OCZ DDR Booster

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Naar aanleiding van dit nieuws, hier een topic !

De OCZ DDR Voltage Booster is dus een ddr-reepje waarmee je je DDR voltage kan op schroeven tot 3.9 volt! Geen voltmodjes meer nodig (mijn mobo is er gisteren overleden :X, wel eigen schuld)

Een erg goede uitvinding moet ik zeggen.. en ben benieuwd hoe duur het krengetje gaat kosten. Ben trouwens benieuwd of het ook niet mogelijk is om zelf een ddrbooster te maken door bijvoorbeeld met een weerstand op de 5V deze aan te sluiten via een plankje dat je in het ddrslot doet })

Hier het artikel van X-bit Labs:
klik
Info op de OCZ site zelf:
klik

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1087411846.jpg

Dit was nog een BETA-product:
Afbeeldingslocatie: http://homepage.ntlworld.com/a.leach80/vdimm%20006.jpg

En hier is de compatibility lijst (tot nu toe):
Lijst

[ Voor 52% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-09-2004 12:52 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Wel een handing ding lijkt me :D

Je zou je molex stekker maar weer verkeerd aansluiten nadat je hem uit elkaar heb gehad
en er insteken en je computer aanzetten.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
ja... Maar nu vraag ik me af waarom er 2 molex aansluitingen zijn? Niet om per slot te regelen iig.

[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-06-2004 22:55 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:07

Piggen

Lekker bakkie

Wel handig voor sommigen, denk ik. Maar ik vraag me af hoe goed het voor je mobo is.

Niets voor mij iig. Mijn ramsloten zijn allemaal vol en m'n mobo gaat standaard al tot 3,3V en dat vind ik voldoende.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

mpmad schreef op 16 juni 2004 @ 22:58:
Wel handig voor sommigen, denk ik. Maar ik vraag me af hoe goed het voor je mobo is.

Niets voor mij iig. Mijn ramsloten zijn allemaal vol en m'n mobo gaat standaard al tot 3,3V en dat vind ik voldoende.
Maar voor sommige is dat niet genoeg / of kan het mobo niet meer aan.

Dit is voor de echte extreme voltages als je toch al soldeerd. Er zijn namelijk moederborden genoeg waar de Vdimm van de 3.3v afgehaald wordt. Dat beperkt een stabiele vdimm tot rond de 3.7v (je voeding kapt er mee boven de 3.9 - 4.0v).

Dus voor die paar extra tienden van volts, kun je dit ding gebruiken.

Maar ik zou wel eens willen weten hoe dit werkt. Want als je er een andere spanning op zet, zouden er welles enorme stromen kunnen aan lopen. Hier zullen ze hoogswaarschijnlijk wel rekening mee hebben gehouden. Maar ik wil weten: HOE :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

dus eigenlijk zou je met dit dingetje van de Abit NF 7-S het Ultieme OCbord kunnen maken, omdat bij dit bord de vdimm meestal de beperkende factor is :)
Zou je zoiets ook voor procss kunnen maken, leuk voor Infinity's :+

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 16-06-2004 23:07 ]

Gabriël AM5

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:47

Garrett

Watercooler

I love watercooling

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
NOg een 6800 Ultra erbij en we kunnen 2 voedingen gaan overwegen :X

Stel dat je vier bankjes met deze dingen hebt... Hopelijk hebben deze geen dedicated draadje nodig 8)7

Hoe krijg je ze trouwens in de geheugenbankjes :?

Check die onderste heatsink, die zit over de contactjes heen.

Trouwens ook wel lekker voor de airflow, al die draden erbij

[ Voor 35% gewijzigd door Roamor op 16-06-2004 23:20 . Reden: w ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
RoamoR schreef op 16 juni 2004 @ 23:15:
NOg een 6800 Ultra erbij en we kunnen 2 voedingen gaan overwegen :X

Stel dat je vier bankjes met deze dingen hebt... Hopelijk hebben deze geen dedicated draadje nodig 8)7

Hoe krijg je ze trouwens in de geheugenbankjes :?

Check die onderste heatsink, die zit over de contactjes heen.

Trouwens ook wel lekker voor de airflow, al die draden erbij
Het is een beta product.. kheb het er even bij gezet. Verder lees ik in het draadje van xtrme systems dat de prijs geen 100 dollar zou zijn. Het is nog even afwachten :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Prijs zal rond de 45dollar gaan liggen :)

Dit zijn overigens niet de FINAL pics :)

en:

Je hebt er maar 1 nodig voor alle Dimm sloten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Epsilon op 16-06-2004 23:30 ]

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik vind het wel wat, het werkt eigenlijk met een geniaal eenvoudig concept :> , vraag me alleen af of ze die molex connectors naar boven gaan richten op de uiteindelijke versie, dat lijkt me wat beter passen tussen een hoop dimm's.
Tutti-frutti nog gecondoleerd.

