Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Verwijderd
via de site van windowsupdate kan ik niks vinden voor de geluidksaart.Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 16:44:
Driverupdate in WindowsXP via Windowsupdate gedaan? Nieuwe Liveware gedownload en geinstalleerd? Rest van de specs van je systeem?
P4 1,4ghz
256MB
Win XP UK
GF4 ti4400 128mb
SB Live 5.1
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Al gedaan, de laatste versie, welke ook al een jaar oud is, vertoonde het probleem, en de voorlaatste, die ik dus nu heb, doet dat ook
Verwijderd
Ik denk dat dat wat te maken had met irq sharing, gezien dat het 3de pci slot in de meeste borden niet geshared word.
Verwijderd
Kan de IRQ dan wijzigen??
Kan het helpen als ik het volgende doe;
- Software SBLive verwijderen via configscherm
- Kaart verwijderen via Apparaatbeheer
- Computer opnieuw starten
- XP kaart laten detecteren
- Software opnieuw installeren
Wordt daarmee een IRQ weer gewijzigd op een positieve manier en kan dat het probleem oplossen?
Sorry dat ik het vraag maar wil het liever eerst weten voordat ik ga stunten.
Verwijderd
En ja, met een ACPI bios kan je IRQ gewijzigd worden door het OS .
Dus bij verwijderen via apparaatbeheer en opnieuw door windows laten detecteren kan dat wijzigen in een goede? en kan ik een IRQ ook handmatig wijzigen?Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 18:47:
Probeer in ieder geval te achterhalen welke bestanden er door Live-ware op gekeild zijn (me name in cL\windows\inf!) en verwijder die ook handmatig. Anders zal XP blijven zeuren op de liveare drivers ipv zijn eigen!
En ja, met een ACPI bios kan je IRQ gewijzigd worden door het OS .
Ik heb een screenie gemaakt van mijn IRQ overzicht:

De SBLive dus op IRQ 9 samen met nog een aantal apparaten... mag dat?
[ Voor 6% gewijzigd door freddyathlon op 21-06-2004 18:55 . Reden: regeltje bijgevoegd en plaatjeslink gewijzigd ivm foutje. ]
In de bios staat de onboard geluidskaart disabled, maar het lijkt of dit er ook bij hoort of niet??
Nog iemand een idee??
Is de IRQ zo te wijzigen?
Is dat de enige manier? Kan het niet zonder herinstallatie van XP ?Termi schreef op 22 juni 2004 @ 18:45:
Windows opnieuw installeren en dan kiezen voor Standaard PC inplaats voor ACPI. Dan krijg de Sb live! zijn eigen IRQ en stoteert het niet meer of weinig. Die instelling van standaard pc kan je doen door middel van F4 als je ook F5 of F2 kan intoetsten.
Zie ook mijn andere topic; had je ook schokken dan? en werden die hiermee opgelost?Shockers schreef op 22 juni 2004 @ 19:43:
probeer kx project drivers www.kxproject.com, hielpen bij mij ook...
[ Voor 30% gewijzigd door Shockers op 23-06-2004 08:47 ]
@ Shockers; Is dit tijdens games ook?
[ Voor 27% gewijzigd door freddyathlon op 23-06-2004 18:56 ]
installatie is niet moeilijk, de 5 speakers werken pas als je ze goed hem ingesteld..
Ik had nog een keer een oude versie van se Creatives geprobeerd, maar wederom geen effect.
Ik ga dus nu maar XP er opnieuw opzetten gelijk met de drivers die ik altijd gebruikte toen het met mijn vorige installatie wel goed liep, toen ik nog XP NL erop had staan. Dat waren namelijk de 30.82 voor mijn ti4400 en de voorgaande versie vor de SBLive, het LiveDrvPck ipv het LiveDrv_uniPack wat ze nu aanbieden.
Kijken of dat werkt en helpt, ik zal vanavond hier mijn bevindingen neerzetten.
Als dat niet werkt, zal je toch een ander PCI slot moeten proberen of zelfs een ander moederbord.
Ik geloof dat alle PCI geluidskaarten hier last van hebben in combinatie met bepaalde moederborden. Ik heb er zelf ook erg veel hijsa mee
De onboard soundstorm doet het echter wel zonder haperen, maar die kan kwa geluidskwaliteit (op stotteren na) niet tippen aan de Terratec.
Het blijkt dat de IRQ nog steeds 9 is, na het verplaatsen van de kaart naar een slot een boven waar ie eerst zat.
Is de enige oplossing dan het kopen van een andere geluidskaart??
Zal een Audigy2, bijvoorbeeld, het probleem verhelpen??
Ik heb van een oude collega bij de oude winkel waar ik gewerkt heb een SB Audigy 1 player gekregen.
Die ga ik er straks eens even instoppen, en kijken of dat resultaat oplevert.
Nog iemand een tip in welk pci slot ik hem het beste kan doen?
Nu heb ik;
- AGP ; Videokaart GF4 ti4400
-leeg
-leeg
-SB Live 5.1 (hier krijgt ie dus IRQ 9)
-leeg
-ethernetkaart
Ik denk dus dat de sblive 5.1 kapot is, dus ga ik nu deze proberen.
Nieuwste drivers maar meteen gebruiken vanaf de site van creative of werken oudere beter?
alleen nu kan ik nergens speakers configureren omdat ik geen AudioHQ of surroundmixer heb.
Waar kan ik die in vredesnaam vinden? of werkt de kaart even goed zonder, dus alleen met de drivers?
als ik de pc net heb opgestart, loopt het spel perfect, alleen soms nog heel kleine schokjes.
Ik heb nu de audigy op irq7 alleen gekregen dmv het uitschakelen van de seriele en parellele poort in de bios.
als ik spel afsluit en later op de avond nog eens ga spelen, is het weer enorm erg geworden.
nog steeds schokken maar wel 'vloeiender' dan eerst.
kan dit dan aan de videokaart liggen omdat ie IRQ 10 deelt met de netwerkkaart?
Ik heb mijn ti4400 eruit gehaald, en er een Ati Radeon 9600 voor terug geplaatst.
Het spel haalt meer frames en lijkt wat soepeler te lopen, maar de schokjes komen weer terug naarmate je het spel langer blijft spelen.
Er is wel tussendoor wat HD-activiteit, en ik heb MSN op mijn tft (2e scherm) openstaan zodat ik tijdens spelen kan zien wie er online zijn.
Maar voorheen had ik dit ook altijd.
Nu een vraagje; het interne geheugen (256mb), kan dat defect zijn en is dat te testen? de pc geeft wel gewoon 256 mb aan...
ik wordt een beetje gaar hiervan, en denk eraan om de nederlandse xp maar weer te installeren, want dat is het laatste geweest waar alles goed op liep. Kan dit zoveel verschil maken?
Zie ondertitel
Ja, versie 9.0bDenman89 schreef op 08 juli 2004 @ 19:08:
Heb je de nieuwste direct-x geïnstalleerd ?
Ik weet niet of dit de direct x is die bij de spellen zit, als dit niet zo is, installeer die bij de spellen zit dan eens
Zie ondertitel