Toon posts:

[premiere] Geluid kraakt na export

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanaf een sony digi cam via firewire een aantal DV's gecaptured, ging prima. Nu heb ik alles netjes in elkaar gemonteerd en wil ik het exporteren naar avi. Ik heb (voorlopig) gewoon voor de standaard Microsoft DV avi gekozen om de kwaliteit te testen. De kwaliteit is wel wel te doen, maar in het geluid zitten opeens vreselijke storingen (vooral hard gekraak) In Premiere Pro is het geluid echter gewoon goed.

Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?

Systeemspecs voor de zekerheid:

ADM Athlon XP 1800+
256 MBRAM
80 gig HDD 7200 touren, 8MB Cache
Draait op windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee? Moet de filmpjes vanavond namelijk aan wat mensen laten zien, maar ik krijg dat vreselijk gekraak er maar niet uit.

Nu heb ik er een divx van gemaakt, dan is het geluid wel goed. Bij export heb ik gekozen voor "Microsoft AVI" (ipv MS DV AVI) en bij de videosettings heb ik voor de Divx Pro 5.0.5 codec gekozen, het resultaat was verschrikkelijk. Blokkerig, niet helder etc.

Ik heb nu zowat alle instellingen gehad, en ook met de Xvid codec, de MPEG 4 high en low Motion etc. is de kwaliteit klote.

Dus in divx e.d. is het beeld slecht, in standaard avi is het geluid slecht...

Ik heb nog maar een paar uurtjes om het goed te krijgen :'(

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 09:31

Khaine

Python liefhebber

Probeer een goede sound-codec te downloaden (eentje met goede kwaliteit) .
En probeer er een Xvid' van te maken achteraf . Dus exporteren naar normale ongecomprimeerde avi maar wel met mooie audio-codec (extro pro codecs .. ff googlen)

En dan achteraf nog virtual of nan-dub erover smijten ... dan heb je mooi beeld met mooi geluid op acceptabele grootte :)

suc6 iig :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?