Toon posts:

Promise Ultra100-TX2 Rev2 --> Fasttrak100-TX2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er onlangs eens mee bezig geweest om te proberen of het mogelijk is een rev 2 ultra100tx2 te modden naar een fasttrak100tx2 kaart. Van de rev1 was reeds bekend dat dit mogelijk was, bij de rev2 zou het volgens sommigen ook mogelijk zijn door een aangepaste fasttrack100tx2 bios aan de mobo bios toe te voegen.

Toen ik gisteravond wat dingen aan het proberen was, ontdekte ik echter dat het veel eenvoudiger is om een ultra100tx2 rev2 als een fasttrak te gebruiken.
Nadat ik namelijk een paar bytes in de fasttrak100tx2 driver veranderd had en deze kon gebruiken met een ultra100tx2 kaart, kon ik mbv een utility voor fasttrakkaarten van promise gewoon een raid array creeëren.

als er iemand interesse heeft in een beschrijving hoe je op deze manier de ultra100tx2 als een raid kaart kunt gebruiken dan zet ik er wel een in elkaar

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zet die drivers online :)

Verwijderd

Topicstarter
dat was een soort van snelle reactie :)

ik ga ff eten en zet ze zometeen online :P

Verwijderd

Topicstarter
disclaimer enzo: ik neem geen verantwoordelijk voor enige schade, direct danwel indirect, die voortvloeit uit de uitvoering van onderstaande stappen

driver win2000: http://members.brabant.ch.../FastTrak_mod_win2000.zip

driver winxp:
http://members.brabant.ch...x2/FastTrak_mod_winxp.zip

Werkwijze:
- Plaats de ultra100tx2 kaart in je pc
- Installeer één van de bovenstaande drivers; als windows een alternatieve driver voorstelt zorg er dan voor dat toch een van de bovenstaande geïnstalleerd wordt
- Als je de drivers geïnstalleerd hebt geeft windows waarschijnlijk aan dat er nieuwe hardware gevonden is, en wel een 'Promise RAID Console SCSI Processor Device'
Druk op annuleren en installeer hiervoor geen driver
- installeer deze utility van promise: http://www.promise.com/su...M%20Build%203.00.0.48.zip

- je kunt nu een raid array aanmaken

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Et voila, een topic met meer informatie erover :) :

[rml][ RAID] Promise Ultra100-TX2 gehacked naar ATA133 RAID[/rml]

Had deze nog in mijn bookmarks staan.

Staan ook nog meer tips in om hem daadwerkelijk hardwarematig aan te passen bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Tatsu op 16-06-2004 20:24 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Tatsu schreef op 16 juni 2004 @ 20:23:
Et voila, een topic met meer informatie erover :) :

[rml][ RAID] Promise Ultra100-TX2 gehacked naar ATA133 RAID[/rml]

Had deze nog in mijn bookmarks staan.

Staan ook nog meer tips in om hem daadwerkelijk hardwarematig aan te passen bijvoorbeeld.
klopt ja, alleen dat topic heeft betrekking op een rev01 kaart, er wordt daar een methode beschreven om ook een fasttrak bios erin te krijgen enzo.

Als je alleen andere drivers gebruikt, dan heb je wel geen raid bios waarin je arrays etc kunt maken, maar dat vind ikzelf opzich geen probleem; als je bijvoorbeeld een raid0 array fixt met die utility van promise, dan heb je die utility verder eigenlijk niet nodig als je die eenmaal aangemaakt hebt
Pagina: 1