over deze speakers natuurlijk. Als jij ze geweldig vind en het geld ervoor over heb, zal ik daar geen minuut van wakker liggen.

@MikeyMan: Het is zeker geen bose topic (laten we ons dat maar allemaal besparen), maar de Bose 301 (bookshelf) is wel een van zijn opties. Wat is er mis om hem daarvan af te raden?

[ Voor 53% gewijzigd door voodooless op 17-06-2004 00:55 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit is geen bose topic, dit is een vraag naar bookshelf speakers... :?

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ik weet niet of die wel zo geschikt zijn op op zijn kant te leggen, heb er hier zelf 4 staan en ze lopen in een ronding naar achteren toe. Als je die op zijn kant legt gaat ie gemakkelijk "Schommelen".

Voorbeeldje

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

xabre16v schreef op 16 juni 2004 @ 23:53:
Ik heb namelijk niet zoveel ruimte en een paar sprekers die ik mooi aan de wand kan monteren met een plankje zou te gek zijn.
Check de site van Dynaudio. Die hebben een speciale speaker die je aan de muur kan hangen. http://www.dynaudio.com/eng/audience/audience42w.htm

Verwijderd

Heb jij een prijslimiet, anders zijn dit ook nog 4 hele mooie luidsprekers en niet alleen kwa finish ;) .

Revel M22
JmLab Electra
Micro Utopia
Dali Helicon

De prijzen beginnen vanaf 2400 Euro per paar.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

de beste: Quad 11L

http://www.quad-hifi.co.uk/

Verwijderd

De Kef Q1 en consorten kun je natuurlijk met behulp van 4 of 3 rubberren dopjes gemakkelijk stabiel op hun zij leggen. Dan heb je ook nog enige ruimte om de afstraling wat te beinvloeden. :)

Overigens heeft de TS er ook helemaal niks aan wanneer je een linkje post met "de beste". Dit topic hoeft ook niet te gaan over de klankwaliteit van de speakers, dat moet de TS immers zelf gaan beluisteren. Wel is het interessant om het concept van liggende boekenplank speakers eens te bespreken. Bijvoorbeeld het punt afstraling. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 11:15 ]

Verwijderd

Door een luidspreker met D'Apollito "uitgevonden door Joe D'Apollito" opbouw op zijn zijkant te leggen verander je de afstraling. Door het op de kant leggen van de speaker gaat de symetrie van de afstraling verloren. De kans is dan dat de stemweergave onzuiver gaat worden, het is dus niet aan te raden ;) .

Deze opbouw wordt vaak bij centerspeakers gebruikt om een zo zuiver mogelijke stemweergave te realiseren.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 11:48:
Door een luidspreker met D'Apollito "uitgevonden door Joe D'Apollito" opbouw op zijn zijkant te leggen verander je de afstraling. Door het op de kant leggen van de speaker gaat de symetrie van de afstraling verloren. De kans is dan dat de stemweergave onzuiver gaat worden, het is dus niet aan te raden ;) .

Deze opbouw wordt vaak bij centerspeakers gebruikt om een zo zuiver mogelijke stemweergave te realiseren.
Spreek je je nu niet een beetje tegen :X D'Appollito liggend zorgt voor een brede vertikale afstraling. Horizontaal is het echter slecht en je moet echt op de sweet-spot zitten om optimaal te genieten. Die dingen moeten dus staan om goed hun werk te doen (dan is de horizontale afstraling namelijk wel goed).

Bij centers wordt er nu eenmaal voor liggend gekozen, omdat dat nu eenmaal beter onder of boven een TV past. Dat heeft niet's met het beter verstaan van stemmen te maken. In tegendeel zelfs: het brengt alleen maar nadelen met zich mee!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Deze uitspraak van die BOSE site is wel leuk:
"In the industry, "BOSE" is considered an acronym for "Buy Other Sound Equipment"

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:27
Wekkel schreef op 17 juni 2004 @ 12:09:
Deze uitspraak van die BOSE site is wel leuk:
"In the industry, "BOSE" is considered an acronym for "Buy Other Sound Equipment"
Ookal ben ik het wel met je eens, misschien kun je toch je post nog wat inhoud geven? :X Anders denk ik dat de modjes 't opvatten als'n troll...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• TomSwinnen

TomSwinnen

Even extra vraag in de topic stoppen : Iemand paar goede online shops voor al dat moois dat er gepost is (ook mijn geposte aanraders) .. Ik zou graag goede bookshelfs op mijn slaapkamer hebben, dat ik daar ook kan genieten van lekkere deuntjes :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wormaap schreef op 17 juni 2004 @ 12:10:
Ookal ben ik het wel met je eens, misschien kun je toch je post nog wat inhoud geven? :X Anders denk ik dat de modjes 't opvatten als'n troll...
Mijn post bevat slechts een quote van een verhaal van http://www.intellexual.net/bose.html en hoeft geenszins mijn mening weer te geven. Ik vond de uitspraak gewoon wel grappig.

