Toon posts:

Hoe een flash animatie van op site opslaan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de les chemie zouden we graag gebruik maken van enkele flash animaties.

Deze staan wel op internet en moest er internet in diekals zijn was er geen probleem, dat is er dus niet...

Ik zou graag de animaties downloaden op een of andere manier maar ik vind echt niet hoe. Ook de searc leverde niet veel op

Hoop dat jullie me kunnen helpen

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:14
Kijk in de source, kopieer de url van de swf file, open een nieuw html bestand en maak een link naar de swf file, rechtermuisknop => opslaan als.. Klaar :)

<a href="http://blaat.com/blaat.swf">Opslaan als</a>

edit:

Je hebt blijkbaar niet goed gezocht :/
flash filmpjes
Met de GoT search gevonden.

[ Voor 30% gewijzigd door danslo op 16-06-2004 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed plan :) Probleem is echter dat de bron niet weergegeven word als ik die aanklik in Beeld...

De links op site zijn links naar een html pagina waarin dan die swf file geopend wordt. Dus ik kan ook niet kikjken naar waar de links gaan.

• danslo
Als je naar de link van de site gaat en je doorgestuurd wordt naar een html pagina dan kan je toch gewoon de source van DIE pagina bekijken? En ik weet niet of dit wel zo legaal is, zit er een copyright op? Geef anders de site en dan zie ik wat ik kan doen.

Verwijderd

Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van dit programma, maar je kunt als je via de broncode het bestand hebt opgespoord de link invoeren in Download Accelerator Plus, en vervolgens downloaden.

En zoals cls als zegt: je moet wel de broncode openen van de HTML pagina waar het flash bestand in wordt geladen. Met je rechtermuisknop op die pagina klikken en dan 'view page source' of 'bron weergeven' of iets dergelijks (ligt er een beetje aan welke browser je gebruikt).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:40:
Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van dit programma, maar je kunt als je via de broncode het bestand hebt opgespoord de link invoeren in Download Accelerator Plus, en vervolgens downloaden.

En zoals cls als zegt: je moet wel de broncode openen van de HTML pagina waar het flash bestand in wordt geladen. Met je rechtermuisknop op die pagina klikken en dan 'view page source' of 'bron weergeven' of iets dergelijks (ligt er een beetje aan welke browser je gebruikt).
Ik ben het ten eerste met cls eens, maar als je dan toch aan downloaders begint; neem geen DAP zoals hierboven genoemd (overigens wel leuk, maar je moet nog steeds de bron opzoeken) maar neem FlashGet.

En nee, dat Flash staat niet voor MM Flash, maar voor de simpele vertaling 'snel'. Je kunt er een complete map op een site mee rippen, en flops, binnen enkele seconden staan dus ook de flash filmpjes (mits in die map en niet op externe server, maar dan nog, kun je in de restbestanden naar de bron kijken) ...op je computer.

Ik wil sterk benadrukken dat dit niet altijd legaal is! Denk daarom!!!
Ik wil je niet aanzetten tot het downloaden en/of commercieel verspreiden van filmpjes met expliciet copyright.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Dark Blue schreef op 16 juni 2004 @ 22:19:
[...]

Ik ben het ten eerste met cls eens, maar als je dan toch aan downloaders begint; neem geen DAP zoals hierboven genoemd (overigens wel leuk, maar je moet nog steeds de bron opzoeken) maar neem FlashGet.
Zoals ik al zei, het is ook zeker niet mijn favoriete programma, maar het werkt wel in dit geval..

Verwijderd

Je kunt ook gewoon even de .swf'jes uit je cache vissen. Temporary Internet Files bijvoorbeeld.

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 12:33
Jullie doen wel moeilijk, alles wat je ziet staat op je HD.... Kijk gewoon in je Temp Internet files...

Copy en klaar

Oke een apart proggie is ook wel makkelijk maar toch, dit kost niets en je hebt deze manier waar je ook bent...

Verwijderd

Wrom kan dit neit via beeld/bron??? Welke pagina gaat het om?

Verwijderd

cls schreef op 16 juni 2004 @ 18:33:
, zit er een copyright op?
Natuurlijk berust er copyright op, het is inmiddels een 'grafisch' product.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24

gvdh81

To got or not to got..

maakt allemaal niet uit, er zijn genoeg programmatjes voor, google is ook hier je vriend;
zoek op;
- flash saver (klikbaar)
- flash hunter (klikbaar)
- flash catcher (klikbaar)
- etc etc

[ Voor 29% gewijzigd door gvdh81 op 17-06-2004 15:42 ]

• danslo
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 15:37:
[...]

Natuurlijk berust er copyright op, het is inmiddels een 'grafisch' product.
Niet alle grafische producten hoeven een copyright te bevatten, ooit van freeware gehoord?

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 12:33
Als er bij staat dat het freeware is dan is het gratis, anders berust er ALTIJD copyright op!!!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

roeni schreef op 17 juni 2004 @ 17:09:
Als er bij staat dat het freeware is dan is het gratis, anders berust er ALTIJD copyright op!!!
Wat heeft freeware met swf-jes te maken... Hetzelfde geldt voor foto's oid. :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Zelfs op freeware staat 9 van de 10 keer copyright ;). Dat je het mag gebruiken wil nl. nog niet zeggen dat je het ook mag verspreiden en hergebruiken ed...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• danslo
Hankey schreef op 17 juni 2004 @ 17:27:
Zelfs op freeware staat 9 van de 10 keer copyright ;). Dat je het mag gebruiken wil nl. nog niet zeggen dat je het ook mag verspreiden en hergebruiken ed...
Ik zeg ook niet dat op alle freeware geen copyright zit, maar als je er 1 zonder zou vinden, zou het wel freeware zijn :) (Shareware zonder copyright :?)

edit; Eigenlijk is dit een loze discussie, de TS heeft antwoord op zijn vraag, ongeacht het legaal is of niet.

[ Voor 14% gewijzigd door danslo op 17-06-2004 17:40 ]

Pagina: 1