Toon posts:

[Virtual PC] Floppy Image Creator

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou een Floppy Image willen maken van enkele bestanden. Helaas heb ik geen diskettedirve meer, en wil ik de image dus graag maken van bestanden die op mijn harde schijf staan.

Ik heb me suf gezogd naar programma's om een floppy image te maken maar die doen dat alleen vanaf bestanden die op een floppy (1.44Mb) staan.

Kent er hier iemand een programma die een image kan maken van bestanden vanaf de harde schijf.

Bedankt!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:24

Dr.Roelski

Walk on ....

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

als je dan nog een file kunt maken die exact zo groot is als een diskette (met nullen erin ofzo) kun je die formatteren. in unix kan dat met dd, hoe je dat in windows moet doen weet ik niet :/

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

WinImage kan wel floppy's maken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ucchan schreef op 16 juni 2004 @ 19:17:
als je dan nog een file kunt maken die exact zo groot is als een diskette (met nullen erin ofzo) kun je die formatteren. in unix kan dat met dd, hoe je dat in windows moet doen weet ik niet :/
Ik heb zelf ook geen floppy-drive, en heb dus het zelfde probleem.
Zit in de readme te lezen, en daar kan je dus een image aan hangen, bestaat de image niet, maakt hij hem gewoon.
Daarna kan je met die image doen wat je wilt.

Edit:
Hmm... Net dat ding geinstalleerd, netjes een lege image gemaakt, geformatteerd in XP.
Start VMware Workstation, netjes hardware toegevoegd, maar die drive die ik net gemount heb, is dus niet direct in VMware te gebruiken.
Denk dat je de image weer moet unmounten, en in VMware moet zeggen dat hij de nieuw gemaakte image moet pakken.
Dus je moet op je HOST je image in orde maken.

Denk dat VirtualPC het zelfde probleem geeft.

[ Voor 30% gewijzigd door RaZ op 16-06-2004 23:26 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Vmware schijnt een probleem te hebben dat virtual floppy het niet doet indien er geen floppycontroller aanwezig is op de hostpc.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 01:35:
Vmware schijnt een probleem te hebben dat virtual floppy het niet doet indien er geen floppycontroller aanwezig is op de hostpc.
Ik heb het gisteren getest.
Je maakt dus eerst een nieuwe image met VDF, en die unmount je.
Daarna zeg je in VMware dat'ie een image-file moet gaan gebruiken, die je net hebt gemaakt met VDF. Werkt prima hiero.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1