Internet stop na 5 minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mmel
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Internet stopt na ongeveer 5 minuten, verbinding blijft intact maar er wordt geen enkele pagina meer gevonden. E-mail en MSN blijven gewoon mogelijk. Systeem altijd stabiel geweest. Firewall en anti-virussoftware altijd up-to-date gehad (en zijn ook geregeld aangeslagen, dus werken). Alleen koude herstart geeft mogelijkheid om internet weer even op te gaan.
Systeemherstel geeft geen oplossing en virusscanner meldt schoon systeem. Nav eerder topic een specifieke W32.Blaster.Worm removaltool gedraaid: geen worm gevonden. Regedit vindt geen msblast.exe in het register. Aanpassing RPC Service (via services.msc /s) zodat na iedere fout niet de computer herstart maar alleen de service herstart, biedt geen oplossing.
PC draait op Windows XP-home.
Wie o wie kan helpen?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb je wel een nieuw muntje in je modem gestoken?

Nee ff serieus; zorg dat je die machine update en zet de firewall eens uit (gebruik de ingebouwde van windows XP; die is goed zat maar geeft alleen geen meldingen, nou spannend hoor). Dat wil *nogal* eens een probleem cq lockdown geven.

Probeer ook eens als 'het internet' stuk is het bestand c:\windows\system32\drivers\etc\hosts uit te pluizen. Hier hoort alleen in te staan:

127.0.0.1 localhost

Zorg er dan eens voor dat je als het 'stuk' is het volgende intikt op een commandprompt:

nslookup www.tweakers.net

oftewel: kan ie nog wel ip's resolven?

[ Voor 109% gewijzigd door HunterPro op 16-06-2004 20:21 ]

• ID-College
  • Laatst online: 28-08 21:27
Ad-aware van lavasoft al geprobeert?
Wil ook nog weleens helpen :)

• ID-College
  • Laatst online: 28-08 21:27
HunterPro schreef op 16 juni 2004 @ 20:18:
offtopic:
WTF slaat dit op :O

• mmel
  • Niet online
ID-College schreef op 16 juni 2004 @ 20:19:
Ad-aware van lavasoft al geprobeert?
Wil ook nog weleens helpen :)
Ja en ook SpyBot S&D geregeld gedraaid, wel rotzooi eruit (uiteraard) maar geen verschil tav mijn probleem

[ Voor 15% gewijzigd door mmel op 16-06-2004 20:22 ]

• HunterPro
  • Niet online
[...]

offtopic:
Lieve kerel, op nutteloze posts hoef je niet nog nuttelozer te reageren. Daar is de topicreport voor.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 14:43

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Email en MSN blijven wel, probeer es een website op basis van IP te openen, wedden dat et je dan wel lukt.
Probeer maar eens: http://213.239.154.35/ ipv www.tweakers.net
Als dit wel wil is het een probleem met je DNS servers, in win ME zit een fout die de dns servers niet goed wil aanspreken, maar ik kan me niet herinneren dat deze fout ook in XP aanwezig is.
maar zoek het iig in je DNS servers

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:17

mucuracat

YES

Dit probleem heb ik ook een tijdje .. zelfs alles overnieuw geinstalleerd en orginele staat terug gebracht.

Ik download bijvoorbeeld met ABC torrentjes en die begint hoog downspeed maar na 10 minuten of zo zie je de snelheid zakken.... tot 0.
alles reageert daarna traag. ook internet kan ik niet op. pas na herstart lukt het.

En ja, alles is up to date..

ook met andere torrent progjes zelfde probleem.. |:(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 14:43

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

mucuracat schreef op 16 juni 2004 @ 20:26:
Dit probleem heb ik ook een tijdje .. zelfs alles overnieuw geinstalleerd en orginele staat terug gebracht.

Ik download bijvoorbeeld met ABC torrentjes en die begint hoog downspeed maar na 10 minuten of zo zie je de snelheid zakken.... tot 0.
alles reageert daarna traag. ook internet kan ik niet op. pas na herstart lukt het.