PS: Er staat een komma in de url in de eerste post

[ Voor 12% gewijzigd door Bas_S op 17-06-2004 00:09 ]

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Hoe kan dit nou zoveel stroom trekken dan? Een dimmetje eet toch ook niet meer dan 5W ofzo?

tvw

Verwijderd

Het gaat om de ampéres op de 5V lijn aan de molex (misschien gebruiken ze geen current-balancer die simultaan gebruik maakt van de +5/+12V?). Bovendien zijn dit nog plaatjes van alfa, beta en pressrelease versies. Het is dus goed mogelijk dat er een miniMolex aankomt die haaks omhoog staat.
In ieder geval heb je er op sommige bordjes niets aan als je dualchannel hebt en je socketorientatie is andersom - daarnaast is het onbruikbaar (of in ieder geval sterk af te raden ivm geïntregeerde memorycontroller) voor de A64...
Wel een leuke gadget voor ~ €40 ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 00:41 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
zeer handig , zal eens informeren of ze wat kunnen toezenden , bel ze morgen wel even :)

• Bas_S
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 00:32:
daarnaast is het onbruikbaar (of in ieder geval sterk af te raden ivm geïntregeerde memorycontroller) voor de A64...
Het lijkt me net zo schadelijk als de vdimm in de bios verhogen, dus als de voltages niet al te hoog doet of voor een niet al te lange periode draait overleeft hij het wel.
Op zich handig om snel te kijken welke northbridge er het snelste gaat van je net gekochte stapel mobo's, om vervolgens de rest ongesoldeert te verkopen op marktplaats.

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

Verwijderd

Het lijkt me net zo schadelijk als de vdimm in de bios verhogen
Nee, want dan verhoog je de spanning maar aan 1 kant. Met deze spannings-inserter zet je een hogere spanning op een punt voorbij je Dimm-voedingsregelaar. Wie zegt jou dat de A64 cpu/bordjes dat wel fijn vinden? (niet alle regelaars vinden een hogere spanning op hun uitgang dan hun ingang lekker) Iig geeft OCZ zelf toe het nog niet geschikt te vinden voor de A64....
Op zich handig om snel te kijken welke northbridge er het snelste gaat van je net gekochte stapel mobo's, om vervolgens de rest ongesoldeert te verkopen op marktplaats.
Dat kun je nu ook al met de juiste clips, dus dat is imo een non-argument. Het enige is dat het nu wat noobvriendelijker is doordat je de hele 'waar moet welk draadje met welke potmeter en tot hoever kan ik gaan?' vraagjes allemaal overslaat met een kant-en-klaar product...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 04:17 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 00:32:
Het gaat om de ampéres op de 5V lijn aan de molex (misschien gebruiken ze geen current-balancer die simultaan gebruik maakt van de +5/+12V?). Bovendien zijn dit nog plaatjes van alfa, beta en pressrelease versies. Het is dus goed mogelijk dat er een miniMolex aankomt die haaks omhoog staat.
Ok stel nou dit ding eet 5 amperé (ik zeg maar wat). Dan is dat dus 25W.

Waar blijft al die stroom (warmte) dan? Afbeeldingslocatie: http://home.parse.nl/~jasper/smilies/bonk4.gif

tvw

Verwijderd

Zie je die koelribben? Dat dient ervoor om het verschil: (ingangsspanning - uitgangsspanning)*geleverde stroom = Watt af te voeren. In het geval van 3,5V uitgangsspanning bij 5A gaat het dus om (5-3,5)*5A=7,5Watt en geen 25W.
Je ram moet namelijk ook nog genoeg energie krijgen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 05:10 ]

• Bas_S
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 04:14:
[...]
Nee, want dan verhoog je de spanning maar aan 1 kant. Met deze spannings-inserter zet je een hogere spanning op een punt voorbij je Dimm-voedingsregelaar. Wie zegt jou dat de A64 cpu/bordjes dat wel fijn vinden? (niet alle regelaars vinden een hogere spanning op hun uitgang dan hun ingang lekker) Iig geeft OCZ zelf toe het nog niet geschikt te vinden voor de A64....
Ik bedoelde alleen de memcontroller, want bij de AMD64 is die echt veel kwetsbaarder dan de IC's op het mobo. De CPU's kunnen niet veel meer hebben dan 3v. Over het algemeen kunnen de bordjes daar wel tegen. (deze P4 boards iig, dit lijkt me hetzelfde pricipe, alleen kun je bij een AMD64 niet zulke hoge voltages gebruiken ivm. de memcontroller)

