Toon posts:

KT6 Delta en SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI KT6 Delta moederbord. Tot nu toe maak ik alleen maar gebruik van IDE ATA schijven, en sinds vandaag heb ik Maxtor 120 Gb SATA gekocht.

Ik heb het SATA gedeelte in de bios ingeschakeld, en de schijf wordt herkend in XP.
De enige manier waarop ik hem kan formateren is NTFS, zowel in windows zelf als in PM8.

Het raid bios programma waar je dingen zoals array's in zou kunnen stellen, weigert. Ik kan nix selecteren en alleen maar 'Ecs'.

Wie helpt mij hierbij.

Verwijderd

Bij de meeste moederborden met S-ATA Raid werken zo: plaats je 1 schijf dan werkt deze als ide-modus. sluit je 2 identieke schijven aan dan kun je in de raid-setup een raid 0 of 1 array aanmaken.
Bij je moederbord zitten drivers voor de raid controller. Deze heb je nodig bij een nieuwe Windows installatie. Bij grote hardeschijven word het aangeraden om gebruik te maken van NTFS

Verwijderd

en sinds vandaag heb ik Maxtor 120 Gb SATA gekocht
Hoeveel? 2?
Een raid aanleggen met 1 ata en 1 sata hdd gaat volgens mij niet...

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:39

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:47:
[...]

Hoeveel? 2?
Een raid aanleggen met 1 ata en 1 sata hdd gaat volgens mij niet...
Hangt er vanaf welke van de delta planken hij heeft, en waar hij hem op heeft aangesloten. Als hij een plank heeft hij een plank met de extra promise raid chip kan hij daar zowel 2 pata als 2 sata schijven op laten samenwerken.

Heb zelf 2 van deze planken, waaronder de fis2r met de promise chip, en heb daar een 3 schijfs Maxtor 160 GB raid0 op draaien, met 2x pata en een sata schijf.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.