Ik heb thuis op mijn windows XP computertje Apache 2 php en mysql draaien.
Nu wilde ik de router configureren op die manier dat wanneer iemand het ip adres van de router intikt mijn websites te zien krijgt.
De router heeft een vast ip, en het thuisnetwerkje werkt ook op DHCP maar mijn webservertje heeft een vast ip (192.168.0.5)
Ik heb hier een dikke engelse beschrijving van de router liggen maar kom er niet wijs uit. Ook heb ik gespeurd op google en tweakers maar kon even niks vinden.
De router die ik heb is een Alcatel Speedtoch Home (gehacked naar Pro)
Zelf was ik aan het kloten met telnet
start -> uitvoeren -> cmd
telnet 192.168.0.1
user ***
pass ***
dan tik ik in
NAT
defserver addr=192.168.0.5
Zo zou het moeten werken leek mij zo. Alleen het probleem is dan dat op de webserver de gttp://verbinding wegvalt. (msn werkt wel)
Op andere computers in het netwerk functioneert ook nog alles.
Iemand die mij kan helpen met de juiste instellingen van de router?
Nu wilde ik de router configureren op die manier dat wanneer iemand het ip adres van de router intikt mijn websites te zien krijgt.
De router heeft een vast ip, en het thuisnetwerkje werkt ook op DHCP maar mijn webservertje heeft een vast ip (192.168.0.5)
Ik heb hier een dikke engelse beschrijving van de router liggen maar kom er niet wijs uit. Ook heb ik gespeurd op google en tweakers maar kon even niks vinden.
De router die ik heb is een Alcatel Speedtoch Home (gehacked naar Pro)
Zelf was ik aan het kloten met telnet
start -> uitvoeren -> cmd
telnet 192.168.0.1
user ***
pass ***
dan tik ik in
NAT
defserver addr=192.168.0.5
Zo zou het moeten werken leek mij zo. Alleen het probleem is dan dat op de webserver de gttp://verbinding wegvalt. (msn werkt wel)
Op andere computers in het netwerk functioneert ook nog alles.
Iemand die mij kan helpen met de juiste instellingen van de router?