Verwijderd

Over die a64.
Als je niet boven de 3,3/3,4volt komt dan is het nog te doen :)
Zelf draai ik al een heletijd 3,2volt op mijn mem op mijn mobo :) (hoger kan die niet omdat mijn mem sloten op dit mobo via de 3,3volt lijn werkt.)
En mijn pc staat toch bijna 24uur per dag aan en nog geen kapotte a64 proc ;) .
Dus als je met dit apparaatje niet boven de de 3,3volt komt is het nog niet echt schadelijk denk ik :)

edit

En volgens mij moet je van het voltage af blijven in de bios met een volt mod of met dit apparaatje om spannings pieken te voor komen.
Dit is eigenlijk de reden dat er veel dode a64 zijn :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 10:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 10:54:
Over die a64.
Als je niet boven de 3,3/3,4volt komt dan is het nog te doen :)
Zelf draai ik al een heletijd 3,2volt op mijn mem op mijn mobo :) (hoger kan die niet omdat mijn mem sloten op dit mobo via de 3,3volt lijn werkt.)
En mijn pc staat toch bijna 24uur per dag aan en nog geen kapotte a64 proc ;) .
Dus als je met dit apparaatje niet boven de de 3,3volt komt is het nog niet echt schadelijk denk ik :)

edit

En volgens mij moet je van het voltage af blijven in de bios met een volt mod of met dit apparaatje om spannings pieken te voor komen.
Dit is eigenlijk de reden dat er veel dode a64 zijn :)
De memcontroller kan wel een hoop spanning hebben. Het probleem is alleen dat hij geen pieken kan hebben. Je voltage opschroeven terwijl je systeem aanstaat is dus vrij link. Steeds aan en uit zetten kan ook je proc kosten.

Als dit apparaatje een goede stabiele spanning kan leveren dan kon het wel eens heel handig zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 12:15:
[...]

De memcontroller kan wel een hoop spanning hebben. Het probleem is alleen dat hij geen pieken kan hebben. Je voltage opschroeven terwijl je systeem aanstaat is dus vrij link. Steeds aan en uit zetten kan ook je proc kosten.

Als dit apparaatje een goede stabiele spanning kan leveren dan kon het wel eens heel handig zijn.
Ah Fewture
Jah zo iets bedoelde ik over die pieken.
Maarjah laten we maar hopen dat dit een goed apparaatje wordt :P
Dan kan je voltage lekker om hoog schroeven zonder te solderen en behoud van je garantie >:)

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
op site van tweakstore staat op het moment:

"The OCZ DDR Booster will be released in the second week of july. Prices will be available within 2 weeks."

Gok dat de prijs rond de 50 euro zal liggen, gezien de dollarprijzen die her en der langskwamen. Nog zo'n 3.5 week en dan zijn ze te koop :)
Zit nog te twijfelen, een mod op mijn mobo scheelt wel ff veel geld, maar garantie is weg..

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 12:32:
[...]
Dan kan je voltage lekker om hoog schroeven zonder te solderen en behoud van je garantie >:)
Race Eend schreef op 21 juni 2004 @ 23:38:
Zit nog te twijfelen, een mod op mijn mobo scheelt wel ff veel geld, maar garantie is weg..
Hoezo nou behoud van garantie je weet toch precies waar je mee bezig bent kan je imho net zo goed een mod doen en als je iets sloop mod eraf en opsturen.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Leuk speeltje natuurlijk, maar ik denk dat ik toch liever voor €1 een potmetertje op me bord soldeer dan dat ik dit ding koop en er weer een extra hittebron bijheb, een hoop extra kabels moet zien weg te werken en een dimm-slot kwijt ben. Ook het 'leuke' van het modden ontbreekt op deze manier (pre-mod :X ).

Overigens: ik lees net op xtreme dat hij gevoed gaat kunnen worden vanaf de ATX stekker, dus molexxen aan je voeding zul je niet kwijtraken.

Verwijderd

aangezien ik in mn A7V333 bios niet het vdimm voltage kan regelen lijkt me een ideaal ding.

Of bestaat er PC2700 geheugen dat 200MHz. FSB trekt?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 15:27 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 15:26:
aangezien ik in mn A7V333 bios niet het vdimm voltage kan regelen lijkt me een ideaal ding.

Of bestaat er PC2700 geheugen dat 200MHz. FSB trekt?
Ja, infineon pc2700 usa doet gewoon 250mhz@3,6+v enz

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Et werkt alleen niet met dual-channel?? Lijkt mij dan dat je er niet echt veel aan hebt, want dan hou je de helft van je snelheid over :| Of heb ik dat verkeerd? Of werkt als je dual-channel hebt dat je dat ding in de eerst slot moet gooien en de 2de slot de mem? beetje ingewikkelt (voor mij) ;)

Blaad

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Mijn infineon pc 2700 cl2.5 doet 251 op 2-2-2-11 @ 3.3 volt

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• El Snorro
zBEASTORz schreef op 22 juni 2004 @ 16:17:
Et werkt alleen niet met dual-channel?? Lijkt mij dan dat je er niet echt veel aan hebt, want dan hou je de helft van je snelheid over :| Of heb ik dat verkeerd? Of werkt als je dual-channel hebt dat je dat ding in de eerst slot moet gooien en de 2de slot de mem? beetje ingewikkelt (voor mij) ;)
Tuurlijk werkt dat met dual channel, dc werkt niet alleen met pc3200 ofzo hoor!
en als dat niet zo was zou je nog neit de helft van je speed verliezen, miss een paar %

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

El Snorro schreef op 22 juni 2004 @ 17:11:
[...]

