• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wie kan mij een advies geven? Doen of niet doen en waarom?

Nu bij Halfords voor slechts 229,-

4 Miljoen pixels
3 x Optisch en 4 x digitaal zoom
Samsung High Definition objectief
1.5" Kleuren TFT LCD scherm, resolutie 117600 pixels (490x240)
32 MB geheugen (SD, MMC, Memory Stick Duo uitbreidbaar)
Movie clipfunctie en VGA 30 fps., foto en memo
USB en video aansluiting
5 Cm Macro
Diverse opname instellingen
Nederlandstalig menu
2 Jaar garantie

Leek mij niet verkeerd. Ik heb er alleen geen bal verstand van. Overigens ga ik mijn toekomstige digitale camera alleen voor huis tuin en keuken gebruik gebruiken. Vooral vakanties natuurlijk.

Ben erg benieuwd naar jullie adviezen.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Mja.. dit is zo'n 'Aldi type' aanbieding.. Ik zou het niet doen. De medion 4mp was een Digimax 410.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

De kruidvat heeft momenteel de pentax optio s (3.2 megapixel) in de aanbieding. Met 3x optisch, geluidsopnames en een formaat waarmee hij in een altoids blikje kan niet misselijk. Mijn broer heeft hem direct aangeschaft en voor huis tuin en keuken gebruik ideaal. 245 euro.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
intruder1400 schreef op 16 juni 2004 @ 23:21:
Wie kan mij een advies geven? Doen of niet doen en waarom?

Nu bij Halfords voor slechts 229,-

...
Leek mij niet verkeerd. Ik heb er alleen geen bal verstand van. Overigens ga ik mijn toekomstige digitale camera alleen voor huis tuin en keuken gebruik gebruiken. Vooral vakanties natuurlijk.

Ben erg benieuwd naar jullie adviezen.
Ik zou het niet doen, je moet bij camera's heel erg opletten op de kwaliteit van de lens. Ik denk dat jij aangetrokken werd door de hoeveelheid pixels. Maar dit is dus maar 1 van de dingen waar je op moet letten.
Verder heb ik een camera met SD cards gehad en vond het echt een ramp. Ze zijn zwaar onbetrouwbaar, ben je thuis ineens al je foto's weg. Alleen al hierom zou ik het niet doen.
Voor de zelfde prijs heb je ongeveer een Canon powershot A70. Die is dan misschien wel 3.2 milpixels maar dan weet je wel zeker dat je een goede camera hebt.

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heel mooi. Weet ik dus dat ik niet alleen op de pixels af moet gaan. Dan twee vragen.

1. wat zijn goede lenzen (in toestellen tussen €200-300) of hoe kom ik daar achter?
2. Kan ik er vanuit gaan dat bij merken als Canon, olympus, fuji, sony etc. er standaard goed spul aan boord zit waardoor ik daar minder kritisch naar hoeft te kijken?

Verwijderd

intruder1400 schreef op 17 juni 2004 @ 23:51:
Heel mooi. Weet ik dus dat ik niet alleen op de pixels af moet gaan. Dan twee vragen.

1. wat zijn goede lenzen (in toestellen tussen €200-300) of hoe kom ik daar achter?
2. Kan ik er vanuit gaan dat bij merken als Canon, olympus, fuji, sony etc. er standaard goed spul aan boord zit waardoor ik daar minder kritisch naar hoeft te kijken?
Een digitale camera is een technisch gecompliceerd stukje techniek waarin mechanische ,electronische en optische onderdelen moeten samenwerken
Proefondervindelijk is gebleken dat de meeste oude bekenden op de cameramarkt dat het best onder de knie hebben
Het is dus niet zo dat een sensor met hoge resolutie en/of een toplens atomatisch tot een goede camera leiden, zie ook de FAQ's bij de diverse lopende topics.
Bij Samsung is gebleken dat ze redelijke camera's kunnen maken (of laten maken, dat gebeurt ook veel), maar qua prijs/kwaliteit schoten ze tot nu toe wat tekort
Het antwoord op vraag 2 is dus ja, misschien met uitzondering van de goedkopere Sony's........, de Canon Axx serie is in deze prijsklasse bijna niet te kloppen
Pagina: 1