Toon posts:

help videokaart krijgt artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vandaag mijn een waterkoelingsblok op mijn videokaart (Asus 9800XT) zetten krijg ik als het wat te druk word allemaal van die kleurflitsen.Ik de gewoone fan er weer op geen problemen.Dus ik denk misschien zit het blok er wel niet goed op,nog een keer geprobeert weer het zelfde.Weet misschien iemand hoe dit kan?want toen ik het blok erop had was de temperatuur goed 38 graden en de ram 40.Wat doe ik fout?Die artifacts komt dat van de warmte??of zijn er meer factoren aan de orde.

Ik weet niet of dit nou hier hoort of bij videokaart en beeldkannonen. :?

Help please :X

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die originele koeler, bedekte die ook de ramsinks?

Volgens mij wel, dus word nu je geheugen te warm.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die ramsinks bedekt ie inderdaad,daar zat ik dus ook aan te denken.maar dan zou ie toch nog watergekoeld kunnen worden of niet? staat ook in m'n waterchill manual "Installation hole for GF2,3,4,FX 9700 and the Radeon 9800"alleen dan zit ik nog steeds met die ramsinks 8)7

• Roamor
  • Niet online
INderdaad, maar de waterkoelset past er wel op, maar koelt alleen de core. Je kunt aparte blokjes kopen (bv coolermaster) die je met bijvoorbeeld thermal adhesive erop kunt plakken.

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:55:
Ja die ramsinks bedekt ie inderdaad,daar zat ik dus ook aan te denken.maar dan zou ie toch nog watergekoeld kunnen worden of niet? staat ook in m'n waterchill manual "Installation hole for GF2,3,4,FX 9700 and the Radeon 9800"alleen dan zit ik nog steeds met die ramsinks 8)7
Gewoon watercoolen, en ramsinks uit je oude cooler uitzagen, of speciale ramsinks kopen; zou ik doen.

Verwijderd

Topicstarter
ja hij koelt alleen de core en verder niks.En ik er maar vanuit gaan dat ie erop kan en dat dan alles klaar is. |:( Nee dus.
jeroen-v schreef op 16 juni 2004 @ 21:58:
[...]

Gewoon watercoolen, en ramsinks uit je oude cooler uitzagen, of speciale ramsinks kopen; zou ik doen.
Hoe bedoel je dat? Ramsinks uit mijn oude koeler zagen??

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:47

sapphire

Die-hard pruts0r

koeler in stukjes zagen en op je ram plakken, zou k persoonlijk niet doen ivm met toekomstige RMA.

Gabriël AM5

Verwijderd

dat mag je uitleggen... RMA? B)

en kan het niet zo zijn dat hij niet genoeg contact maakt met de core. Door die shim, ring om de core? Of is dat niet met XT? 8)7

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
Kleurfestijn of vage balken overal == te heet/te ver OCed geheugen.

Ipv. je oude koeler in stukjes te zagen kun je ook gewoon ramsinks kopen :).

tvw

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 23:01:
dat mag je uitleggen... RMA? B)

en kan het niet zo zijn dat hij niet genoeg contact maakt met de core. Door die shim, ring om de core? Of is dat niet met XT? 8)7
RMA, kaart dood, jij em terug sturen zonder koeler want die heb je verzaagd, dan krijg je ckers weten geen garantie meer ;)

Gabriël AM5

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
Krijg je gelijk artifect als je je pc aan doet of als je een game ga spelen??

Verwijderd

Topicstarter
Als ik aan het gamen ga dan gebeurt het.(Joint Operations typhoon rising)

Moet ik misschien mijn AGP voltage hoger zetten?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 09:59 ]

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:10
voltage hoger? hij is nu al te heet
wil je eitjes bakken ofzo? 8)7

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sapphire schreef op 16 juni 2004 @ 22:13:
koeler in stukjes zagen en op je ram plakken, zou k persoonlijk niet doen ivm met toekomstige RMA.
Garantie / RMA is hij toch al kwijt: Product is gemodificeert... ;)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 14:20

4VAlien

Intarweb!

wat werd je RAM temperatuur nadat je het waterblok erop gezet had?

