[wireless] Tussen 2 pc's, zonder router

Pagina: 1
Acties:

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Vanavond ga ik iemand helpen met een netwerkje aanleggen en wilde dus van te voren wat informatie inzamelen over wat er moet gaan gebeuren. Ik kan het nu zelf niet uitzoeken (dmv proberen) en heb vanavond maar een paar uurtjes om het te fixen, dus hoop ik dat iemand mij even wat kan helpen of gerust kan stellen ;)

Diegene heeft 2 Pc's met windows Xp Prof en alle updates.
Een nieuwe dell met 3 ghz etc. En een Oudere P3 450.
De P3 450 /320 Mb intern, wordt de server en die blijft aanstaan, daar komt het chello netwerkkaartje in. Beide zijn ze voorzien van een Sitecom wireless Network PCI kaart 100G+ (802.11g+).

Er wordt dus géén router gebruikt, en dit zijn de enige 2 computers uit het netwerk. Uit de Faq (Wireless lan FAQ) wordt me het niet echt duidelijk, wel dat er natuurlijk beveiliging nodig is etc. Maar eerst wil ik maar beginnen met een simpel netwerkje. Dat de pc's elkaar 'zien'. Werkt dat hetzelfde als met een crosscable? Dus zelfde netwerkgroep, wizard internetverbindingen etc en gaan met die banaan?

Ik heb al verschillende bedrade netwerken aangelegd, maar eens moet de eerste zijn en hoop dus dat ik het goed doe. Werkt dit gewoon zoals ik dit wil of zie ik iets over het hoofd!?

• Turkish
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Race Eend schreef op 16 juni 2004 @ 17:01:
Vanavond ga ik iemand helpen met een netwerkje aanleggen en wilde dus van te voren wat informatie inzamelen over wat er moet gaan gebeuren. Ik kan het nu zelf niet uitzoeken (dmv proberen) en heb vanavond maar een paar uurtjes om het te fixen, dus hoop ik dat iemand mij even wat kan helpen of gerust kan stellen ;)

Diegene heeft 2 Pc's met windows Xp Prof en alle updates.
Een nieuwe dell met 3 ghz etc. En een Oudere P3 450.
De P3 450 /320 Mb intern, wordt de server en die blijft aanstaan, daar komt het chello netwerkkaartje in. Beide zijn ze voorzien van een Sitecom wireless Network PCI kaart 100G+ (802.11g+).

Er wordt dus géén router gebruikt, en dit zijn de enige 2 computers uit het netwerk. Uit de Faq (Wireless lan FAQ) wordt me het niet echt duidelijk, wel dat er natuurlijk beveiliging nodig is etc. Maar eerst wil ik maar beginnen met een simpel netwerkje. Dat de pc's elkaar 'zien'. Werkt dat hetzelfde als met een crosscable? Dus zelfde netwerkgroep, wizard internetverbindingen etc en gaan met die banaan?

Ik heb al verschillende bedrade netwerken aangelegd, maar eens moet de eerste zijn en hoop dus dat ik het goed doe. Werkt dit gewoon zoals ik dit wil of zie ik iets over het hoofd!?
Dit gaat gewoon werken, heb zo wel vaker via wifi lopen gamen tegen iemand met twee wifi kaartjes zonder accespoints. als de driver en instellingen van de netwerkkaarten ingesteld zijn werkt het net zo als met een bedraad netwerk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
Kijk dat is wat ik wilde horen! :>
Helaas komt het niet helemaal uit de faq zo naar voren, maar dat kan ook aan mijn weinige ervaring met wifi liggen ;)

Als ik tijdens de installatie voor adhoc of mopet moet kiezen moet ik dus voor adhoc gaan begrijp ik. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Race Eend op 16-06-2004 17:07 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Kiesen van Adhoc, op bijde pcs.

Vervolgens allebij dezelfde SSID, Allebij hetzelfde channel, en eventueel beveiliging.

Vervolgens:

Server:
ipadres 192.168.1.1
Subnet 255.255.255.0

Client 192.168.1.2
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DNS 192.168.1.1

Vervolgens rechtermuisknop op je chello verbinding, en dan het vinkje voor 'deze verbinding delen' en tadaa, je kan internetten op bijde pcs.

Vervolgens allebij in dezelfde werkgroep zetten, en op bijde pcs een gastacount aanzetten, of eenzelfde acount maken en ze kunnen elkaars bestanden zien.

Klaar ben je, ik ben er max 5 minuten mee bezig.