Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Telfort probleem. Word afgesloten door wanbetaling..

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal gezocht maar heb nergens hulp kunnen vinden. Heb abonnement van telfort 500, al ongeveer 8 maanden. 2 maanden terug ben ik vergeten me rekening te betalen.

Toen kreeg ik me 1e waarschuwing, wanneer ik de acceptgiro op de bus heb gedaan. 1 week later kreeg ik die acceptgiro terug van de postbank, omdat ik vergeten was het rekening nummer er op te schrijven. Ondertussen is het 1,5 maand later en mijn telefoon was al een tijdje afgesloten. Ik kon zelf niet bellen, maar wel gebeld worden.

Maar dat duurde neit lang, Ik werd binnen een week helemaal afgesloten van telfort. Toen ik klanten service belde, kreeg ik te horen dat ik te laat me rekening had betaald, en dat ik daarom me nummer kwijt was.

Ergste is dat telfort nu verwacht dat ik het resterende bedrag van mijn abonnement in 1 keer aan hun moet betalen en er niks voor terug krijg. Dus ik moet ongeveer 1000 euro aan telfort betalen en krijg me nummer niet eens terug.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik geen brief van de incasso bureau heb gekregen, maar 2 waarschuwingen van telfort zelf, en daarna gelijk helemaal afgesloten werd.

Ik heb in het contract hiet niks over kunnen vinden. Kan iemand mij helpen?!

Verwijderd

8. NIET-TIJDIGE BETALING
8.1. Als de Contractant ten onrechte een afgeschreven bedrag laat terugboeken of als de
Contractant het verschuldigde bedrag niet heeft betaald volgens de manier die is omschreven
in artikel 7, is hij zonder verdere ingebrekestelling in verzuim.

8.2. Vanaf de datum waarop de Contractant in verzuim is, mag Telfort administratiekosten van
€ 12,50 in rekening brengen. Daarbij komen eventueel de (buitengerechtelijke) incassokosten
ter grootte van vijftien procent van het openstaande bedrag, met een minimum van € 35,- .
Vanaf de vervaldatum van de factuur kan Telfort de Contractant één procent rente per maand
of de wettelijke rente indien die hoger is, in rekening brengen.

8.3. Telfort mag de aansluiting buiten gebruik stellen zonder ingebrekestelling of mededeling als
de Contractant:
a. de factuur niet betaalt binnen de termijn die Telfort heeft gesteld
b. niet de zekerheid stelt die is omschreven in artikel 9
c. de machtiging tot automatische incasso intrekt en/of de overboeking ongedaan maakt.
Hai Ceyda, bekijk artikel 8.3, ik denk dat die voor jou van toepassing is

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
Hoe kom je aan een rekening van €1000 bij dat abbo?

Bel nog eens naar Telfort en spreek met die persoon af dat je het geld direct overmaakt. Waarschijnlijk kun je dan je nummer wel behouden...

edit: een nummer dat opgezegd/afgesloten wordt mag 3 maanden niet gebruikt worden... Dus theoretisch zou jij je nummer gewoon terug moeten kunnen krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door L.N. op 16-06-2004 17:48 ]

Verwijderd

[q]Hoe kom je aan een rekening van €1000 bij dat abbo?

Bel nog eens naar Telfort en spreek met die persoon af dat je het geld direct overmaakt. Waarschijnlijk kun je dan je nummer wel behouden...

edit: een nummer dat opgezegd/afgesloten wordt mag 3 maanden niet gebruikt worden... Dus theoretisch zou jij je nummer gewoon terug moeten kunnen krijgen.[q/]

Zoals ze zegt heeft ze die rekening gekregen omdat ze niet had betaalt, misschien moet je eerst de startpost lezen voordat je replys post |:(
en volgens mij mag je dat nummer juist binnen 3 maanden nog heropenen, of wil je zeggen dat je pas na 3 maanden je nummer terug krijgt?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
de rekening is zo hoog omdat ik een 2-jarig abonnement heb afgesloten. betaal 70 euro in de maand. en heb nog 16 maanden dat contract. Nu wil telfort dat ik dus 70*16 betaal. 1120euro's. maar daar zou ik normaal bel minuten voor krijgen, en nu krijg ik niks.
de openstaande rekeningen zijn al lang betaald

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 17:55 ]

Verwijderd

Umm, misschien moet je de voorwaarden van Telfort even lezen op de website, ik ken ze niet uit mn hoofd, maar ik weet nog wel dat als je een abbonement open en deze binnen 3 maanden opzegt, je het bedrag gewoon moet doorbetalen, omdat Telfort anders door jou geld misloopt, dus lijkt me logisch dat je ook dit moet terugbetalen bij een wanbetaling.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
Rick: Lekker vriendelijke post

ik vraag me af hoe diegene aan die rekening komt omdat:
een telfort 500 kost €45 per maand. De maximale duur is 2 jaar , dus 24 maanden. De TS heeft daarvan er 6 ( 8-2) betaald, dus 18 maanden nog max te gaan. 8 mal 45 is €810. Ik vraag me af waar de rest van het bedrag vandaant komt (de wettelijke rente is niet zo hoog en er nog geen kosten van een incassobureau)..

edit: te laat.. De TS betaald dus €70 per maand

Verwijderd

Topicstarter
OOk me sms-bundel erbij. Sorry was ik vergeten erbij te zeggen.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

SMS bundel is zo wie zo op te zeggen met inachtneming van 3 maanden, dus daar kan al weer wat vanaf. Heb je klantenservice al gebeld hierover ? Het je al een brief gestuurd ? Juridisch advies ingewonnen ?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb met rechtsbijstand gebeld. en die mevrouw vond het ook onzin. ze adviseerde mij om een brief naar de directie te schrijven. maar ik kreeg een geautomatiseerde brief terug van ze, dat ze het er niet ens mee waren.

