[ADSL-KPN] Speedtouch 510 ISDN & Sweex Router

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik heb dus de volgende combinatie draaiende: Speedtouch 510 ISDN & Sweex Router.

Sweex router is nieuw en aangeschaft omdat voorgaande router speedupdate niet bij kon houden (vage shit was dat al).

Nu met de Sweex haal ik dus wel netjes mijn goede 2mbit verbinding bij planet.

Het probleem is nu alleen het volgende.

Zodra er op welk werkstation in het thuisnetwerk een MIRC gestart wordt klapt meteen de verbinding helemaal dicht c.q. weg.

Sluit ik MIRC af en ik doe 3x een ping laten lopen naar een site dan is de verbinding weer terug en kan ik van meerdere services gebruik maken alleen geen MiRC. Overigens kan mijn UNIX server ook niet meer een connectie maken naar MiRC door die Unix bak valt er niets uit.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Outbound connecties hoeven niet in mijn router gemapped te worden. En tot voorheen liep dit allemaal gesmeerd...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

leg me eens uit waarom je in hemelsnaam een router achter een speedtouch 510 wil hebben. Hang er gewoon een hub of een switch achter, stel de modem in zoals kpn graag heeft dat je hem instelt (met de configtool van kpn) zet alle PC's op DHCP en het werkt allemaal als een trein zonder dat je een SpeedTouch modemrouter op een andere (sweex) router aansluit...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
En mappen dan :S ?

Router heeft even wat meer lieve functies eh ! het gaat niet om het laatste modem volgens mij zei ik dat in eerdere post fout, ik kijk even ..

Het is een SpeedTouch Home ISDN Eerste model modems, die je toen ook naar router kon tweaken idd. Dat beviel alleen niet echt..

Maargoed dat verklaard nog steeds niet die rare dissconnect ofzow..