Toon posts:

qpopper pop3 & imap

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hola ik heb qpopper nu draaien voor pop3.
Installatie gewoon met ./configure en dan toevoegen in xinetd... Very simple!

Maar nu wil ik hem ook voor imap gaan gebruiken zodat ik mijn webmail kan gebruiken en af en toe mijn mailbox leeg kan halen dmv pop3...

Toen vond ik ergens dat je "--enable-maildrop-type=maildir" toe moest voegen aan de configure, maar dat hielp niet want dan liep de compilatie fout...
Een andere optie was om een config file aan te passen, maar die heb ik vervolgens niet, ik heb alleen maar een executable...???

Nu zit ik alweer een paar dagen te pielen, maar het schiet weer eens niet op. Wie weet er wat ik fout doe?? Tips??

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Volgens mij is qpopper gewoon alleen voor pop3 en moet je voor imap bv courier-imap installeren .

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Verwijderd

Topicstarter
Heren, heren, het punt is alles draait al, postfix icm met maildrop en die levert heel mooi de post af OF in /var/spool/mail OF in de ~user/mail directory...

Het punt is alleen dat ik met qpopper af en toe mijn maildir leeg wil halen zodat ik bijvoorbeeld overdag dmv webmail kan werken en 's avond de boel gewoon uit mijn mailbox naar mijn locale pc kan halen...

Verder werkt squirrelmail in combinatie met courier-imap nu ook gewoon goed. De vraag is en ik weet dat het kan, dat staat namelijk hier:

http://www.eudora.com/qpopper/faq.html#homedirmail

Hoe kan ik qpopper configureren dat ie mijn maildir leeg haalt??

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
m25, als je nou eens uitlegt wat je wil? Je rammelt in je TS neer dat je qpopper voor IMAP wil gebruiken, daar wordt (logischerwijs) op gereageerd dat het niet kan, omdat qpopper geen IMAP server is. Dan roep je dat je courier al hebt draaien voor het imap gebeuren. Nou begint mij sowieso een beetje het gevoel te bekruipen dat je wel een hele goede reden moet hebben om niet courier-pop3d te gebruiken ipv qpopper, maar dat even terzijde.

Maak iig even je probleem duidelijk, want op deze manier kunnen maar weinig mensen duidelijk krijgen wat je probleem is.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nou abuis of hoe zit het, iedere keer als ik een post maak dan komt er een moderator dat ik meer info moet geven, meer logs moet bekijken meer dit, meer dat...

Ik wil met qpopper een maildir (gevuld met courier-imap mail) uitlezen... that's all

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien omdat je niet duidelijk genoeg bent in je posts? :) Ik begreep ook niet direct wat je bedoelde, en zo te zien was ik niet de enige. Het helpt ook als je bijvoorbeeld de fout in kwestie ook even meldt als je zegt "een compilatiefout", wij weten namelijk wat er dan precies fout gaat.
Terugkomend op je vraag over qpopper en maildir, als ik google op "qpopper maildir" geeft nota bene de conversatie op eerste hit al de hint dat het dat van zichzelf niet kan, met een rechtstreekse link naar een patch om die functionaliteit toe te voegen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
qpopper kan geen maildir PUNT

Flikker dat qpopper in de kliko en gebruik courier zn POP3 server, of evt dat brakke ding wat bij qmail zit, die kennen beide POP3 met Maildirs.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, en met deze laatste (ietwat botte reply) van _JGC_ vind ik dat er dan ook een eind kan komen aan deze draad.

@m25: nee, de mods hebben niks tegen je, alleen moet je wel eens je eigen TS doorlezen, waardoor je ms begrijpt waarom wij om meer info vragen. De info die je geeft is, imho en die van blaataaps, toch echt te sumier om je problemen op te lossen. Dit is echter niet de eerste keer dat het tegen je gezegt wordt, en klagen hier midden in een draad is eigenlijk een beetje flauw, je weet, neem ik aan, wel hoe eventuele klachten aan de moderatoren kenbaar gemaakt kunnen worden, en anders moet je de policy nog maar een keer doornemen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.