Ontopic: mijn eigengemaakte 11 liter Tonsil GTC 13 nogwat 13cm tweeweg speakertjes blazen nog steeds goed naast de PC. Ze halen 40 Hz, helaas ten kosten van een klein 'buikje' in de curve. Geen probleem en met NLG 350,- totaal ook prima betaalbaar.

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 17 juni 2004 @ 12:19:
Even extra vraag in de topic stoppen : Iemand paar goede online shops voor al dat moois dat er gepost is (ook mijn geposte aanraders) .. Ik zou graag goede bookshelfs op mijn slaapkamer hebben, dat ik daar ook kan genieten van lekkere deuntjes :)
Voor de Dynaudio 42Wall

http://www.tqs.nl/thuisbios/index.html

Verwijderd

deepspace schreef op 17 juni 2004 @ 12:07:
[...]

Spreek je je nu niet een beetje tegen :X D'Appollito liggend zorgt voor een brede vertikale afstraling. Horizontaal is het echter slecht en je moet echt op de sweet-spot zitten om optimaal te genieten. Die dingen moeten dus staan om goed hun werk te doen (dan is de horizontale afstraling namelijk wel goed).

Bij centers wordt er nu eenmaal voor liggend gekozen, omdat dat nu eenmaal beter onder of boven een TV past. Dat heeft niet's met het beter verstaan van stemmen te maken. In tegendeel zelfs: het brengt alleen maar nadelen met zich mee!
Ik spreek mezelf niet tegen, de D'Apollito is alsvolgt opgebouwd van boven naar beneden:

midrange
dome tweeter
midrange

of

dome tweeter
midrange

Doordat de dome tweeter vertikaal tussen twee midranges worden geplaatst, worden de geluidsreflecties eleminieert die een tweeter eraan zouden kunnen hinderen zich vertikaal te verspreiden. Zou je de speaker nu kantelen, dus horizontaal neerleggen "let op de bouw van de luidspreker" zal dit effect teniet worden gedaan ;) .

De D'Apollito bevordert de vertikale afstraling en niet de horizontale afstraling, die dingen moeten dus inderdaad staan "daar ga jij denk ik de fout in" ;) . Bovendien wordt de D'Apollito opbouw vaak bij centers gebruikt "dome tweeter - midrange" om de stemweergave te verbeteren.

Als je voorbeelden van centerspeakers nodig hebt met D'Apollito opbouw roept u maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 14:25 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 14:23:
[...]

Ik spreek mezelf niet tegen, de D'Apollito is alsvolgt opgebouwd van boven naar beneden:

midrange
dome tweeter
midrange

of

dome tweeter
midrange

Doordat de dome tweeter vertikaal tussen twee midranges worden geplaatst, worden de geluidsreflecties eleminieert die een tweeter eraan zouden kunnen hinderen zich vertikaal te verspreiden. Zou je de speaker nu kantelen, dus horizontaal neerleggen "let op de bouw van de luidspreker" zal dit effect teniet worden gedaan ;) .

De D'Apollito bevordert de vertikale afstraling en niet de horizontale afstraling, die dingen moeten dus inderdaad staan "daar ga jij denk ik de fout in" ;) . Bovendien wordt de D'Apollito opbouw vaak bij centers gebruikt "dome tweeter - midrange" om de stemweergave te verbeteren.
Een staande D'Appolito bevorderd natuurlijk de horizontale afstraling (dus in de breedte, misschien bedoel jij dat anders..).
The technique vertically sandwiches a tweeter between two midrange drivers< midrange on top, tweeter in the middle, midrange on the bottom tweeter's output is directed primarily at listeners in the horizontal plane, minimizing reflections with the floor and ceiling. The result is increased clarity and a broader "sweet spot."
Draai je het ding om, dan gaat idd dat effect weg, aangezien dan de afstraling juiste vertiaal (in de hoogte) beter wordt. Je moet dan een sweetspot vinden om er voor te zorgen dat de midranges van de twee woofers elkaar niet uitblussen!

De TM configuratie is weer heel anders kwa afstraalgedrag en zou volgens mij op zijn kant ook niet echt problemen op moeten leveren...
Als je voorbeelden van centerspeakers nodig hebt met D'Apollito opbouw roept u maar.
Tuurlijk zijn de meeste centers liggende MTM, maar dat wil nog niet zegen dat het een goede oplossing is -> dat is dus juist niet zo. Marketing en gemak zijn de enigste twee redenen om een center zo te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 17-06-2004 16:37 ]

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 12:11
Misschien is de Revo 2 van Visonik wat voor je?
Afbeeldingslocatie: http://www.dieboxhifi.de/media3/visonik/Revo(350).jpg
Deze kunnen prima op hun zijkant geplaatst worden.

