USB apparaten vallen uit

Pagina: 1
Acties:

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 18:34
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een Microsoft Force Feedback Wheel USB (met externe voeding)
en een logitech USB Headset 20.

Als ik Flightsim 2004 speel gebruik ik beiden, en zitten ze alle 2 in een appart usb slot (ik heb er 4).

Iedere keer disconnecten ze na ongeveer 45 min :'( :r . Ik heb hier vorige week al op het forum over gezocht en ondernam de volgende actie:

Ik heb 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen' uitgezet.

Ik heb de bios versie van mijn asus p4s333 geupdate naar BIOS 1007C

Helaas heeft geen van beide acties iets uitgevoerd :(

Ze verbruiken volgens windows alle 2 100mA

De apparaten vallen dus uit, en vervolgens worden ze opnieuw herkent. Helaas doen ze het dan niet omdat ze dan tijdelijk gedisconnect zijn geweest, een restart is de enige oplossing. :o

Ik heb ergens gezien dat je dan een externe, met adapter voorziende, USB hub zou moeten kopen om het op te lossen, maar het lijkt me wel heel raar, omdat het wheel al external power heeft, en ik verder geen USB apparaten heb. :|

Iemand hier een oplossing/ervaring/tips?

SYSTEEM:

P4 2.2 GHZ
512 MB RAM
ATI RADEON 97000
WIN XP PROF SP1
verder is de voeding 300W, voor deze vraag misschien van belang.

Verwijderd

Hoe zit het met je +5V lijn ?

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
En wat voor een moederbord heb je? Dat is misschien ook belangrijk.

En je draait niet oc'ed?

Ik zou inderdaad eerst kijken of je voltages goed zijn.
Daarna controleren of de southbridge van je chipset niet te heet wordt?

Heb je dit probleem alleen maar in Flightsimulator? Anders misschien even proberen met een ander spel.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• PH-JPS
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 05:41:
Hoe controleer ik dat?

• PH-JPS
Smht schreef op 17 juni 2004 @ 07:00:
En wat voor een moederbord heb je? Dat is misschien ook belangrijk.

En je draait niet oc'ed?

Ik zou inderdaad eerst kijken of je voltages goed zijn.
Daarna controleren of de southbridge van je chipset niet te heet wordt?

Heb je dit probleem alleen maar in Flightsimulator? Anders misschien even proberen met een ander spel.
Flightsim trekt natuurlijk veel processor snelheid en geheigen, andere spellen wat minder.

Moederbord heb ik al aangegeven hierboven ASUS P4S333 ;)

• PH-JPS
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 05:41:
In BIOS onder hardware monitor vond ik de volgende voltages:

+3.3Volt - 3.21v
+5Volt - 4.94v
+12Volt - 11.71v

Verwijderd

ik had het zelfde probleem thuis met mijn USB muis en toetsenbord ik heb dit opgelost door eerst de drivers weg te gooien en ze vervolgens te installeren voordat het apparaat was aangesloten. t werkte

• PH-JPS
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 09:57:
ik had het zelfde probleem thuis met mijn USB muis en toetsenbord ik heb dit opgelost door eerst de drivers weg te gooien en ze vervolgens te installeren voordat het apparaat was aangesloten. t werkte
Voor het Wheel en de headset zijn geen apparte drivers. Ze installeren zich 'vanzelf' doordat je hem aansluit aan je USB poort :/

• PH-JPS
Net even deze :http://support.microsoft.com/?kbid=810400 update geinstalleerd, hopelijk werkt dat.

[ Voor 6% gewijzigd door PH-JPS op 17-06-2004 12:10 ]

• PH-JPS
Na de update van hierboven te hebben geinstalleerd nog geen succes, ze vielen er weer uit..

ik vond wel dit op een ander forum

Je mainboard is uitgevoerd met SiS-7001 Usb controller. Deze chip heeft veel problemen. Je zou kunnen proberen om de SIS driver te vervangen voor een standaard usb driver. Hoe je dat moet doen kun je hier vinden bij usbman.

http://www.usbman.com/Gui...20Tips%20and%20Tricks.htm

Ik heb nu de drivers veranderd zoals daar beschreven, kijken of dat werkt.

Verder heb ik met ASUS Probe het voltage in de gate gehouden, dat zag er allemaal goed uit.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 16:06

Haan

dotnetter

Afterburner FFB verdwijnt uit XP

Dat lijkt wel heel erg op jou probleem..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• PH-JPS
IS iets anders, mijne knalt er niet zomaar uit, alleen als ik dus veel processor en geheugensnelheid gebruik.

Bedankt voor je tip, ik zoek nog verder ;)

Verwijderd

Hej ff wat vraagjes...

Zo te zien gebeurt het alleen in FS2004 of zijn er ook andere spellen die het doen?

Is het steeds na 45 minuten of ook wel es na een 30 minuten? Is t misschien mogelijk dat er in Windows iets mis gaat?

Gebeurt het ook als je één van de twee gebruikt? Miss is t nl. een aanrader om die USB Headset weg te doen. Ik heb daar nl geen beste ervaringen mee. Een USB headset heeft geen hardwarematige ondersteuning. In Battlefield begon de boel bij mij te schokken met de Logitech Headset 60.
Vervolgens weer een "ouderwetse"headset gekocht en het probleem was verholpen.

Wat als je één van de twee via een PCI-kaart aansluit? Ik had het probleem dat mijn joystick ( Een Thrustmaster Afterburner FFB) niet wilde samenwerken met mijn usb muis. Nadat ik mijn muis weer op PS2 had gezet was het weer goed.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56
Ik heb ook zoiets met mn K7S8X, zodra ik ga printen (USB) valt mijn USB muis/toetsenbord uit... Even plug erin en er weer uit en hij doet het weer. Vreemd inderdaad.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• PH-JPS
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:45:
Hej ff wat vraagjes...

Zo te zien gebeurt het alleen in FS2004 of zijn er ook andere spellen die het doen?

Is het steeds na 45 minuten of ook wel es na een 30 minuten? Is t misschien mogelijk dat er in Windows iets mis gaat?

Gebeurt het ook als je één van de twee gebruikt? Miss is t nl. een aanrader om die USB Headset weg te doen. Ik heb daar nl geen beste ervaringen mee. Een USB headset heeft geen hardwarematige ondersteuning. In Battlefield begon de boel bij mij te schokken met de Logitech Headset 60.
Vervolgens weer een "ouderwetse"headset gekocht en het probleem was verholpen.

Wat als je één van de twee via een PCI-kaart aansluit? Ik had het probleem dat mijn joystick ( Een Thrustmaster Afterburner FFB) niet wilde samenwerken met mijn usb muis. Nadat ik mijn muis weer op PS2 had gezet was het weer goed.
het gebeurt inderdaad ook als ik alleen het wheel gebruik.

ik heb dit gevonden op het internet:

Je mainboard is uitgevoerd met SiS-7001 Usb controller. Deze chip heeft veel problemen. Je zou kunnen proberen om de SIS driver te vervangen voor een standaard usb driver. Hoe je dat moet doen kun je hier vinden bij usbman.

http://www.usbman.com/Gui...20Tips%20and%20Tricks.htm

ik heb net de standaaddrivers erop gezet, ga even kijken of het werkt..
Pagina: 1