Testen website lagere resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 17:23
Als ik een website maak wil ik hem ook op andere resoluties netjes hebben.
Mijn beeldscherm staat op 1600x1200.
Als ik hem dan instel op 1024x768 moet ik alles weer netjes recht zetten.

Zijn er misschien programmaatjes of trukjes om een website op een lagere resolutie te testen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dreamweaver MX kan (of kon iig met de oudere Dreamwaver) onderin het scherm op een lagere res. zetten. Dan past ie alleen t venster van Dreamweaver aan.

En anders gewoon je browser window kleiner maken :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jep.
Zelf gebruik ik "proSizer". Google er maar s op. Als je m niet kan vinden kan ik m evt wel mailen (is freeware).

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Type in je adresbalk:

"javascript:window.resizeTo(640, 480)"

en voila.

Verwijderd

voor firefox is er de webdeveloper toolbar. die onderandere een resize knopje heeft met standaard grotes.
en daarnaast nog een boel andere featurs. (outlinen van block elements, table elements, zelf opgegeven elements.)
POST <-> GET (life saver :P )

en niet te vergeten, on-the-fly css editing.
http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon normaal schuiven met je Window kan toch net zo goed? Met een beetje ervaring weet je wel hoeveel pixels wat is lijkt me. :)

🌞🍃

Verwijderd

the magic word is: "dualscreen" :)

Ik heb namelijk ditzelfde probleem opgelost door nog een monitor aan te sluiten
En deze op een "normale" resolutie" te zetten.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-05 21:02

Sharky

Skamn Dippy!

DataBeest schreef op 16 juni 2004 @ 21:42:
Gewoon normaal schuiven met je Window kan toch net zo goed? Met een beetje ervaring weet je wel hoeveel pixels wat is lijkt me. :)
idd, als ik een window resize kan ik net als rainman on the fly zien hoeveel pixels hij hoog en breed is.

edit:
om toch nog een constructieve bijdrage te leveren; homesite heeft ook een knopje waarme je in 1 keer kunt overschakelen naar 800x600.

[ Voor 18% gewijzigd door Sharky op 16-06-2004 22:00 ]

This too shall pass

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 21:11
Ik gebruik dit programma. Super handig. :)
http://www.brianapps.net/sizer.html

Verwijderd

Sites maken die er op 1600x1200 nog goed uitzien? Ik vraag me een beetje af waar dat voor nodig is. Volgens mij ben je niet helemaal wijs als je websites bij die resolutie 'maximized' bekijkt. Het idee is dat je meer op je scherm kwijt kan. Dat betekent niet per se meer van dezelfde website.

Maar er is hier al veel te veel over gediscussieerd. Ik wil je een tip geven. Ga naar een aantal 'grote' websites, kijk hoe zij het doen, bedenk je waarom ze het zo doen, en bedenk je dan wat je nu eigenlijk echt wilt. Of nee, wat de bezoeker wil.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:45:
the magic word is: "dualscreen" :)

Ik heb namelijk ditzelfde probleem opgelost door nog een monitor aan te sluiten
En deze op een "normale" resolutie" te zetten.
Ik snap je inbreng, maar dat zou ik nou niet gelijk dé oplossing noemen. :D

Ook HomeSite kopen vind ik een beetje duur.

Een wallpaper met de schermmaten afgebeeld zodat je je scherm exact op dat hoekje kunt slepen, is nog het goedkoopste, daarna kun je gaan denken aan schermsizers zoals hierboven genoemd.
DataBeest schreef op 16 juni 2004 @ 21:42:
Met een beetje ervaring weet je wel hoeveel pixels wat is lijkt me. :)
Oh boy. Mag ik je aanraken? B)
goed goed ik geef je een paar pixels speling...
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 22:03:
Sites maken die er op 1600x1200 nog goed uitzien? Ik vraag me een beetje af waar dat voor nodig is. Volgens mij ben je niet helemaal wijs als je websites bij die resolutie 'maximized' bekijkt. Het idee is dat je meer op je scherm kwijt kan. Dat betekent niet per se meer van dezelfde website.
Goed punt! :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Dark Blue schreef op 16 juni 2004 @ 22:14:

