Toon posts:

Lapot formateren en instaleren zonder CD-ROM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb misschien binnenkort een Toshiba satelite 100cs liggen :

code:
1
2
3
-windows 98
-geen cd-rom drive (alleen floppy)
-2 16bit pc sockets

Dat zoiets rond de 200mhz zijn. Nu vroeg ik mij af of als ik de laptop kan formateren en weer win98 op instaleren zonder een CD-ROM-lezer te gebruiken?

Er bestaan natuurlijk bootdiskettes om dan te formateren ofzo, maar ik denk dat win98 instaleren via diskette wat moeilijk zal zijn. Office moet er dan ook nog op geraken.

Wat ik mss wel kan doen is een netwerkkaart erin steken (bestaat dat voor zo'n 16bit pc-socket??) en dan zo op mijn pc aansluiten en zo mss een installatie doen?

Weet niet goed wat de mogelijkheden zijn

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 20:09

ThaHandy

Discovery Channel

laplink oid, via de seriele of parallele poort

is al vaker langs gekomen :/

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:57
koenpje, ik heb hier ook zo'n soortgelijke laptop liggen, alleen is ie behoorlijk traag (p1 133mhz en 16 mb ram met win 98), hier zitten ook 16 bit PCMIA sloten op, en ik heb gelukkig daar wel een 10/100mbit netwerk kaartje voor gevonden. Wat ik zou doen is eerst een paar floppy's maken waarmee je je installatie van het netwerk kan halen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
En kan je dat eens beetje uitleggen wat Laplink is? Duur? gewoon kabel van seriele poort naar seriele poort?

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje

Welk programma kan je best gebruiken om de kloksnelheid te meten van die laptop??

Bij systeem staat er gewoon Intel Pentium, en 40mb RAM, is er geen klein programma"tje dat dat makkelijk kan voor oude laptops?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

CPU-Z kan dat bv mee:

http://www.computerbase.d.../systemueberwachung/cpuz/

Lekker klein :)

[ Voor 15% gewijzigd door SithWarrior op 17-06-2004 19:45 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1