Verwijderd

deepspace schreef op 17 juni 2004 @ 16:34:
[...]

Een staande D'Appolito bevorderd natuurlijk de horizontale afstraling (dus in de breedte, misschien bedoel jij dat anders..).

[...]

Draai je het ding om, dan gaat idd dat effect weg, aangezien dan de afstraling juiste vertiaal (in de hoogte) beter wordt. Je moet dan een sweetspot vinden om er voor te zorgen dat de midranges van de twee woofers elkaar niet uitblussen!

De TM configuratie is weer heel anders kwa afstraalgedrag en zou volgens mij op zijn kant ook niet echt problemen op moeten leveren...

[...]

Tuurlijk zijn de meeste centers liggende MTM, maar dat wil nog niet zegen dat het een goede oplossing is -> dat is dus juist niet zo. Marketing en gemak zijn de enigste twee redenen om een center zo te maken.
Daar komt het uiteindelijk op neer ;) . Ik had wel centerspeakers in de gedachte waar de units vertikaal "van boven naar beneden MTM" staan. Maar uiteindelijk wordt de horizontale afstraling bij een liggende D'Apollito opstelling slechter.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Klein topic kickje.
Ben dus nog steeds op zoek naar boekplank luidsprekers voor op m'n slaapkamer. Heeft er iemand mooie voorstellen? Ik ga natuurlijk wel eens gaan luisteren, maar had graag wat suggesties voor naar op zoek te gaan.

Ik dacht aan iets van 100/150 €/set, ik weet, het is niet veel, maar het dient ook maar voor op de slaapkamer spontaan eens een cdtje te draaien.

Als jullie mooie shoplinks of tweedehandslinks kunnen geven, ook altijd welkom natuurlijk :)

Alvast thx ;)

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

bij Correct in Rotterdam (ja NL helaas) hebben ze de Mordaunt Short 902 in de aanbieding/opruiming voor 59e stuk.
Leuke deal misschien?

• TomSwinnen

TomSwinnen

Razorfist schreef op 02 juli 2004 @ 23:53:
bij Correct in Rotterdam (ja NL helaas) hebben ze de Mordaunt Short 902 in de aanbieding/opruiming voor 59e stuk.
Leuke deal misschien?
Lijkt me aardig ja, iets bestellen bij Correct (of in NL) is trouwens geen probleem, mijn Marantz Sr-4300 komt nog van daar :)

En voor eens te luisteren moeten ze hier in België toch ook te vinden zijn.. nouja, moeten.. :X

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hmm, zit net even rond te kijken en het lijkt me dat de Wharfedale Diamond 8.1 (175€/paar ongeveer) ook zeker geen slechte keuze zou zijn. Na het weekend ga ik er eens naar luisteren denk ik.

Voorlopig lijstje te beluisteren speakers :
- Wharfedale Diamond 8.1 (175 €)
- Mission M30 (160 €)
- Mordaunt Short 902 (120 €)
- Celestion F10 (170 €)
- Tannoy Mx-1 ( 182 €)
- Tannoy Mx-r ( 120 €)

Prijzen zijn per paar. Op prijsgebied komen de Tannoy Mx-R en de Mordaunt Short dus het voordeligst uit. Qua design vind ik ze allemaal wel aardig. Celestion heeft natuurlijk het voetje voor mijn home-merk te zijn, maar misschien wil ik ook wel eens iets anders proberen ;)

Als er dus suggesties zijn, vuur ze maar af! Ook positieve/negatieve ervaringen met bovenstaand lijstje zeer welgekomen :)

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-12 13:36
Ben ook aan het overwegen voor een JBL Northridge E50 set.

Uit verschillende Got topics heb ik begrepen dat Bose alvast geen aanrader is (veel te duur voor wat men krijgt, slecht van kwaliteit,...).

Daarom de vraag, is deze JBL iets voor z'n prijs?

• Tom_G
Niemand?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga er naar luisteren, zoals in ALLE topics gemeld wordt, is er maar 1 persoon die kan zeggen of JIJ die speakers mooi vindt klinken en dat ben jij.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hmm misschien dat dit iets is..
http://www.acoustic-energ...e_aegis/aegis_compact.htm

Ik heb de aegis one dus je mag wel keer komen luisteren hoor superaars :)

oow is al ouder topic zie ik

[ Voor 40% gewijzigd door Smurff op 21-08-2004 12:56 ]

• Tom_G
JvS schreef op 21 augustus 2004 @ 10:55:
Ga er naar luisteren, zoals in ALLE topics gemeld wordt, is er maar 1 persoon die kan zeggen of JIJ die speakers mooi vindt klinken en dat ben jij.
Luisteren ga ik zeker doen alvorens de eventuele aankoop.
Ik wou met deze vraag gewoon de mening weten van de tweakers.