Tuurlijk werkt dat met dual channel, dc werkt niet alleen met pc3200 ofzo hoor!
en als dat niet zo was zou je nog neit de helft van je speed verliezen, miss een paar %
Paar % op amd idd intel verlies je wel ongeveer de helft als je op flinke fsb draait.

Verwijderd

El Snorro schreef op 22 juni 2004 @ 15:42:
[...]

Ja, infineon pc2700 usa doet gewoon 250mhz@3,6+v enz
probleem is dus dat ik het voltage niet kan regelen met mijn BIOS. Weet niet of er zo´n BIOS is voor de A7V333 maar ik gok van niet. Heb nu PC2100 geheugen van Kingston dat loop op 156Mhz met 2-2-2-5 timing. Vindt het teveel risico mn proc te unlocken, heb wel ff gekeken maar daar begin ik niet aan (iemand uit den haag 15 euro verdienen?).

Wat is het standaardvoltage dat mijn mobo op het geheugen zet? Past dat zichzelf aan als er PC3200 in geplaatst wordt? In de handleiding staat dat tot en met PC2700 wordt ondersteund.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Heel handy ding v-mods vind ik niet erg maar dit belast je mobo minder kun je verder mee komen zonder problemen :) dus ik wil mits de prijs goed is er wel een aan gaan schaffen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Lijkt mij ook interessant :), mits ze het goed kunnen fixen voor Amd 64. Me mushkin pc3200 draait nu ook al mee op 500 mhz op 3,2 volt dus dat beloofd nog wel wat :)

Verwijderd

Deze zaterdag, 26 juni, komt Tony van OCZ Technology om 12u wat uitleg geven over het OCZ geheugen en over hoe je ultiem kan overclocken.
Wees er dus zeker en vast bij als overclocken of geheugen je kan interesseren.
OCZ brengt overigens ook een speciale module op de markt om het geheugen appart extra te tunen...
Er zijn geen kosten of verplichtingen aan verbonden, dus er is geen enkele reden om deze kans te missen en met al uw vragen langs te komen!
Bij www.wallabie.be, de winkel bevindt zich in Mechelen. Ik hoop dat ze die DDR Booster bedoelen, maar ik ga er iig naartoe :).

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Erg interessant ja. Vertel maar wat er precies gepresenteerd werd.. en of je er niet 1tje kan regelen :+ ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 21:43:
[...]

Bij www.wallabie.be, de winkel bevindt zich in Mechelen. Ik hoop dat ze die DDR Booster bedoelen, maar ik ga er iig naartoe :).
Kom maar op :D Was het interessant ? Waren er nog andere interessante producten aanwezig >:)

4015Wp west (Dordrecht)

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
vertel! vertel!

Verwijderd

Ik ben spijtig genoeg niets wijzer geworden. Het was vooral veel marketing. Hij heeft wel gepraat over de DDR Booster, zonder echter meer te vertellen dan al bekend was.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dat is jammer, wanneer willen ze hem hier in Nederland gaan verkopen?
En hebben ze ook nog iets verteld over hoe ze het met de amd 64 willen gaan doen?

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:43
maaruh.... any news?
no news aint good news :P
hij zou toch onderhand uitkomen?
zeker probz?

• El Snorro
Mijn lokale pc boer(zie sig) kan miss aan de ddr booster komen heb ik vernomen.
Prijs is nog onbekend....

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
El Snorro schreef op 14 juli 2004 @ 22:41:
Mijn lokale pc boer(zie sig) kan miss aan de ddr booster komen heb ik vernomen.
Prijs is nog onbekend....
http://www.tweakstore.nl/...t_id=3212&abt=&itemgr=120

De prijs is op aanvraag te krijgen. En nog steeds staat er "second week of july". Nog even afwachten dus :P

4015Wp west (Dordrecht)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Waarom niet rechtstreeks bestellen ?
Doe ik regelmatig uit USA binnen een dag of 3 met fed-ex al hier :)

• Vandread
kan em nog niet vinden via ocz retailers.....
dussuh hij is gewoon nog niet uit?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik ben net bij Tweakstore geweest.

Hij is volgende week leverbaar voor 56 58 euro :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-08-2004 10:07 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• El Snorro
Ja, maar hij werkt niet op DFI infinity/lanparty en niet op a7n8x series.

Dus redelijk useless lijkt me....

Behalve voor abit users

Verwijderd

Hallo

Weet iemand toevallig of die ook op de Epox 8RDA3+ nforce2 ultra 400 rev 1.0 werkt ??

