Toon posts:

[RH9 + sendmail] problemen met mail verzenden vanaf site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een eigen webserver met 2 websites erop eentje persoonlijk en eentje van onze minicamping op de site van de minicamping heb ik een Contact formulier zitten die verzonden wordt via het php file met het mail commando.

Hij heeft altijd netjes gedaan tot opeens er geen mailtje meer aankwamen ik zoeken uiteindijk kreeg de Root user alle mailtje die verzonden werden via de site. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om dit op te lossen

het volgende heb ik al gedaan

eerst
Sendmail op nieuw geinstalleerd

en daarna
Volledige nieuwe install

nix heeft tot nu toe geholpen ik ben zelf al meer als maand bezig dus nu uit eindelijk kom ik maar op help vragen op dit topic

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, misschien dat je wat meer info kan geven? Wat zeggen de logs? Wat voor php-scriptje gebruik je etc? Welke distributie gebruik je, want zo kunnen we er niks mee.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Zwerver schreef op 16 juni 2004 @ 19:41:
Tja, misschien dat je wat meer info kan geven? Wat zeggen de logs? Wat voor php-scriptje gebruik je etc? Welke distributie gebruik je, want zo kunnen we er niks mee.
het gaat mij erom dat iemand mij kan vertellen hoe ik sendmail moet configureren dat het wel gewoon verzonden wordt want als ik het upload naar een server van een hosting bedrijf dan werkt het wel gewoon wat daar op draait weet ik niet

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Postfix is vele malen makkelijker. Als je enige doel is om om mailtjes te verzenden via een site, dan is dit een uitstekend pakket. Ik draai het zelf ook op mijn desktop (volgens mij met de default config) om met mijn mail client te kunnen mailen (mijn isp blijft in gebreke en biedt me geen smtp host aan, dus doe ik dat zelf.)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 19:46:
[...]

het gaat mij erom dat iemand mij kan vertellen hoe ik sendmail moet configureren dat het wel gewoon verzonden wordt want als ik het upload naar een server van een hosting bedrijf dan werkt het wel gewoon wat daar op draait weet ik niet
Plaats eerst je configuratiebestand maar, want zonder dat komen we nergens.
Eventueel relevante gedeeltes uit je mail logfile.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 18:20
irondog schreef op 16 juni 2004 @ 19:58:
Postfix is vele malen makkelijker. Als je enige doel is om om mailtjes te verzenden via een site, dan is dit een uitstekend pakket. Ik draai het zelf ook op mijn desktop (volgens mij met de default config) om met mijn mail client te kunnen mailen (mijn isp blijft in gebreke en biedt me geen smtp host aan, dus doe ik dat zelf.)
Even een vraag die hierop inhaakt:

Ik heb al veel toppics gelezen over "iets anders als sendmail gebruiken" maar in de php.ini moet je toch verwijzen naar de sendmail map om de mail(); functie in php te kunnen gebruiken?

Hoe kun je dan van een ander stukje mailsoftware gebruik maken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[mail function]
; For Win32 only.
;SMTP = 

; For Win32 only.
;sendmail_from = 

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =

(bij smtp staat duidelijk For Win32 only)

...

Verwijderd

Topicstarter
IceM schreef op 16 juni 2004 @ 20:45:
[...]

Even een vraag die hierop inhaakt:

Ik heb al veel toppics gelezen over "iets anders als sendmail gebruiken" maar in de php.ini moet je toch verwijzen naar de sendmail map om de mail(); functie in php te kunnen gebruiken?

Hoe kun je dan van een ander stukje mailsoftware gebruik maken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[mail function]
; For Win32 only.
;SMTP = 

; For Win32 only.
;sendmail_from = 

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =

(bij smtp staat duidelijk For Win32 only)
klopt wel wat je zegt in php in moet ik verwijzen naar de sendmail map dat ik dat niet eerder heb gezien ik heb laatse mijn php geupdated :D ik ga het meteen ff proberen jullie horen nog van mij
Pagina: 1