[php/sql] Ik krijg niet de gegevens die ik wil selecteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 18:33
Ok, ik maak dus een site waar studenten zich kunnen aanmelden om bij een bedrijf een dagje mee te lopen.
Nu wil ik voor de persoonlijke pagina voor een bedrijf ervoor zorgen dat hij alle aangemelde studenten te zien krijgt, maar nu loop ik tegen een probleem aan.

het gaat om de volgende 2 tabellen:

PLAATSING
plaatsing_id
instelling
datum

GEBRUIKER
emailadres
naam
plaatsing_id

Nu wil ik dus alle informatie van studenten uit de database trekken, die op een dag meelopen bij een bedrijf. Het lukt me nu nog alleen maar om eerst te kijken welke plaatsing_id`s een bedrijf heeft aangemaakt, daar een link van maken, en vervolgens de studenten weer te geven:

code:
1
2
3
4
5
6
$SQL_statement = "SELECT plaatsing_id FROM plaatsing WHERE instelling = '". $_SESSION["mijninstelling"] ."'";
$resultset =  mysql_query($SQL_statement) or die (mysql_error);

while (list($plaatsing_id) = mysql_fetch_row($resultset))

echo "<br>" . "<a href=\" show_studenten.php?plaatsing_id=" .  $plaatsing_id ."\">" . $plaatsing_id  . "</a></br>";

Weten jullie misschien of er een manier is om de studenten niet onder te verdelen naar plaatsing_id, maar ze alle studenten weer te geven die bij een plaatsingsmoment zijn aangemeld die bij het betreffende bedrijf hoort?

thnx

p.s. Een bedrijf kan meerdere plaatsings momenten aanmaken, vandaar deze opzet van de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

code:
1
2
3
4
$SQL_statement = "
 SELECT gebruiker.plaatsing_id, gebruiker.emailadres, gebruiker.naam
 FROM gebruiker, plaatsing 
 WHERE plaatsing.instelling = '". $_SESSION["mijninstelling"] ."'";

probeer dit eens?

[ Voor 19% gewijzigd door WPN op 16-06-2004 18:06 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

select emailadres,naam from gebruiker where plaatsing_id=$id

hierbij is $id dus de unieke id van de instelling en vervolgens krijg je een lijst van namen met emailadressen van de personen die bij die instelling (met $id) willen kijken.

$id is dan dus je $_SESSION["mijninstelling"]

edit:
volgensmij begrijp ik je probleem niet goed :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
je kan de tabellen joinen op plaatsings_id en dan sorteren op datum, voor joinen ken ik de syntax echter niet, zie http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 18:06:
select emailadres,naam from gebruiker where plaatsing_id=$id

hierbij is $id dus de unieke id van de instelling en vervolgens krijg je een lijst van namen met emailadressen van de personen die bij die instelling (met $id) willen kijken.

$id is dan dus je $_SESSION["mijninstelling"]

edit:
volgensmij begrijp ik je probleem niet goed :)
Nee, plaatsing_id is het id van de aangemaakte plaatsing. Dit is niet het bedrijf, want een bedrijf kan meerdere dagen hebben dat er studenten langs kunnen komen, en deze kunnen afzonderlijk vol raken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
Peluso schreef op 16 juni 2004 @ 18:05:
code:
1
2
3
4
$SQL_statement = "
 SELECT gebruiker.plaatsing_id, gebruiker.emailadres, gebruiker.naam
 FROM gebruiker, plaatsing 
 WHERE plaatsing.instelling = '". $_SESSION["mijninstelling"] ."'";

probeer dit eens?
Hmm.. ziet er logisch uit, maar ik krijg nu van alle gebruikers de plaatsing id, ook als die bijvoorbeeld leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

dan laat je gebruiker.plaatsing_id weg :)

of je maakt een opzetje dat als het plaatsing_id leeg is dat dat vervangen wordt voor: "niet uitgeplaatst"

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Pagina: 1