Monitor 'flitst': Gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een monitor die af en toe heel even op zwart flitst. Het lijkt van linksboven te komen. Het flitsen is zo kort dat je eigenlijk alleen maar even heel kort het scherm iets donkerder ziet worden. Het beeld wiebelt dan ook eventjes.
Nu is het ergens op zich niet erg, de monitor kan op 85Hz niet hoger dan 800x600, dus iets nieuws is wel op zijn plek voor dat ding. Ik vind het alleen zielig voor d'r als ze zonder scherm komt te zitten.
Hij wordt verder niet extreem warm of zo, heeft ook flink wat ademruimte. Dit gebeurt zo ongeveer eens per minuut, zowel in windows als linux.
Zou hij het binnenkort gaan begeven?

eigenlijk wel iets voor een poll, gaat hij a) knallen, b) gewoon op zwart, c) anders :P

ieeeepppppp :P

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 22:34

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik heb er geen verstand van, maar weet wel dat mijn 2ehands Iiyama 17" ook iets soortgelijks begon te doen en er vrij snel mee ophield :)

Maar dat was eigelijk na 1 dag al... Ding begon letterlijk te sputteren en de volgende dag woudie gewoon niet meer aan, en kreeg ik alleen maar een bruine streep in het midden van mn beeld... [das mijn antwoord :+ ]

Dus die magneten zijn kapot, of de lamp ofzo...

sterkte ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Dat heb ik vaker gehad met Compaq v50/v55 monitoren. Ik hoorde dat het de lijnstroom transformator is of iets in die trant. Mjah ach, als zo'n ding ploft zet ik er gewoon een nieuwe neer. :) Zelfde effect. Je hoort zo'n kort *pets* geluidje, beeld zakt even weg in een zwart gat en dat komt het beeld weer. Maar ehm, na een tijd wordt ie gewoon helemaal zwart denk ik. :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Zit je monitor vol stof? ik ken dit bij een monitor die vol stof zat. Heb toen mijn persluchtfles met 230 Bar gepakt en em goed leeggespoten.

Meh ...

Verwijderd

230 bar :|

Weet ik er niks vanaf is dat niet een beetje erg veel :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 22:34

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:28:
230 bar :|

Weet ik er niks vanaf is dat niet een beetje erg veel :)
[offtopic]
Bij ons op school heeft de leraar "op ons geschoten" met een fles van 200bar...
Alles aan boeken tot 5 meter verderop vloog hard weg... Dus ja, dat is veel lucht :P

Maar waarschijnlijk wel de enige manier om dat spul allemaal weg te krijgen... Gewoon blazen voldoet vaak gewoon niet, dan blijft de helft zitten en hou je waarschijnlijk het probleem...

[ Voor 25% gewijzigd door Scatman_II op 16-06-2004 21:33 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

ros je dan je monitor niet kapot :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 21:33 ]

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Scatman_II schreef op 16 juni 2004 @ 21:30:
[...]

[offtopic]
Bij ons op school heeft de leraar "op ons geschoten" met een fles van 200bar...
Alles aan boeken tot 5 meter verderop vloog hard weg... Dus ja, dat is veel lucht :P

Maar waarschijnlijk wel de enige manier om dat spul allemaal weg te krijgen... Gewoon blazen voldoet vaak gewoon niet, dan blijft de helft zitten en hou je waarschijnlijk het probleem...
Moet er niet aan denken dat je zo hard zou moeten scheten 8)7

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Nee hoor 200 bar is redelijk gewoon voor persluchtduiken, ze gaan zelfs tot 300 bar bij DIN kranen en flessen. Mijn fles is voor 300 geschikt alleen mijn kraan niet en de eerste trap ook niet.

Natuurlijk zet je de kraan niet helemaal open, dat zou te gek zijn, bovendien bevriest alles dan zo'n beetje, maar het werkt wel enorm goed en het kost lang niet zoveel als zo'n busje wat je in de winkel moet kopen.

Meh ...

Verwijderd

VROEM! schreef op 16 juni 2004 @ 21:34:
[...]

Moet er niet aan denken dat je zo hard zou moeten scheten 8)7
Doh

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik heb ook zoiets gehad met een hyundai scherm.. die is wel na een korte tijd in rook opgegaan. maar gelukkig toen nog onsite garantie :)

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Garantie is bij deze wel meer dan ruimschoots verstreken. Misschien straks maar een tweedehandsje optrommelen oid.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

nieuwe iiyama ls703 oid kost maar 130 euro..

geflikker is gewoon per definitie irritant, dus doe er iets aan.

Verwijderd

15" ??? gewoon bij gratisoptehalen vragen... komt vanzelf wat langs..

ik heb ook zon probleem gehad met mn 22" iiyama.... moesten een aantal puntjes opnieuw doorgesoldeerd worden, toen was het weer over...
koste me 60 euro... maar voor een klein schermpie word dat weer erg duur denk ik.

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dit gebeurt idd vaker.
Heeft een bijna gelijkend effect aan het degause wat je vind in de meeste digitale monitoren.

Waar het precies mee te maken heeft weet ik niet, maar het is in elk geval niet goed probeer een garantie iets te regelen en anders laten repareren voordat hij het helemaal begeeft. ;) succes

Can`t live without the mods

Pagina: 1