Verwijderd

Topicstarter
De GPU werd 38/40 en de Ram 41/43 en als ik begon de gamen werd mijn gpu ong 40 en mijn Ram 48/49 gr.Nu met orignele Asus koeler erop GPU 52 en Ram 48 (met engine 438Mhz en de Memory op 742)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

GJ-tje schreef op 17 juni 2004 @ 10:16:
[...]
Garantie / RMA is hij toch al kwijt: Product is gemodificeert... ;)
Alsof ze dat door hebben als jij de origineele koeler er weer opzet ;)
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 09:55:
Als ik aan het gamen ga dan gebeurt het.(Joint Operations typhoon rising)

Moet ik misschien mijn AGP voltage hoger zetten?
AGP voltage hogerzetten heeft geen nut, koel gewoon je ram chippies eens en kijk dan of het opgelost is :)

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op 17 juni 2004 @ 12:22:
[...]

Alsof ze dat door hebben als jij de origineele koeler er weer opzet ;)
Kijk uit met die uitspraken.. Je zal niet de eerste zijn die een OW krijgt daarvoor ;) Op GoT word niet gesproken over RMA na overklokken/modden.

wbt die kaart. Als je een waterblok erop zet is de airflow weg. Dit is een veel gemaakte fout.
Memsinks helpen wel, maar zonder airflow van de orginele koler kan het nog steeds te warm worden. Sinks + een stille fan is al genoeg en dan is je probleem dus ook opgelost.

Hetzelfde geld voor CPU koeling. De fan koelt ook dingen rond de cpu (mosfets bijv). Waterblok erop en alles word loeiheet rond de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 12:36:
[...]

wbt die kaart. Als je een waterblok erop zet is de airflow weg. Dit is een veel gemaakte fout.
Memsinks helpen wel, maar zonder airflow van de orginele koler kan het nog steeds te warm worden. Sinks + een stille fan is al genoeg en dan is je probleem dus ook opgelost.
Daar ben ik dus ook bang voor dat ie dan alsnog te heet word :'( Want deze kaart produceerd wel veel warmte vergeleken met mijn vorige kaart.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 12:36:
[...]

Kijk uit met die uitspraken.. Je zal niet de eerste zijn die een OW krijgt daarvoor ;) Op GoT word niet gesproken over RMA na overklokken/modden.
Wie zegt dat ik het over overclocken heb ? ;)
Ik vervang ook genoeg koelers van standaard systemen omdat de standaard koeling soms gewoon zuigt ( bv. de Infinity SB op een normale fsb), en ja als er dan een keer iets kapot gaat dan moet de origineele koeler er weer op.

Gabriël AM5

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Klok eens het RAM onder en kijk of het nog steeds gebeurt? (het voltage blijft hetzelfde dus waarschijnlijk vind je hier ook de oplossoing niet mee, maar proberen kan altijd)

Verwijderd

Kijk uit met die uitspraken.. Je zal niet de eerste zijn die een OW krijgt daarvoor Op GoT word niet gesproken over RMA na overklokken/modden.
mmph, dat ligt er maar aan, een geOCde kaart kan ook stuk gaan door iets wat niet direct met het OCen te maken heeft.

ik heb het welleens meegemaakt dat ik een brak mobo had, nieuw uit de doos.
vervolgens kreeg ik er issue na issue mee toen ik de heatsinks mosfets+NB+SB er al op had.
zoals te verwachten geen RMA gekregen, maar dat is dus wel heel erg balen.
want ik was nog niet eens begonnen met overclocken (draai altijd eerst wat burn-in op originele waarden)

als ik dingen mod doe ik het het liefste zo dat ik het nog naar originele staat kan terugkeren, want zelfs als je OCed, hoeft het niet altijd de oorzaak te zijn voor hetgene waar je garantie door wil claimen.

