Windows XP-install loopt vast tijdens kopieeren bestanden

Pagina: 1
Acties:

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 10:14
Ik heb hier naast me een pc van Compaq waar ik helaas geen CD-speler in kan zetten (geen voedingskabel meer over). Ik heb de harde schijf even in de pc van mij gezet, en toen de CD van Windows XP Pro op die HD gezet.

Ik heb dus 'winxpcd\i386\winnt' gedaan, en toen begon de installatie, zoals het hoort. Nu doet hij niets meer tijdens het kopieeren van de bestanden. In principe is dit niet nodig, de bestanden staan er al. Waarom kan hij vastlopen? Kan ik het kopieeren ook handmatig doen/overslaan?

Verwijderd

Wat hebje geprobeerd en geef eens wat meer informatie.
Misschien de faq door lezen hoe te gedragen hier op forum:
De Forum FAQ's

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 20:28 ]

• StephanVierkant
Ik start de PC op met een Windows98 opstartdiskette. Zou dat het kunnen zijn? Wat heeft een WinXP opstartflop voor een meerwaarde?

Wat voor info moet je nog meer? Er zit dus geen cd-speler in, alleen hd (10 gb) en diskette

• StephanVierkant
Ik heb al geprobeerd opnieuw op te starten, maar dan gaat hij eerst alle bestanden weer verwijderen, en daarna weer alles kopieeren. Hij stopt na hetzelfde aantal minuten.
Tijdens het kopieeren komen allemaal bestandsnamen onderin voorbij flitsen, maar na een tijdje niet meer. Dan loopt hij vast. Het lampje van de HDD blijft branden.

[ Voor 33% gewijzigd door StephanVierkant op 16-06-2004 20:39 ]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 15:11

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

De XP-bootflop start een andere "Dos"-promt, de setup van XP werkt hier het liefst mee.
Zo kan je bv ook niet booten met een win98 cd, en dan de XP cd erin doen en installeren. dit werkt niet. dus dit zal waarschijnlijk je probleem zijn

• StephanVierkant
Ik heb ff een ander flopje gebruikt, maar dit geeft precies hetzelfde. Ik heb hem gemaakt met Windows XP Pro

[ Voor 22% gewijzigd door StephanVierkant op 16-06-2004 20:46 ]

• StephanVierkant
SmartDrive is niet geinstalleerd, maakt dat nog iets uit?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
smartdrive is wel veel sneller, zou het toch ff aanzetten

• StephanVierkant
Hoe moet dat? :P

Verwijderd

zoek ff de xp cd op.. daar staan verscheidene tools op.. onder andere de mogelijkheid om opstart diskettes te maken zodat je van diskette xp kan installeren. dit staat ook in de handleiding b.t.w.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 21:39
Wat ik ook zou controleren is het geheugen. Had ook eens een vastloper tijdens kopieren van bestanden bleek het geheugen na veel vervangen te zijn.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 16:50

Maartenvs

For Sale

Hoe lang wacht je nadat je denkt dat hij vast zit? Had het ook op mijn laptop tijdens de instal dat ie zomaar 5 min of meer nix doet. Paar keer enter rammen en na een lange tijd gaat ie gewoon door. Weet niet wat het probleem is maar heb het bij win98 installs op mijn oude laptop ook weleens.

• StephanVierkant
Maartenvs schreef op 17 juni 2004 @ 08:49:
Hoe lang wacht je nadat je denkt dat hij vast zit? Had het ook op mijn laptop tijdens de instal dat ie zomaar 5 min of meer nix doet. Paar keer enter rammen en na een lange tijd gaat ie gewoon door. Weet niet wat het probleem is maar heb het bij win98 installs op mijn oude laptop ook weleens.
Een paar uur
Pagina: 1