probleem flatcable in Sigma lens

Pagina: 1
Acties:

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Lezers,

Bij mijn Sigma lens 28-300mm loopt intern een dunne flatcable met koperbaantjes voor de lensinstellingen. Als ik zoom de met de lens dan maakte de lens bij 50-80mm lichtknakkende geluiden, en er was weerstand voelbaar. Net keek ik in de achterkant van de lens, en het lijkt erop dat het flatcabletje voor de aansturing zich niet correct "oprolt". Dit flatcabletje moet in baantjes (of slechts dubbel) over elkaar heen schuiven, maar op het laatste stukje gaat dit dus niet goed.
Iemand tips of suggesties? Ik weet niet wat de correcte baan moet zijn van "oprollen/opvouwen".

HELP!

[ Voor 5% gewijzigd door Patten op 16-06-2004 17:16 ]

Carpe Diem

Verwijderd

neem contact op met sigma zou ik zeggen, die zijn heel erg netjes met dit soort problemen :)

Verwijderd

Ik heb het probleem eerder gezien bij een klant. Objectief teruggestuurd naar Sigma, maar ik weet niet hoe het is afgelopen. Trouwens die klant had het probleem al een tijdje....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik heb je topictitel maar even aangepast. De oude topictitel was een beetje erg schreeuwerig :)

• Patten
Twynn schreef op 16 juni 2004 @ 17:24:
Ik heb je topictitel maar even aangepast. De oude topictitel was een beetje erg schreeuwerig :)
Ik was een beetje very NOT-happy met mijn ontdekking..... zodoende.

Carpe Diem

• Patten
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 17:23:
Ik heb het probleem eerder gezien bij een klant. Objectief teruggestuurd naar Sigma, maar ik weet niet hoe het is afgelopen. Trouwens die klant had het probleem al een tijdje....
Ik heb met de leverancier gebeld (nog niet met Sigma zelf). De jongemand verzocht mij even aan te komen met de lens om het probleem te bekijken. Als ik binnen kantooruren zou komen, dan kon hij terplekke nog even contact opnemen met Sigma. Ik zal morgen zelf ook nog even bellen met Sigma.
Ik hoop wel dat dit "goedkoop" opgelost kan worden... De lens is net 2 jaar oud en heeft maar twee vakanties en een aantal dierentuin bezoeken meegemaakt.

Carpe Diem

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 09:02
Inderdaad even terug gaan naar je leverancier.
Wel veel problemen met je lens, eerst de Error99 en nu dit.

Veel succes ermee.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik had ook problemen met een ouder model lens en na de lens opengemaakt te hebben zag ik dat er een scheurtje in de flatcable zat.
Heb ik zelf opgelost door een flatcable van een oude ide kabel te gebruiken. Hij heeft nog 2 jaar goed gewerkt maar nu werkt de autofocus niet meer :( Er zal wel een soldering losgegaan zijn.

Ik weet niet hoeveel je lens nog waard is maar als hij nog veel waard is zou ik hem gewoon laten repareren door de fabrikant.
Pagina: 1