Stel dat ik nu raad vroeg voor een set van Bose, dan kreeg ik bakken kritiek over me heen (afgaande op de search functie over Bose).

Dus om objectief gezien zeker geen verkeerde keuze te maken (Bose dus nogmaals bvb) wou ik via deze weg wel wat meer weten erover.

Thx!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Als je heel veel geld hebt misschien 2 center speakers kopen? :+

• Tom_G
Dupje schreef op 21 augustus 2004 @ 21:27:
Als je heel veel geld hebt misschien 2 center speakers kopen? :+
Ik zie niet in waarom je dat zou doen.

Die gaan trouwens ook niet zo laag in frequentiebereik, ze zijn er ook helemaal niet voor gemaakt.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Tom_G schreef op 21 augustus 2004 @ 21:55:
[...]

Ik zie niet in waarom je dat zou doen.

Die gaan trouwens ook niet zo laag in frequentiebereik, ze zijn er ook helemaal niet voor gemaakt.
Bij de Kef Q serie:

Q1: bookshelf
Afmetingen:
(H x W x D) 350 x 220 x 320 mm
Frequentiebereik:
45 Hz - 27 kHz

Q6C: Centerspeaker
Afmetingen:
(H x W x D) 160 x 432 x 215 mm
Frequentiebereik:
50 Hz - 27 kHz

De Center speaker is dus veel lager dan de bookshelf, en die bookschelf leg je niet zo gemakkelijk plat, terwijl de center bedoelt is om plat te liggen, maar door zijn breedte ligt hij automatisch al plat.

Volg je me nog? 8)7

Verwijderd

Mag ik nog even snel pleiten voor de Mission 701's? Ze worden dan wel niet meer gemaakt, maar mocht je ze 2e hands ergens tegenkomen voor een prikkie.. Ik durf wel te stellen dat je d'r nooit een miskoop aan doet :)

• Tom_G
Ah ok, had bij de center reeks van JBL gekeken.

Nu is het wel zo dat die niet per se plat hoeft te liggen hier. Het kan, maar is geen noodzaak.

Heb net even nagemeten, indien ze in de hoogte staan, mogen ze maximum 48 cm hoog zijn (althans voor het linkse exemplaar dat onder een boekenplank komt te staan). Liggend gaat ook zeker, al moet ik nu wat meer ruimte vrijmaken.

De afmetingen van die JBL's zijn toch ok. Met de diepte gaat dat op een paar centimeter na juist passen (tegen de muur) gelukkig zitten de basreflex pijpen vooraan.

Dit zijn mijn huidige speakers, maakten destijds deel uit van m'n hifi set (Sony LBT-A590 uit 1996) die ik tot op heden nog gebruik en waar de nieuwe JBL's dus zouden bijhoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Tom_G op 21-08-2004 22:26 ]

Verwijderd

Om snel nog even een nieuwe speakers aan het lijstje toe te voegen.
de Dali Blue 2002 voor 109 euro p/stuk bij http://www.vogelzang.nl/vgz2003/actie.php

Ze klinken naar mijn mening beter dan het bovengenoemde rijtje. Je betaald dan helaas ook wat meer. Ik zou in ieder geval even gaan luisteren als dat mogelijk is (wel wat lastiger vinden, iets exclusiever dan bijv. Mission) en voor jezelf kijken of deze speakers je de meerprijs waard zijn.

Specs: DALI Blue Series 2002
Frequency Response, ±3dB 41 Hz - 24 kHz
Crossover Frequency 3 kHz
Sensitivity (2.83V/1m.) 88 dB
Nominal Impedance 4 Ohm
Maximum SPL 108 dB
Rec. Amplifier Power, 8 Ohm 30 - 100 Watts
High Frequency Driver 1"
Low Frequency Drivers 6.5"
Midrange Driver -
Enclosure Type Reflex, 40 Hz Tuning
Placement Stand/Shelf
Recommended Rear Wall Distance -
-
Dimensions (HxWxD) 37 x 21.5 x 24.7 cm
14.6 x 8.5 x 9.7 in.
Weight (kg/lb) 5.4/11.9

plaatje: http://www.dali.dk/Page.a...=3&UMID=9&UUMID=12&PID=37

Veel succes met het uitzoeken van je speakers en neem beslist de tijd ervoor!
Pagina: 1