• Gamer
  • Laatst online: 18:27

Gamer

Electrified

normaal krijgen wij er eentje om te testen van OCZ, maar nog niets ontvangen :(
Andy is precies niet van zijn woord :Z

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Vandread
El Snorro schreef op 29 juli 2004 @ 17:30:
Ja, maar hij werkt niet op DFI infinity/lanparty en niet op a7n8x series.

Dus redelijk useless lijkt me....

Behalve voor abit users
das ff scheit.....
Want die juist niet is juist een groot deel van de markt |:(
maar waarom zou de booster het niet op die doen? en wel op een abit nf7 ofzo

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Vandread schreef op 04 augustus 2004 @ 10:04:
[...]

das ff scheit.....
Want die juist niet is juist een groot deel van de markt |:(
maar waarom zou de booster het niet op die doen? en wel op een abit nf7 ofzo
de DFIŽs halen de Vdimm van de 5V lijn af,
en dat geeft problemen icm de booster

[Specs]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
De eerste ddr-boosters zijn bij mensen binnen volgens mij. ik heb een aantal vraagjes.

-Er wordt volgens mij een atx stekker met molexen bijgeleverd. Is het ook mogelijk om gewoon 2 molexen direct in de booster te doen?

- Wat is een veilige voltrange voor amd64 cpu's ? (ik heb een s939 3500+)

-zitten er nu andere heatsinkies op/ wordt hij nu anders geleverd dan de foto uit de ts?

Dit is namelijk het nieuwe plaatje op de ocz-site.
Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/images/products/accessories/b/booster450x350.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-09-2004 12:52 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

dit is voor je mem niet je cpu...

• Gamer

Gamer

Electrified

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:53:

no shit....

max is ongeveer 3.4-3.6v voor dagelijks gebruik, hoger enkel voor benchmarks.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Gamer schreef op 05 september 2004 @ 12:55:
[...]

no shit....

max is ongeveer 3.4-3.6v voor dagelijks gebruik, hoger enkel voor benchmarks.
Memcontroler van de amd64 cpu's kan dus behoorlijk wat hebben. Nouja.. ik ga, als ik hem aanschaf, denk ik toch niet hoger dan 3.2 volt.

4015Wp west (Dordrecht)

• Gamer

Gamer

Electrified

tijdje geleden constant 3.3 erdoor gejaagd, geen enkel probleem.

op 3.6 wordt het wat gevaarlijk.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:53:

De geheugen controller zit in de cpu bij de AMD64 ;)

[Updated spec's]

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Klopt het dat je met Amd 64 max 1 module kan gebruiken icm de booster?
Want dan heeft het voor mji geen nut om er een aan te schaffen

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Mister I schreef op 05 september 2004 @ 13:20:
Ligt dat er niet aan hoeveel Dimm sloten je hebt ?

301SQN

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Mister I schreef op 05 september 2004 @ 13:20:
ligt aan je moederbord
in sommige gevallen zit de booster in de weg, waardoor je niet meer modules kan plaatsen
maar in jou geval, met je gigabyte moederbord, heb jij pech ja... met max. 1 module :/

[ Voor 16% gewijzigd door Jack op 05-09-2004 14:28 ]

[Specs]

Verwijderd

Die van mij(booster) is richting RMA,kon met de 8RDA3+ ni hoger dan 3.0/3.1v met de corsairs(bh5) dus da was ni zo goed,maar volgens mij was daar iets mis mee,nouja we zien wel wanneer de andere er is,en hopen dat het een goeie is.

Heb er een goeie 2 weken mee bezig geweest,en als ik op 3.2,3.3,3.4, opstarte was het iedere keer nougabollen,kan ook zijn dat mijn voeding(chieftech 340w) het ni trekte maar alles bleef op redelijk goeie voltlijnen ni veel afwijkingen,maar komt toch een andere voeding aan,OCZ 520w,die zal er wel geen probleem mee hebben zeker ;) .

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Jack schreef op 05 september 2004 @ 13:37:
[...]

ligt aan je moederbord
in sommige gevallen zit de booster in de weg, waardoor je niet meer modules kan plaatsen
maar ik jou geval, met je gigabyte moederbord, heb jij pech ja... met max. 1 module :/
:( :( dat is flink balen.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Tutti-frutti schreef op 05 september 2004 @ 12:50:
-Er wordt volgens mij een atx stekker met molexen bijgeleverd. Is het ook mogelijk om gewoon 2 molexen direct in de booster te doen?
Volgens mij niet... Er staat namelijk niet gewoon 5V en 12 V op die molexen (daarom hebben ze ook een kleurcode).

U vraagt, wij antwoorden.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Is er al iets bekend dat ze de booster gaan aanpassen, zodat je hem wel op meerdere mobo's kan doen, dus ipv wat breder nu wat hoger, zodat ik meerdere modules op mijn gigabyte kan stoppen?

