Toon posts:

Afterburner FFB verdwijnt uit XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ben al vaak hier langs geweest maar heb hier eigenlijk nog nooit iets gepost omdat ik met de search een heel eind kon komen.

Ik zit met t volgende...

Ik heb een Thrustmaster Afterburner Force Feedback joystick die na een aantal minuten Battlefield spelen ineens al z'n functies verliest !!! Hij reageert helemaal nergens meer op en als ik terug ga naar windows XP, zie ik ook geen enkele reacties meer bij de spelbesturingen. XP ziet 'm wel ( en geeft ook aan dat er GEEN problemen ziijn met de stick) maar als ik in t configuratiescherm dce knoppen wil testen gebeurt er niets. Haal ik de usb stekker er even uit dan reageert ie weer op alles, maar na een aantal minuten gebeurt t weer. Ook al speel ik niet en kijk ik na een poos weer bij de spelbesturingen, zie ik weer geen enkele reactie.
Heb alle twee de drivers voor de stick geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Heb ook de verschillende USB poorten getest en bij de usb poort voor in de kast blijft hij het wel doen, maar raak ik ineens de Force Feedback kwijt :?

Ik heb t geintje al es eerder gehad, maar dat was snel te verhelpen door XP even te laten zoeken naar de stick. Jammer genoeg helpt dit truukje nu niet meer.

Is dit nu een software geintje of kan ik achter een nieuwe stick aan gaan?

Systeem: XP2600+(333mhz),MSI K7N2 Delta (Nforce chipset), Radeon 9600 XT, 1024 mb (333mhz Kingston), Creative Live!, 60GB HDD, 40 GB HDD, Windows XP met service pack 1

Verwijderd

Topicstarter
Ben er inmiddels al achter...

Het schijnt dat Thrustmaster Force Feedback sticks e.d. niet willen samenwerken met Nforce2 moederborden. Op een één of andere manier schijnt er met de stroomtoevoer iets niet te kloppen. Dit antwoord kreeg ik van Thrustmaster. (Had trouwens niet verwacht dat ik zo snel antwoord zou krijgen) 8)
De enige oplossing is het kopen van een USB-kaart (PCI) en daar je stuur/joystick in te stoppen.
Heb het gechecked. Dan werkt ie perfect :*)