verder ben ik het er mee eens dat als je zelf de boel sloopt, dat het niet netjes is om het te RMAen
maar ik vind niet dat zodra je OCed/mod je meteen geen recht meer hebt op wat voor garantie dan ook, onafhankelijk van het probleem

Verwijderd

Waarom gaan jullie met mij in discussie? Ik wil alleen maar zeggen dat je op GoT een OW kan krijgen voor die uitspraken. Wat ik er verder van vind is helemaal niet belangrijk.
Laat ik het zo zeggen; ik weet ook wat RMA is ;) Alleen hier op got mag je geen uitspraken doen zoals hierboven. En aangezien er al heel wat luitjes een waarschuwing hebben gehad ervoor dacht ik..laat ik het ff zeggen (scheelt je weer een waarschuwing misschien :? ). Doe ermee wat je wil :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 11:43 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 15:47:
[...]

Daar ben ik dus ook bang voor dat ie dan alsnog te heet word :'( Want deze kaart produceerd wel veel warmte vergeleken met mijn vorige kaart.
Dat zal wel mee vallen denk ik. Een paar goede RAM sinks i.c.m. een stille fan kunnen die heethoofden flink koelen hoor :)

Hier een voorbeeld om je RAM goed te koelen en wat toch heel makkelijk verwijderbaar is: Celly CPU koeler gemod tot RAM-sinks :+
Heb helaas geen temps want die heeft me AIW 9800SE niet :p. Dat het werkt bewijst me OC denk wel: die loopt harder dan een XT! :7 Bij Battlefield Vietnam worden ze lauw warm (met ASIII eronder) Deze kaart wordt een stuk minder warm dan die GeForce en me airflow is dermate om voor een verkoelend effect te zorgen :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/QCVC4830RMU/picserver.jpeg

Meer info en pics zie hier

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 19 juni 2004 @ 00:08:
[...]

Dat zal wel mee vallen denk ik. Een paar goede RAM sinks i.c.m. een stille fan kunnen die heethoofden flink koelen hoor :)

Hier een voorbeeld om je RAM goed te koelen en wat toch heel makkelijk verwijderbaar is: Celly CPU koeler gemod tot RAM-sinks :+
Heb helaas geen temps want die heeft me AIW 9800SE niet :p. Dat het werkt bewijst me OC denk wel: die loopt harder dan een XT! :7 Bij Battlefield Vietnam worden ze lauw warm (met ASIII eronder) Deze kaart wordt een stuk minder warm dan die GeForce en me airflow is dermate om voor een verkoelend effect te zorgen :)

[afbeelding]

Meer info en pics zie hier
Hmm maar dan heb ik weer een fan te draaien in m'n kast en ik ben overgegaan op wc omdat ik zomin mogelijk fans in mijn kast wil (en stilte natuurlijk+ lekker koel :) ) Maar ik heb van die coolmaster sinks gehaalt maar geen succes nog steeds artifacts ???? dus maar weer de koeler erop gedaan van asus :( ik weet het niet meer dus moet ik het maar zonder het VGA blok doen. (mijn einde is zoek ) Of iemand moet nog een ideee hebben?.

Maar in iedergeval bedankt voor jullie reakties. _/-\o_

• martijn_tje
  • Laatst online: 08-02 09:54
Heb je met de originele koeler geen artifacts meer?

Wat zou kunnen helpen is een fan op je ramsinks richten (wel op 5 of 7 volt).

Ramsinks vergroten namelijk alleen maar het oppervlakte... om echt veel meer hitte kwijt te kunnen is er een luchtstroom langs nodig.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

martijn_tje schreef op 26 juni 2004 @ 18:27:
Heb je met de originele koeler geen artifacts meer?

Wat zou kunnen helpen is een fan op je ramsinks richten (wel op 5 of 7 volt).

Ramsinks vergroten namelijk alleen maar het oppervlakte... om echt veel meer hitte kwijt te kunnen is er een luchtstroom langs nodig.
Lees je het topic wel? :D
Pagina: 1