[Access 2k]Resultaten van 2 query's in 1 rapport weergeven

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:05

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Ik zit met het volgende kleine probleem:
Voor een kasboek heb ik meerdere tabellen waar de uitgaves/inkomens staan.
De totalen worden door middel van twee losse query's uitgerekend, en die query's moeten vervolgens op 1 rapport komen.
Echter, ik kan maar 1 recordbron geven, dus ik kan maar 1 query op dat rapport zetten. Doe ik iets fout?
Google geeft als resultaat alleen maar dat ik maar 1 recordbron op kan geven.
GoT search heeft helaas ook niets opgeleverd.
Ik heb het idee dat het een mega-makkelijk probleem is, maar ik kom er hoe dan ook niet uit, iemand die iets weet?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 22:44

Visjes

Blub........

Bij access zit recht bovenin (in ontwerpmode) een blokje, als je daar op dubbelklikt krijg je de algemene eigenschappen van het rapport. Daar staat onder het tabblad gegevens Recordbron, normaal gesproken staat daar maar een tabel/query in geselecteerd.

Als je daarachter het opzoek blokje opend kun je andere delen van query's/tabellen openen.

Als het goed is moet dit je probleem oplossen

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als de twee tabellen dezelfde kolommen hebben, en je wilt ze achter elkaar plakken, moet je een UNION queriy gebruiken. Dat kan niet via klik-klik in access, je moet daar zelf de SQL voor maken. Maar da's niet zo moeilijk.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 08:27
of je pakt gewoon ff de wizard voor query's in ontwerpweergave en dan selecteren je alle kolommen die nodig hebt van die 2 query's en access maakt voor jou een mooie nieuwe query :)

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:05

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Visjes schreef op 17 juni 2004 @ 10:30:
Bij access zit recht bovenin (in ontwerpmode) een blokje, als je daar op dubbelklikt krijg je de algemene eigenschappen van het rapport. Daar staat onder het tabblad gegevens Recordbron, normaal gesproken staat daar maar een tabel/query in geselecteerd.

Als je daarachter het opzoek blokje opend kun je andere delen van query's/tabellen openen.

Als het goed is moet dit je probleem oplossen
Dat heb ik geprobeerd, (al eerder) maar dat werkt dus niet. Je kunt maar 1 query gebruiken.
of je pakt gewoon ff de wizard voor query's in ontwerpweergave en dan selecteren je alle kolommen die nodig hebt van die 2 query's en access maakt voor jou een mooie nieuwe query
"U hebt velden gekozen uit recordbronnen die de wizard niet kan koppelen. Mogelijk hebt u velden gekozen uit een tabel en uit een query die gebaseerd is op die tabel. Als dat het geval is, probeert u alleen velden uit de tabel of alleen velden uit de query te kiezen."
Rest ga ik nog even uitzoeken. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Hmail op 17-06-2004 14:41 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Je zou natuurlijk ook 1 hoofd rapport en 1 of 2 subrapporten kunnen maken waarbij de 2 subrapporten ieder een van de 2 query's gebruikt

bijv:
Hoofdrapport : Query1
subrapport : query2

of
hoofdrapport zonder query's met algemene info
subrapport1: query1
subrapport2: query2

edit:
Voorbeelden er bij gezet

[ Voor 43% gewijzigd door Pyrowired op 17-06-2004 18:21 ]

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 22:44

Visjes

Blub........

Hmail schreef op 17 juni 2004 @ 14:35:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, (al eerder) maar dat werkt dus niet. Je kunt maar 1 query gebruiken.
[...]
Dat weet ik, maar daarachter zit een extra opbouw funtie voor een soort van subquery hier hoeven niet perse nog eisen aangestelt te worden. Dan selecteer je in prencipe alleen de waardes van alle velden die hij in het rapport naar voren moet brengen.
Pagina: 1