• El Snorro
Mister I schreef op 06 september 2004 @ 11:32:
Is er al iets bekend dat ze de booster gaan aanpassen, zodat je hem wel op meerdere mobo's kan doen, dus ipv wat breder nu wat hoger, zodat ik meerdere modules op mijn gigabyte kan stoppen?
Waarom gooi je er niet gewoon een vdimm modje op? :z

Verwijderd

Heb de booster vanmiddag gehaald alleen resultaten vallen nog tegen ik heb een asus p4c800 e deluxe board en corsair ch5 geheugen ben daardoor hellaas verplicht de booster in slot 4 te stoppen en het scheen dat het beste was in slot 1 of 2 :( iemand tips of trucks? :?

Ga nu ff met 1 geheugenbankje proberen. laterz })

Verwijderd

MeMoRy schreef op 06 september 2004 @ 10:38:
[...]

Volgens mij niet... Er staat namelijk niet gewoon 5V en 12 V op die molexen (daarom hebben ze ook een kleurcode).
Er zit een een 20 pin stekker bij met 2 molexen aan,1 blauwe + 1 gele,het word afgeraden er een molex van je voeding in te steken.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

El Snorro schreef op 06 september 2004 @ 11:36:
[...]

Waarom gooi je er niet gewoon een vdimm modje op? :z
Zit er al op ;) , maar verder dan 3,2 volt kan ik niiet op dit moment om een of andere vage reden....

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Mister I schreef op 14 september 2004 @ 16:14:
[...]

Zit er al op ;) , maar verder dan 3,2 volt kan ik niiet op dit moment om een of andere vage reden....
Vage reden ? Mischien haalt ie ze vdimm van de 3.3 lijn ? ff geen zin om op te zoeken of dat bord het van de 3,3 haalt dus gokje.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

The Doctor schreef op 14 september 2004 @ 16:16:
[...]

Vage reden ? Mischien haalt ie ze vdimm van de 3.3 lijn ? ff geen zin om op te zoeken of dat bord het van de 3,3 haalt dus gokje.
Ja klopt, ik heb ook gesoldeerd zodat ze rechtstreeks ervan dan komt. Dat weet ik :)
maar als ik me 3,3 volt lijn omhoog mod dan heb ik een dode cpu :( (ervaring uit praktijk), dus moet nog ff uitzoeken hoe dat kwam toen.

Verwijderd

Hmmz resultaten zijn niet echt geweldig te noemen zoveel meerwaarde bied de booster niet op dit moment kan het zijn dat als mijn watercooling erin zit (nu alles nog stock) en ik de droopmod toepas dat ik dan wel een stuk verder kom?

ps. cpu heb ik al op 3800 gehad dus dat kan het denk niet zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 16:46 ]

Verwijderd

Net weer even gespeeld cpu via clockgen cpu op 3825 stock cooler geheugen op 1:1 2,5-3-3-5.
vcore =1,584 staat op auto in bios
best aardig }) voor alles standaard cooling :D

booster staat nu op 3.4 ik moet er denk alleen 0,15 afhalen als ik dit vergelijk met de bios bv:2,55 is 2,7.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:22 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Kheb hem hier nu ook.

Hij past moeilijk in de NF7-s , daar komt een sink wat anders te zitten om dat hij tegen een condensator komt. Werking is wel goed, alleen geen dual ddr in dat bord.
Ik krijg mn infineon pc2700 usa nu op ddr490 2-2-2-5 op 3.2 volt

Helaas heeft meer volt zetten over mijn MDT-reepjes geen nut, net zoals bij de twinmos reepjes.

Ik heb nu eigk niets aan de ddr-booster, maar misschien als ik ander mem neem. Ik vind hem niet echt mooi, vooral omdat het zo lomp met de draden loopt. Blijft wel een handig tool om max te zoeken :)

4015Wp west (Dordrecht)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
Tutti-frutti schreef op 14 september 2004 @ 23:33:
Kheb hem hier nu ook.

Hij past moeilijk in de NF7-s , daar komt een sink wat anders te zitten om dat hij tegen een condensator komt. Werking is wel goed, alleen geen dual ddr in dat bord.
Ik krijg mn infineon pc2700 usa nu op ddr490 2-2-2-5 op 3.2 volt

Helaas heeft meer volt zetten over mijn MDT-reepjes geen nut, net zoals bij de twinmos reepjes.

Ik heb nu eigk niets aan de ddr-booster, maar misschien als ik ander mem neem. Ik vind hem niet echt mooi, vooral omdat het zo lomp met de draden loopt. Blijft wel een handig tool om max te zoeken :)
ja infineon pc2700 vraagt om veel sap om echt lekker te gaan :9

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Gipsy King
  • Laatst online: 27-01 09:55
[reclame]

eigenlijk mag dit niet , maar op onze website www.hardwaredome.nl staat ook een review

[/reclame]

O+ O+

• El Snorro
Gipsy King schreef op 15 september 2004 @ 05:41:
[reclame]

eigenlijk mag dit niet , maar op onze website www.hardwaredome.nl staat ook een review

[/reclame]

O+ O+
Weet jij of dat ding op een Dfi nf3 ut werkt?
Die staat namelijk nog niet in die lijst.