En ja, alles is up to date..

ook met andere torrent progjes zelfde probleem.. |:(
Ik denk dat dit een ander probleem is, lees ook mn andere post. MSN en mail werkt nog wel, dit betekend dus dat het waarschijnlijk DNS is. want bij jouw is de hele verbinding weg, bij hem alleen internet

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:17

mucuracat

YES

Armageddon_2k schreef op 16 juni 2004 @ 20:28:
[...]

Ik denk dat dit een ander probleem is, lees ook mn andere post. MSN en mail werkt nog wel, dit betekend dus dat het waarschijnlijk DNS is. want bij jouw is de hele verbinding weg, bij hem alleen internet
UPDATE: sorry... MSN doet het wel...alleen als ie al open stond want vanaf dat moment kan ik niks meer opstarten.. of duurt paar minuten voordat het opstart.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Verwijderd

[...]

offtopic:
Hij refereert ongetwijfeld naar die TV-spotjes van Chello ("betaal je nu nog per minuut?").

Dat was eerlijk gezegd ook het eerste waar ik aan dacht toen ik dit topic zag.

• mmel
  • Niet online
Armageddon_2k schreef op 16 juni 2004 @ 20:26:
Email en MSN blijven wel, probeer es een website op basis van IP te openen, wedden dat et je dan wel lukt.
Als dit wel wil is het een probleem met je DNS servers, in win ME zit een fout die de dns servers niet goed wil aanspreken, maar ik kan me niet herinneren dat deze fout ook in XP aanwezig is.
Mbt DNS servers: Kan je ook aangeven waar ik moet zoeken en waar op te letten?

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 11:56
Dit probleem heb ik ook op een pc. Heb al alles geprobeerd, maar kom er niet uit.. Misschien toch maar eens opnieuw installeren.

Het betreft bij mij een Tiscalli ADSL aansluiting, hebben jullie dit ook of heeft dit er niks mee te maken??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• mmel
  • Niet online
Macer schreef op 17 juni 2004 @ 10:02:
Dit probleem heb ik ook op een pc. Heb al alles geprobeerd, maar kom er niet uit.. Misschien toch maar eens opnieuw installeren.

Het betreft bij mij een Tiscalli ADSL aansluiting, hebben jullie dit ook of heeft dit er niks mee te maken??
Kan jij nagaan wat het probleem bij jouw systeem heeft veroorzaakt of was het van begin af aan al ellende?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

klinkt idd als brakke DNS servers, voer eens andere DNS'en dan die van je eigen provider, kijken wat er dan gebeurt

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• M@cer
Volgens mij is het het geval sinds ik Tiscalli heb geinstalleerd.. Zal vanavond weer eens wat proberen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• mmel
  • Niet online
kamstra schreef op 17 juni 2004 @ 14:19:
klinkt idd als brakke DNS servers, voer eens andere DNS'en dan die van je eigen provider, kijken wat er dan gebeurt
Oké, ga ik proberen ...maarrr blijft de vraag waarom na koude herstart wel eventjes alles goed (dus DNS wel oké) en kort daarna niet meer???

• mmel
  • Niet online
Armageddon_2k schreef op 16 juni 2004 @ 20:26:
http://213.239.154.35 werkt niet wanneer internet "eruit" ligt (dus wanneer het ook niet lukt met DNS). Dus ... geen DNS narigheid? Maar wat dan wel???

• mmel
  • Niet online
Ook een helemaal uitgeschakelde firewall maakt geen verschil (XP firewall is default uitgeschakeld).

Oké, er zijn grotere problemen in de wereld ........ maar dit is wel erg vervelend.

TIPS graag.

• M@cer
Hier precies hetzelfde, gaat een tijdje goed maar je kan erop wachten dat je met Internet Explorer niks meer kan doen. De rest blijft wel gewoon werken..

Iemand een voorbeeld van alternatieve DNS servers??

• mmel
  • Niet online
HunterPro schreef op 16 juni 2004 @ 20:18:

Nee ff serieus; zorg dat je die machine update en zet de firewall eens uit (gebruik de ingebouwde van windows XP; die is goed zat maar geeft alleen geen meldingen, nou spannend hoor). Dat wil *nogal* eens een probleem cq lockdown geven.