Ik zou adviseren om op dit aanbod in te gaan :P

Maar even serieus... het beste is toch gewoon om heel ff naar Display properties te gaan en gewoon even echt op de gewenste resolutie te werken. Je moet nl. ook rekening houden met fontgrootte, scrollbalkbreedte, toolbargrootte e.d., volgens mij bereik je toch niet helemaal hetzelfde effect als je je window resized.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• kamerplant
  • Niet online
Dark Blue schreef op 16 juni 2004 @ 22:14:
[...]

goed goed ik geef je een paar pixels speling...
Zeker :+ Kom maar langs. 8)7

Neemaargoed. Zo precies hoeft het ook niet natuurlijk. Niet iedere user gebruikt evenveel ruimte voor zijn browser. Zelf heb ik een IM open staan plus een startbalk van dubbele grote aan de onderkant, dus tja. :)
Als je elke keer wel even op F5 duwt moet je toch wel het zelfde effect berijken als het werkelijk veranderen van je resolutie. Scrollbars blijven in pixels gewoon even groot.

🌞🍃

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Gunp01nt schreef op 16 juni 2004 @ 22:20:
[...]

Maar even serieus... het beste is toch gewoon om heel ff naar Display properties te gaan en gewoon even echt op de gewenste resolutie te werken. Je moet nl. ook rekening houden met fontgrootte, scrollbalkbreedte, toolbargrootte e.d., volgens mij bereik je toch niet helemaal hetzelfde effect als je je window resized.
* XangadiX is met stom

hoe moeilijk is het om je monitor even op een lage resolutie te zetten?
(nog afgezien van scrollbars ed.)

Nog zoiets, ik heb mijn scrollbars altijd op 12 px staan want ik ben geen mongooltje die scheel kijkt. Die moet ik dus ook terug zetten als ik ga testen. Voorts kun je ook gewoon een keertje de 800x600 'safe zone' en de 1024x786 'safe zone' opschrijven op een mooi geel notitiepapiertje

Stoer; Marduq

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54

crisp

Devver

Pixelated

Gunp01nt schreef op 16 juni 2004 @ 22:20:
[...]

zaken als standaard fontgrootte, scrollbalkbreedte, toolbargrootte e.d. zijn ook niet afhankelijk van resolutie maar van user instellingen. Bottom line: zelfs als je je eigen schermresolutie op zeg 800x600 zet geeft je dat geen enkele garantie dat het gedeelte waarin je website zich bevind net zo groot is als bij ieder ander die een resolutie van 800x600 heeft. Het verschilt zelfs per smaak en versie browser die je gebruikt. Je window resizen naar ongeveer 800x600 heeft dus wel degelijk hetzelfde effect want het is net zozeer een benadering als je resolutie anders instellen, en ook niet meer dan een benadering.
Zorg gewoon dat je niet breder gaat dan zeg 740-760 pixels dan zit je altijd goed; hier met een 19" TFT browse ik ook niet fullscreen...

Intentionally left blank

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

André schreef op 16 juni 2004 @ 20:44:
Type in je adresbalk:

"javascript:window.resizeTo(640, 480)"

en voila.
jottum, de handige javascript feature! :)
ook ideaal om een rijtje verschillende afmetingen in je favorites te proppen!

maaaar: niemand reageert erop... :/

helaas voor de rest; dan zijn we maar met 2'n die deze ontzettend handige feature gebruiken :*)

Verwijderd

tie-rep schreef op 17 juni 2004 @ 00:35:
[...]

jottum, de handige javascript feature! :)
ook ideaal om een rijtje verschillende afmetingen in je favorites te proppen!

maaaar: niemand reageert erop... :/

helaas voor de rest; dan zijn we maar met 2'n die deze ontzettend handige feature gebruiken :*)
Bedankt voor het idee van die favorite heb nu een mooi foldertje in mijn firefox browser met een hoop resoluties.