[ Voor 8% gewijzigd door El Snorro op 15-09-2004 08:44 ]

• petervandamned
El Snorro schreef op 15 september 2004 @ 08:44:
[...]

Weet jij of dat ding op een Dfi nf3 ut werkt?
Die staat namelijk nog niet in die lijst.
Booster heb ik al en de EB,s
nu dat mobo nog ;)

• El Snorro
petervandamned schreef op 15 september 2004 @ 10:16:
[...]

Booster heb ik al en de EB,s
nu dat mobo nog ;)
Mooi, want 'we' willen de booster waarsch ook gaan gebruiken voor ons projectje
;)

offtopic:
Heb je btw al contact gehad met dave?
(niet bioblade dave dus ; )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:45:
Hmmz resultaten zijn niet echt geweldig te noemen zoveel meerwaarde bied de booster niet op dit moment kan het zijn dat als mijn watercooling erin zit (nu alles nog stock) en ik de droopmod toepas dat ik dan wel een stuk verder kom?

ps. cpu heb ik al op 3800 gehad dus dat kan het denk niet zijn.
iemand? :> :(

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen hier met booster ervaringen? _/-\o_

Verwijderd

Zou het helpen als ik de heatspreaders van mijn corsair modules xms pc3200 ch5 ll haal om nog wat hoger te kopen?

• petervandamned
Ik heb hem in me handen ;)
Me is waiting 4 the right mobo

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
petervandamned schreef op 19 september 2004 @ 12:50:
Ik heb hem in me handen ;)
Me is waiting 4 the right mobo
Je gaat er eb'tjes onder proberen ?

Ik heb gistren op de neo2 bh-5 en 6'jes geprobeerd.

Hoger dan 3.3-3.4 volt ben ik even niet gegaan, maar max was toch ddr490 voor cas2-2-2-5.

4015Wp west (Dordrecht)

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 11:13
Vraagje aan Tutti-frutti of een andere mede gotter die wellicht kan helpen.

Is het nou wel of niet mogelijk om 1:1 te draaien met een MSI K8N Neo2 / 2x 512MB en OCZ Rambooster want ik krijg het niet voor elkaar.

Voorbeeld: HTT = 200MHz
'Auto setting' is DDR @ 166MHz
'200 setting' is DDR @ 166MHz
'166 setting' is ook DDR @ 166MHz

Wat vergeet ik?

En de eerste poging met een HTT bus @ 270MHz en mem @ 216MHz @ 3.2V = onstabiel want het geeft een fout in Pifast.

Ik kan het me niet voorstellen dat mijn Winbond geheugen al op 216MHz problemen geven met een voltage van 3.2V want ze draaien stabiel op 209MHz @ 2-2-2-5 @ 2.85v (voltage kan waarschijnlijk lager maar de max in stellen is een gewoonte geworden >:) ).

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Semetrix schreef op 21 september 2004 @ 21:45:
Vraagje aan Tutti-frutti of een andere mede gotter die wellicht kan helpen.

Is het nou wel of niet mogelijk om 1:1 te draaien met een MSI K8N Neo2 / 2x 512MB en OCZ Rambooster want ik krijg het niet voor elkaar.

Voorbeeld: HTT = 200MHz
'Auto setting' is DDR @ 166MHz
'200 setting' is DDR @ 166MHz
'166 setting' is ook DDR @ 166MHz

Wat vergeet ik?

En de eerste poging met een HTT bus @ 270MHz en mem @ 216MHz @ 3.2V = onstabiel want het geeft een fout in Pifast.

Ik kan het me niet voorstellen dat mijn Winbond geheugen al op 216MHz problemen geven met een voltage van 3.2V want ze draaien stabiel op 209MHz @ 2-2-2-5 @ 2.85v (voltage kan waarschijnlijk lager maar de max in stellen is een gewoonte geworden >:) ).
Dit is gewoon KL*TE voor je, want dit zit hem in de SPD van het geheugen, of de amdcontroler die "vindt" dat het 166 mem is. Hier is zo ver ik weet helemaal niets :'( aan te doen. Het ligt niet aan de booster. Of heb je zonder de booster erin geen last hiervan ? Ik draaide gewoon 1:1 met de booster erin namelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-09-2004 21:51 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 11:13
Tutti-frutti schreef op 21 september 2004 @ 21:50:
[...]

Dit is gewoon KL*TE voor je, want dit zit hem in de SPD van het geheugen, of de amdcontroler die "vindt" dat het 166 mem is. Hier is zo ver ik weet helemaal niets :'( aan te doen. Het ligt niet aan de booster. Of heb je zonder de booster erin geen last hiervan ? Ik draaide gewoon 1:1 met de booster erin namelijk...
Edit update whatever...

Mijn fout want 1:1 werkt weer. Er werd bij elke windows boot het progje A64Tweaker opgestart en die stelde door een instelling het geheugen in op 166MHz setting....

