SB Live 5.1 digital out probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik heb net een SB Live 5.1 gekocht. Met een mini-jack aansluiting voor digital out.
Ik heb hiervoor een mini-jack naar coax (tulpstekkertje) verloopje gekocht. Deze op de digital-out aangesloten en dan de coax (tulpstekker) achter op men versterker (digital in).
Ik heb in de software van creative aangegeven : digital output only. Als ik dan de test doe van alle speakers, hoor ik alleen links en rechts voor.
Op men versterker doet het geluid het dus wel. En men versterker geeft geen geluid als ik het op DTS of digital 5.1 zet. Versterker geeft aan : Linear PCM op het moment dat het geluid het wel doet.

Ik hoop dat het probleem zo duidelijk is. Als jullie nog vragen hebben, hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Probeer eens een dvd te draaien met DD of DTS; dan springt mijn sblive over van pcm digital naar DTS of DD!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:51
je hebt idd gelijk !
Maar waarom doet de test opstelling het dan niet ? Die test van creative met "left speaker,right speaker, rear-left,etc,etc."

Is het ook mogelijk om via alle boxen van men versterker te outputten ? Dus muziek,etc.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, dan moet je het met de 5 analoge kabels aansluiten op je 5.1 input. Dit staat in de FAQ en is ook al vaker langsgekomen:
meerkanaals geluid uit digitale uitgang van geluidskaart?

Oplossing: Gewoon de analoge outputs van je SBlive gebruiken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.