Toon posts:

meerdere servers locken command line

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij willen met 1 script meerdere servers locken.
Gedurende de dag worden er allerlei server unlocked, aan het eind van de dag moeten alle server (nouja het zijn er 6) gelocked worden. Nu kan een locale server middels een command line optie worden gelocked
rundll32 user32.dll,LockWorkStation

maar nu willen we dit vanuit 1 server doen. Weet iemand hoe dit remote moet? Zou een remote command iets kunnen doen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Stel gewoon een screensaver in die je automatisch laat locken na 10 minuten - is een vele veiligere en simpelere oplossing lijkt mij :)

Verwijderd

elevator schreef op 16 juni 2004 @ 17:05:
Stel gewoon een screensaver in die je automatisch laat locken na 10 minuten - is een vele veiligere en simpelere oplossing lijkt mij :)
En dat ie bij terugkomen daaruit om een wachtwoord vraagt, maar dat staat default al aan geloof ik ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

psshutdown \\serverA,serverB,serverC,serverD,serverE,serverF -L

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
fantastisch, precies wat we nodig hebben!!! many thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Toch niet ZO fantastisch, psshutdown deed een shutdown op 1 van onze servers met de optie -L.. was toevallig de domain controller en Exchange server :-(

We gaan het nu wel ff buiten werktijd proberen of in ons testdomein.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 09:09:
Toch niet ZO fantastisch, psshutdown deed een shutdown op 1 van onze servers met de optie -L.. was toevallig de domain controller en Exchange server :-(

niet de -l verkeerd gezet ofzo anders sluit hij inderdaad af ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 09:09:

Joh was het niet verstandig geweest om dit eerst de doen in je testdomain :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk, ik had het ook eerst getest op enkele clients, dat ging goed, toen ik het 1 maal testte op een server shutdownde hij

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS hebben we het hier over? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 17:01:
Wij willen met 1 script meerdere servers locken.
Gedurende de dag worden er allerlei server unlocked, aan het eind van de dag moeten alle server (nouja het zijn er 6) gelocked worden. Nu kan een locale server middels een command line optie worden gelocked
rundll32 user32.dll,LockWorkStation

maar nu willen we dit vanuit 1 server doen. Weet iemand hoe dit remote moet? Zou een remote command iets kunnen doen?
je kan je commando ook schedulen met SOON
Pagina: 1