[XP] 98 PC niet te zien bij netwerkomgeving*

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem sinds ik XP heb geinstalleerd. Mijn andere bak (98se) vind ik niet meer terug onder "My Network Places">"Microsoft Windows Network"
Deze zit welliswaar in een andere workgroup, maar volgens mij zou ik hem desondanks moeten zien (iig de workgroup, die zie ik ook niet). 8)7

Echter, als ik een search doe op comp's in mijn netwerk en ik de naam intiep (kompjoeter), dan vind ik 'm wel en kan ik gewoon bij de shares enzo :?

Iemand enig idee hoe dit kan?? Kheb al op GOT, Google en MSDN gezocht, maar ik kan niets vinden (of ik kan niet zoeken... kan natuurlijk ook :X)

edit:

hoe pas ik een topic title aan?? quotes gaan geloof ik niet zo goed..

[ Voor 15% gewijzigd door Standeman op 17-06-2004 11:23 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
Je moet ze gewoon in dezelfde workgroup zetten. Alleen tussen domeinen kun je weleens schakelen bij mijn weten.

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:54

Hmail

Doet ook maar wat.

Zomaar een optie, wie weet ;)
Een tijdje terug zijn we bezig met een LAN-Party en kon ik dus ook niet in het netwerk komen. Wat bleek: de netwerkkaart was uitgeschakeld 8)7 Zou ik gewoon even nakijken, wie weet :)

edit:
O-) Gaat zich inschrijven voor een cursus lezen voor dummies :+

[ Voor 17% gewijzigd door Hmail op 16-06-2004 22:13 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
djluc schreef op 16 juni 2004 @ 22:02:
Je moet ze gewoon in dezelfde workgroup zetten. Alleen tussen domeinen kun je weleens schakelen bij mijn weten.
Volgens mij moet gewoon een lijstje met alle workgroups in hetzelfde subnet te zien krijgen??? Of niet?

(en ja, de machines zitten in hetzelfde subnet!)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Hmail schreef op 16 juni 2004 @ 22:05:
Een tijdje terug zijn we bezig met een LAN-Party en kon ik dus ook niet in het netwerk komen. Wat bleek: de netwerkkaart was uitgeschakeld 8)7 Zou ik gewoon even nakijken, wie weet :)
Hij kan er wel bijkomen. :)
Maar hij ziet alleen de workgroup niet.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Hmail schreef op 16 juni 2004 @ 22:05:
Zoals ik zei... Bij "Microsoft Windows Network" zie ik 'm niet, maar als ik ga zoeken wel en is er ook dataoverdracht mogelijk.. Dus de netwerkkaart werkt gewoon.

edit:
madgoblin was me voor :p

[ Voor 12% gewijzigd door Standeman op 16-06-2004 22:09 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Standeman schreef op 16 juni 2004 @ 21:59:
edit:

hoe pas ik een topic title aan?? quotes gaan geloof ik niet zo goed..
offtopic:
Niet, maar suggereer via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport een nieuwe en wij passen het voor je aan :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Heb je al andere protocollen toegevoegt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

* elevator gokt maar even een topic titel :)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 22:38:
Heb je al andere protocollen toegevoegt?
uhmmm, nope. Alleen TCP/IP (en natuurlijk "client for ms...", "file en printer..").

offtopic:
thanx voor de aanpassing, goed gegokt :)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
schopje... :/

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je alleen die twee PC's? Check even wie de master browser is cq. zorg dat 98 die zeker niet is. (Of zet ze dan in deselfde workgroup :+ )
Als het andersom ook niet gaat: komen loginnamen / wachtwoorden overeen op de machines?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
F_J_K schreef op 21 juni 2004 @ 13:35:
Heb je alleen die twee PC's? Check even wie de master browser is cq. zorg dat 98 die zeker niet is. (Of zet ze dan in deselfde workgroup :+ )
Als het andersom ook niet gaat: komen loginnamen / wachtwoorden overeen op de machines?
Het zijn inderdaad de enige twee machines in het netwerk met een hub ertussen, verder geen fancy routers of DHCP servers e.d.

master browser? Ik weet nog niet hoe ik dat kan zien of wat het is, maar ga het ff uitzoeken :)

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 10:05

RUFFNECK

Poentje

Standeman schreef op 17 juni 2004 @ 11:21:
[...]

uhmmm, nope. Alleen TCP/IP (en natuurlijk "client for ms...", "file en printer..").

offtopic:
thanx voor de aanpassing, goed gegokt :)
Dat NetBios gebeuren moet er ook bij gok ik :) (tenminste vaak bij xp-98 netwerken)
Pagina: 1