Probeer ook eens als 'het internet' stuk is het bestand c:\windows\system32\drivers\etc\hosts uit te pluizen. Hier hoort alleen in te staan:

127.0.0.1 localhost

Zorg er dan eens voor dat je als het 'stuk' is het volgende intikt op een commandprompt:

nslookup www.tweakers.net

oftewel: kan ie nog wel ip's resolven?
Je ziet het: antwoorden gaat met horten enstoten. Moet telkens weer opnieuwe starten en snel surfen en tikken.

- In c:\windows\system32\drivers\etc\hosts staan bij mij meer adressen met hostname (bijv. provider)
- nslookup werkt, krijg keurige respons van tweakers.net: dus ip resolving werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door mmel op 17-06-2004 20:01 ]

• mmel
  • Niet online
Macer schreef op 17 juni 2004 @ 20:00:
Hier precies hetzelfde, gaat een tijdje goed maar je kan erop wachten dat je met Internet Explorer niks meer kan doen. De rest blijft wel gewoon werken..

Iemand een voorbeeld van alternatieve DNS servers??
Als het buiten DNS servers om ook niet werkt en de nslookup werkt goed (zie mijn eerdere reacties op meedenkers) , dan lijkt het mij ergens anders in te zitten, maar waar???

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Misschien een brakke DHCP?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 16:25
mmm laatst bij m'n opa had ie een virus opgelopen dat pas na een poosje aanging.
Het proces package.exe blokkeerde dan het surfen en ander verkeer, terwijl pingen wel mogelijk was. Misschien heb je ook last van dit, of iets dergelijsk...
Meer Info

• mmel
  • Niet online
Beste tweakers,

Heeft iemand nog een oplossing?? Of een hint waar ik het verder kan vragen en zoeken?

• HunterPro
  • Niet online
gooi je hostsfile leeg zodat alleen de 127.0.0.1 regel erin staat.

Vul als nameserver in (dus niet laten toewijzen):

primary: 213.239.128.3
secondary: 213.239.176.4

dit zijn resp. ns1 en ns2 van trueserver. Die zouden het moeten doen :) succes

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
maybe geval van een trojan / spyware probeer voor de gein eens de online scan van http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp

[ Voor 14% gewijzigd door DTorro op 18-06-2004 20:40 ]

• mmel
  • Niet online
DTorro schreef op 18 juni 2004 @ 20:40:
maybe geval van een trojan / spyware probeer voor de gein eens de online scan van http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp
Dank voor de tip, helaas knalt internet er uit voordat de scan is afgelopen. Maar eerdere online scans en mijn eigen up-to-date virus/spywarescanner gaven al geen virus/spyware melding

• mmel
  • Niet online
HunterPro schreef op 18 juni 2004 @ 20:38:
gooi je hostsfile leeg zodat alleen de 127.0.0.1 regel erin staat.

Vul als nameserver in (dus niet laten toewijzen):

primary: 213.239.128.3
secondary: 213.239.176.4

dit zijn resp. ns1 en ns2 van trueserver. Die zouden het moeten doen :) succes
Voordat ik de hostfile leeg gooi: kan je kort uitleggen waardoor die zo gevuld is als bij mij wat dat voor gevolg heeft? (klinkt zeurderig maar ik probeer te "begrijpen" wat er zoals is gebeurd).

DNS prim&sec benoemd ==> geen verschil

Bedankt voor 't meedenken

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 16:51
In de host file kun je een ip adres koppelen aan een computernaam of een internet adres. Je computer kijkt als eerste in de host file en gaat daarna naar een dns server kijkken om het adres te achterhalen.
kun je nog wel pingen? hoe zit je eiegenlijk op internet? modem, adsl, kabel
Heb je nog een netwerkkaart in je compu die niet aangesloten zit? ja dan hiervoor de snelheid instellen op b.v. 100mb full duplex (om de zovel tijd gaat de kaart auto detecten waarna internet een tijdje niet meer werkt)

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem, heb een speedtouch 510 en gebruik de netwerkkaart van mijn moederbord (a7n8x-e deluxe). Bij mij lukt het wel nu om langer als 10 minuten ie of netscape te gebruiken in de safe-mode. Verder ben ik nog niet gekomen met het oplossen van dit probleem. De andere pc die aangesloten is op de modem heeft geen enkel probleem(draait op win 98)
Oplossingen zijn erg welkom, wordt gek van restarten.
Pagina: 1