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 00:52:
[...]

Bedankt voor het idee van die favorite heb nu een mooi foldertje in mijn firefox browser met een hoop resoluties.
Dat is een erg handig javascriptje, die gebruikte ik ook vaak. Maar als je FireFox toch al gebruikt dan zou je toch eens moeten kijken naar die Webdeveloper-plugin zoals hier boven ook al eens genoemd. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik gebruik deze ook al een hele tijd werkt prima :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• gvdh81
  • Laatst online: 08:33

gvdh81

To got or not to got..

Dus om het e.e.a. op te sommen zijn er een aantal mogelijkheden:
  • Op je desktop met photoshop of iets dergelijks de schermmaten zetten
  • Firefox gaan gebruiken, buiten het feit dat dit een browser is die lekker snel is en aan de W3C standaarden voldoet kun je hier een webdeveloper toolbar voor downloaden waarmee je buiten je schermafmeting ook je stylesheets kunt uitzetten zodat je ook eens ziet hoe dat eruit ziet.
  • Liever geen andere browser, dan heb je Sizer en proSizer, ik zelf heb alleen ervaring met het laatste programmatje dat is toendertijd door mensen van de photoshopclub gemaakt maar die site is overleden.
  • Dikke buidel? Dan heb je als laatste redmiddel nog de mogelijkheid om een dual screen monitor te kopen en je 2e monitor op de gewenste configuratie te zetten.
  • Tip van Crisp; Zorg gewoon dat je niet breder gaat dan zeg 740-760 pixels dan zit je altijd goed; hier met een 19" TFT browse ik ook niet fullscreen...
  • En je kunt ook JS gaan gebruiken... javascript:window.resizeTo(640, 480)
Zelf ben ik het meest te spreken over Firefox alhoewel ik ook hele erg veel plezier van proSizer gehad heb.

[ Voor 10% gewijzigd door gvdh81 op 17-06-2004 09:41 ]

• party42
  • Laatst online: 22-05 17:39
Je vergeet het javascriptje in je lijstje. :) Deze oplossing vereist het minste werk.

[ Voor 31% gewijzigd door party42 op 17-06-2004 09:28 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Kitser
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb nu prosizer. Die werkt goed.

Alleen wil die oplossing met dat javascript ook wel proberen.
Maar hoe werkt dat precies?
Als ik bijvoorbeeld D:\index.htm wil testen?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Pelle

🚴‍♂️

KiTsEr schreef op 17 juni 2004 @ 09:56:
Alleen wil die oplossing met dat javascript ook wel proberen.
Maar hoe werkt dat precies?
Als ik bijvoorbeeld D:\index.htm wil testen?
André in "Testen website lagere resolutie" :z

• Kitser

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

KiTsEr schreef op 17 juni 2004 @ 10:08:
[...]

Maar in de IE werkt dat niet, hoor.
Euhm, volgens mij toch wel... :)

Eerst open je de pagina die je wilt testen, daarna haal je de hele adres-regel weg en typ je dat van Andre.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Sterker nog het werkt alleen maar in IE.
Het werkt in ieder geval niet in opera. Ik hou het dan maar toch lekker bij mijn dual monitor.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

KiTsEr schreef op 17 juni 2004 @ 10:08:
[...]

Maar in de IE werkt dat niet, hoor.
Wel de " en de " weglaten he :+

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
En de "640 480" in "1024 768" veranderen.

Werkt perfect bij mij.

• Kitser
André schreef op 17 juni 2004 @ 10:19:
[...]

Wel de " en de " weglaten he :+
|:( |:( |:( |:( vergeten |:( |:( |:(
Pagina: 1