Toon posts:

Internet via wifi langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
afgelopen zaterdag besloot mijn vader dat het tijd werd voor een draadloos netwerk. daartoe hebben wij een sitecom wl-025 router gekocht en 3x een sitecom wl-016 netwerkkaart.

nadat we dit alles geinstalleerd hadden werkte het meteen. de pc's zagen elkaar in het netwerk allemaal, en ook de printerdelingen liepen soepel. vervolgens ben ik gaan internetten via een pc met een bekabelde verbinding. daar haalde ik vrolijk 500kb/s down en 64kb/s up op speedtest (@home internet). vervolgens ben ik via een pc gaan internetten die een wireless verbinding had. ong. 50kb/s down en 64kb/s up. de download is dus dramatisch verslechterd. dit terwijl de verbinding naar de pc's "uitstekend" is. daarna heb ik wat file's via draadloos getransferd en ook dit gaat erg sloom, zeker geen 11mbps.

voor mijn broertjes die alleen internetten is 50kb/s genoeg, maar als ik iets ga downloaden wil ik dat ook met maximale snelheid kunnen doen. daarna ben ik allereerst de drivers gaan updaten, maar dat hielp niet. vervolgens heb ik de filmware van de router geupdate, werkte ook niet. de router heb ik nog op verschillende plaatsen gehad ivm storing door andere apparaten, werkte ook niet. de wepencriptie die ik ingeschakeld had, heb ik nog uit gezet, geen verandering. daarna heb ik nog de helpdesk van sitecom gebeld maar die hebben ook geen idee wat er mis kan zijn.

mijn laatste hoop is dus op jullie gevestigd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is de afstand tussen AP en client :?
Heb je veel stoorzenders in de buurt ?

11Mbit is theorethisch, dat ga je never nooit halen met WiFi

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
nee ik snap idd ook dat 11mbps theoretisch is, maar ik vind het vreemd dat alleen mn download naar de knoppen gaat als ik via wifi internet.

de enige stoorzender in de buurt is een pc op 2meter afstand.

de kortste afstand tussen de pc en de router is ongeveer 4meter recht omlaag, de langste afstand is één verdieping lager aan de andere kant van het huis, maar zelfs op die pc is de verbinding "uitstekend" en wordt alleen de download vern**kt.

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Die bekabelde pc, zit die alleen op het internet en de 3 andere pc´s tegelijkertijd op het internet?
En draaien de pc, filesharing programmas? Ik zou die eens uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met één pc bekabeld, en drie pc's wireless op het netwerk. en ze internetten allemaal tegelijk ja.

maar als test heb ik ook al alle andere uitgeschakeld en met 1 pc wireless geprobeert en toen bleef de snelheid ook laag.

verder draaien er geen filesharings programma's.

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Hmm.. ingewikkeld.. ondanks dat je toch veel info geeft..
Beetje raar dat alleen je downstream heel laag wordt en je upstream niet.

Het geldt dus ook voor alle pc´s? Maar alleen die bekabelde heeft er geen last van?
Alle instellingen van de wifi kaarten staan ook goed ingesteld?

Kan je het misschien testen met een andere draadloze netwerkkaart?

Verwijderd

Topicstarter
Alle wireless pc's hebben last van dit probleem. zodra ik via een kabel in het netwerk plug, schiet mn download weer omhoog.

ik heb helaas geen andere netwerkkaart om het mee te testen. die drie draadloze netwerkkaarten die ik heb zijn allemaal hetzelfde type.

heeft er iemand enig idee in welke richting ik de oplossing kan vinden, want tot nu toe zijn mijn ideen op.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

Khaine

Python liefhebber

Heb je al gerpobeerd om ht principe draadloos een beetje weg te halen.

En dan gewoon je ontvanger met PC en al PAL naast het AP te zetten . Zodat er zegmaar 2 cm ruimte tussen AP en receiver zit ?

Ik had namelijk ook een tijdje terug een gelijk probleem alleen met een ander merk . Het feit was gewoon dat het signaal (ondanks dat XP zegt dat het geweldig is) gewoon enorm zwak was . Met name heb ik dit gemerkt bij B-standaarden wifi .
Als ik toen tussen AP en rc. doorliep viel al de helft van mijn snelheid weg .

Als dat nog niet wil werken weet ik het helaas ook niet .

Als je van iemand 54 mb/s clients en AP kan lenen moet je dat ook maar eens proberen . Kijk eens of dat scheelt. Veelal hou je bijna niets meer over namelijk van een 11 mb verbinding.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 14:49
Enorme topic-kick, dat wel, maar ik denk de boosdoener gevonden te hebben hier.

De verbinding was hier ook knudde, vooral de download.
Mijn eigen laptop ging prima, die van mijn vriendin was apetraag.

Het enige verschil was dat ik de Qos packetplanner eruit gemikt had.
Na het verwijderen van diezelfde packetplanner op de laptop van mijn vriendin was de snelheid weer als vanouds.

Wat verder opvallend was, was dat het met packetplanner wel goed ging als WEP-encryptie op het accesspoint uitgeschakeld was en de mist in ging met encryptie.
Misschien een probleempje met de planner icm encryptie dus?

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ten eerste, ik hoorde ergens dat die 11 Mbps toch shared was over alle connecties ? En een verbinding die excellent is, hoeft natuurlijk niet 11 mbps excellent te zijn. Het kan ook 1 mbps excellent zijn. Meestal switchen ze namelijk automatisch.
Pagina: 1