Toon posts:

ADAPTER voor Powershot A80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Powershot A80 van Canon.

Je kan een adapter kopen zodat je batterijverbruik nul is. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met het aansluiten van een andere adapter dan die door Canon zelf word aanbevolen. (deze kost +/- 50 euro). Ik dacht zelf aan een adapter met regelbare output spanning.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 19:58:
Ik heb sinds kort een Powershot A80 van Canon.

Je kan een adapter kopen zodat je batterijverbruik nul is. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met het aansluiten van een andere adapter dan die door Canon zelf word aanbevolen. (deze kost +/- 50 euro). Ik dacht zelf aan een adapter met regelbare output spanning.
Ooit heb ik op mijn A70 een adapter proberen te plaatsen. Maar ik heb de indruk dat Canon een speciaal type plug (diameter anders ofzo) gebruikt dan al die standaard plugs. Ze moeten die dure adapters wel kwijt. Maar anders kan je ff aan de elektronica boer vragen of ie niet een plugje heeft die er in past.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 18:13

4POX

Everybody is wired

Als je een universele adapter erop drukt moet je even kijken of die het vermogen kan leveren.. Ik heb een 300ma adapter geprobeerd op mijn Minolta 7HI... Vond de camera nie echt leuk.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

ik heb een sony 4.5v adapter in mn a70 gedaan en doet het goed
ik zou ff kijke of je niet nog een adapter hebt voor je een nieuwe koopt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag voor The Stig.

Je zegt dat je een adapter hebt geprobeerd in de A70. Maakt het wat uit hoeveel de uitgangs stroom is?

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Canon powershot A70 (geen idee van andere modellen) heeft inderdaad een andere plug dan de standaard. Geen idee hoe je dit zo kunnen oplossen. Misschien connector in je camera er uit solderen en vervangen >:) . Maar anders zit je toch echt aan hun adapters gebonden (wat ook de bedoeling van cannon is ;) ).

[ Voor 4% gewijzigd door Micha op 16-06-2004 21:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:23:
Een vraag voor The Stig.

Je zegt dat je een adapter hebt geprobeerd in de A70. Maakt het wat uit hoeveel de uitgangs stroom is?
heb er niet veel verstand van, weet alleen dat het werkt...

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 18:13

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:46:
ik heb een sony 4.5v adapter in mn a70 gedaan en doet het goed
ik zou ff kijke of je niet nog een adapter hebt voor je een nieuwe koopt
4.5v * 0 a = 0 watt

Leer de wetten voordat je blaat.

Ik zeg erbij.. Als je een adapter hebt zorg ervoor dat die het vermogen kan leveren wat waar de camera om vraagt. Uit mijn camera kwamen zulke enge klikken op 300ma dat ik het spul er maar gauw weet heb los getrokken. Nu zullen de canons uit de A serie niet zulke heethoofden zijn. Maar neem altijd een adapter die voldoende kan leveren. Druk niet elke adapter die je kan vinden zomaar in je dure cam..

vaak is plus in de binnenkant. Maar vaak is plus ook de buitenring.

scary stuff that elektricity :P ;)

[edit]

Even een rekensom erbij

BIj mijn camera kun je op de 4 batterijen 120 minuten het tft scherm gebruiken. 120 min = 2 uren

4 x 1800 Mah = 7200 Mah = 7,2 AH / 2 = 3,6 A de uur..

Alleen gaat dat niet op want de batterijen hangen in serie.. is 1800 / 2 = 900 maH

Nog veel power..

[ Voor 16% gewijzigd door 4POX op 16-06-2004 22:34 ]

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb zelf 4x AA NiMH 2100mAh van GP en die gaan zo lang mee dat ik helemaal geen behoefte het aan externe power. Daarnaast zijn er ook nog 2300mAh batterijen.

Verwijderd

Ik werk met 4x GP 1800mAh, alleen het opladen doe ik nog met een GP Powerbank 3. De laadtijd is wel 18u, dat is wel een negatief punt. Maar de nieuwe snellader is me wat te duur. Ik Heb me dan maar 2 setjes gekocht, zo val ik nooit zonder...

Verwijderd

Ik doe lang zat op mijn GP 2300mAh batts :D Zaterdag op de open dag van de luchtmacht van half 10 tot ong. 2 uur constant foto's gemaakt en cam hele tijd aan (Dus 4 uur intensief gebruik) vind ik goed genoeg ;)
Altijd nog een 2e setje bij me, en thuis de snellader die in 90min een setje van 2300mAh oplaadt :D

Verwijderd

De originele adapter (ACK600) is 4,3V 1500mA
In principe voldoet elke adapter wel die daaraan minimaal voldoet én gestabiliseerd is.
Pagina: 1