Toon posts:

WLAN wordt als trager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht en gevonden, tenminste: topics genoeg, maar geen antwoord voor mijn probleem.

Wat is het geval:

Mijn WLAN (3Com Officeconnect accesspoint en DLink Airplus XtremeG+ GWL-G520+ PCI adapter) krijgen steeds hogere ping-tijden. Ik heb ze al naast elkaar gezet om muren e.d. uit te sluiten. Maar de ping tijden blijven gemiddeld rond de 55ms zitten. Eerder zaten ze rond de 1 à 2 ms.
Het probleem heb ik eerder gehad. Mijn oude DLink kaartje (zelfde type) opgestuurd en heb daarvoor een nieuwe ontvangen. Toen was het goed. Alleen krijg ik nu weer hetzelfde: de ping tijden die langer worden.

Wel geprobeert instellingen short-preamble aan/uit te zetten. Het heeft iets effect, maar hooguit 2 ms minder. Accesspoint ook al gereset zonder enig effect.

Iemand hetzelfde en/of een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

*probeer eens op een ander kanaal te werken, mogelijk dat er in de buurt stoorzenders zitten.
*ontkoppel alles van het access point behalve de voeding (dus geen wired lan erachter hangen) en doe dan eens een ping-test, mogelijk dat iets extra traffiek op de wired lan genereert.
*probeer eens met een andere laptop bovenstaande test uit te voeren, mogelijk dat je pc/laptop de oorzaak is en niet het kaartje

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik heb hier het probleem dat ik ook steeds lagere verbindingssnelheden krijg. Bij mij helpt het soms (SMC Barricade G) als ik hem gewoon uit doe (dus van de stroom af, niet resetten) en na een paar seconden weer aan doe. Als hij is herstart, zijn de snelheden weer hoger.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Even een update. Vanochtend, ping tijden die waren opgelopen tot enkele donderden ms. Veel uitval, ik werd er gek van.
Nu kom ik net weer bij mijn Pc, zijn de ping tijden weer 2 ms constant! :? Ik heb er dus niets(!) aan verandert! Ik begrijp er werkelijk niets van.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Heb je al een ander kanaal geprobeert, dat wil oowk weleens helpen, want misschien stoort iemand anders op dit kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle kanalen bij langs geweest. Echter zonder enig resultaat. Vanmiddag naar de computerwinkel geweest en m'n WLAN-kaartje ingeleverd. Volgens mij is ie gewoon kapot. Even afwachten nu dus...
Pagina: 1