Ik ga weer boosteren >:)

[ Voor 51% gewijzigd door Semetrix op 21-09-2004 23:00 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 11:40:
Zou het helpen als ik de heatspreaders van mijn corsair modules xms pc3200 ch5 ll haal om nog wat hoger te kopen?
Ik vrees van niet. Is het niet gebleken dat (zelfgeplaatste) heatspreaders meer kwaad doen dan goed? Omdat ze niet overal goed contact maken met de chips wordt er maar één of twee chips een beetje gekoeld terwijl de rest nog wat warmer wordt. :?

Verwijderd

amour021 schreef op 21 september 2004 @ 22:12:
[...]

Ik vrees van niet. Is het niet gebleken dat (zelfgeplaatste) heatspreaders meer kwaad doen dan goed? Omdat ze niet overal goed contact maken met de chips wordt er maar één of twee chips een beetje gekoeld terwijl de rest nog wat warmer wordt. :?
Daarom dat hij ze er ook wil afhalen :Y)

Verwijderd

heb bh5 gekocht }) mijn doel word snelste watergekoelde p4 van nl 8)

Moet alleen nog slangen en pomp binnen krijgen en dan meteen ff drop mod aanbrengen.

Moet dus 267 met me geheugen gaan halen. 8)7

Verwijderd

Ter info, ik heb de booster getest of het Abit AV78 bordje en dat werkt perfect, enkel niet vergeten instellen dat hij zich shut-downt wanneer het voltage hoger is dan 2.9V. Voor de rest niet echt voordeel uitgehaald, men BH5 mem is brak en kheb enkel Ocz Gold pc3700 rev3, niet de EB dus kan er ni veel met doen :).

Maar omdat dit dus niet op de compatibility list staat wou ik da effe mededelen. Kan het tevens ook testen op het Asus A8V bord als er geintresseerden moesten zijn.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 19:43:
Ter info, ik heb de booster getest of het Abit AV78 bordje en dat werkt perfect, enkel niet vergeten instellen dat hij zich shut-downt wanneer het voltage hoger is dan 2.9V. Voor de rest niet echt voordeel uitgehaald, men BH5 mem is brak en kheb enkel Ocz Gold pc3700 rev3, niet de EB dus kan er ni veel met doen :).

Maar omdat dit dus niet op de compatibility list staat wou ik da effe mededelen. Kan het tevens ook testen op het Asus A8V bord als er geintresseerden moesten zijn.
zou je kunnen doen.. kan ik ook wel ff doen.. ik heb hem nu in nameljik open en bloot liggen, aangesloten, omdat ik mn neo2 moest hotflashen (khad biosje geedit :+).... lukte helaas niet op de av8. Ik test het wel ff :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

moet dus wel lukken op de av8, zelf getest :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 21:11:
moet dus wel lukken op de av8, zelf getest :)
Ow... want boven de 2.9 volt krijg ik geen beeld hor ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

ja idd zoals ik gezegd heb :)

in bios bij Uguru zet je SHUTDOWN bij voltages af bij elk voltage :)
dan zet het bord zen eigen niet meer uit veiligheid uit en kun je Volt geven over de 2.9V :)

voila problem solved

Ik dacht ook eerst dat da ni werkte, want het bord zette zich idd uit. Toen viel men euro en had ik gezien dat je die override moest afzette :)

testen die handel zou ik zegge :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 01:39:
ja idd zoals ik gezegd heb :)

in bios bij Uguru zet je SHUTDOWN bij voltages af bij elk voltage :)
dan zet het bord zen eigen niet meer uit veiligheid uit en kun je Volt geven over de 2.9V :)

voila problem solved

Ik dacht ook eerst dat da ni werkte, want het bord zette zich idd uit. Toen viel men euro en had ik gezien dat je die override moest afzette :)

testen die handel zou ik zegge :)
Sorry, ik heb een asus ....dat is dus een a8v, stom van me |:(

4015Wp west (Dordrecht)

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Syzzer schreef op 22 juni 2004 @ 01:32:
Leuk speeltje natuurlijk, maar ik denk dat ik toch liever voor €1 een potmetertje op me bord soldeer dan dat ik dit ding koop en er weer een extra hittebron bijheb, een hoop extra kabels moet zien weg te werken en een dimm-slot kwijt ben. Ook het 'leuke' van het modden ontbreekt op deze manier (pre-mod :X ).

Overigens: ik lees net op xtreme dat hij gevoed gaat kunnen worden vanaf de ATX stekker, dus molexxen aan je voeding zul je niet kwijtraken.
Hij is nu te koop bij tweakstore.nl

1337

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

ZandBak schreef op 17 oktober 2004 @ 19:50:
[...]

Hij is al een tijd te koop hoor in Nederland, bijvoorbeeld bij Icomputers ;)

• El Snorro
ZandBak schreef op 17 oktober 2004 @ 19:50:
[...]

Onnodige kick?

Pagina: 1