Toen ik klantenservice op belde om te vragen welt artikel van de algemene voorwaarden ik naar moest kijken wisten ze het niet. ik heb nou 5-6 verschillende mensen gesproken die het niet wisten.

maar incasso bureau kon het ook niet vinden A.V, maar ze zeiden dat ik gewoon de rekening moest betalen en dan maar een klacht moest indienen

Verwijderd

Sorry voor mn onvriendelijke post maar heb mn dag niet echt :/

Misschien kan je nog wel van de sms bundel afkomen maar van de abbonementkosten kun je denk ik niet afkomen, je zou hoogstens kunnen zeggen dat je niet in-gebreke-bent gesteld, ookal heb je wel een waarschuwing gehad dus daarmee zul je de zaak niet winnen, ik denk dat er geen weg terug is voor je hoe vervelend het ook is. Daarom heb ik mijn abbo ook op automatisch incasso, ben ook vergeetachtig :+

Ceyda ik heb je al gezegd om te kijken naar artikel 8.3 dus wat je zegt slaat nergens op sorry

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het grappige is dat ik wel automatische incasso heb, maar ze konden de bedragen nooit afschrijven, dus kreeg ik een acceptgiro. Toen ik de girofoon belde, had ik wel genoeg geld op me rekening. Heb daar ook genoeg over gebeld, maar ze konden me dat ook niet uitleggen.

maar goed. ik zoek nog wel verder

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ga weer naar rechtsbijstand, stel samen met hun een brief op, en stuur die aangetekend naar de directie.

Verwijderd

9. ZEKERHEID
9.1. Als er redelijke twijfel bestaat over de vraag of bij het aangaan van de Overeenkomst de (aankomend)
Contractant aan zijn betalingsverplichtingen kan en zal voldoen, mag Telfort om
zekerheid vragen in de vorm van een borgstelling of bankgarantie. Telfort mag ook een waarborgsom
vorderen voor een redelijk bedrag. In afwachting van deze zekerheid mag Telfort
zijn verplichtingen opschorten. Over het bedrag van de zekerheidsverschaffing is Telfort geen
rente verschuldigd.
Heb jij Telfort in enige wijze een gevoel van onzekerheid gegeven? Voor wat jij zegt niet aangezien je op je rekening genoeg geld had, als het waar is dat je op automatisch incasso staat ingeschreven is er eigenlijk nalatigheid van telfort dat ze niet zelf van je rekening afschrijven tenzij er te weinig opstond.
10.3. De Aansluiting kan weer worden hersteld als de Contractant zijn verplichtingen nakomt, binnen
een redelijke termijn, die door Telfort wordt gesteld. Voor de indienststelling zijn heraansluitkosten
verschuldigd.
Misschien is in jouw geval de redelijke termijn wel overschreden.

|Nu mijn advies, als je op automatisch incasso staat ingeschreven en je genoeg geld op je rekening had, en dan niet nu maar 2-3 maanden geleden, kan je beroepen op nalatigheid van Telfort.
Is dit niet het geval kan je misschien beroepen op overmacht omdat je de rekening niet goed had ingevuld.

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik inprincipe nog wel bewijzen, heb nog me afschrijften, waar altijd genoeg geld op stond.
en ook de acceptgiro die ik terug kreeg van de postbank zonder rekeningnummer

Verwijderd

Kan je ook bewijzen dat je gebruik maakt van automatisch incasso? Dat staat volgens mij op je rekening of op dat blaadje dat je krijgt als je een abbo afsluit waarop je gegevens staan en volgens mij ook manier van betaling.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

@Ceyda

Ik denk dat je de hele zaak uit handen moet geven bij je rechtsbijstandsverzekering. Het gaat om een hoog bedrag en professionele hulp is denk ik gewenst. Laat je adviseren door een advokaat over de stappen die je zou kunnen ondernemen tegen Telfort. Weken lang onbereikbaar zijn zal voor jou blijkbaar niet iets zijn waar je op staat te wachten.

Verwijderd

KICK SCHOP TRAP

Verwijderd

Waarvoor?

Je kan tenminste belangstellend vragen hoe het TS vergaat in zn strijd tegen Telfort.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 18:06

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ik mis actieve incassering...
Meestal krijg je nog een 2e maand als "kans"
Mocht je die betaling missen ben je de l*l.
Maar vaak gaan er 2 of 3 maanden overheen.
Vaak mag je niet meer bellen van die 2 a 3 drie maanden die je niet betaald hebt.

Als je 1 betaling mist, krijg je 1e herinnering, mis je die nog krijg je een afsluiting met kosten.
Betaal je die niet, ben je al weer een maand te laat, want voor de 1e heb je 2 weken, voor de 2e ook weer 2 weken (=4 weken=1 maand telfort, want dat gaat per 4 weken ( hebben ze 1 week extra per jaar ))
Maar betaal je dan weer beide ben je weer bij.
Misschien kan je neit bellen voor 8 weken, maar dan pas gaan ze afsluiten

( heb er ervaring mee)

Verwijderd

Zou ik kunnen vragen ja dus hierbij @ Ceyda; hoe is het afgelopen of wat gebeurt er nu? Leuk dat je dat ook laat horen. |:( :+

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach telfort. Vroeger terwijl ik gewoon kredietwaardig was en ben werd ik niet geaccepteerd als klant en nu nog steeds niet. Nou wat een klanten binding. Ik had 1 rekening openstaan die net was verstuurd bij Dutchtone(ik had de klantenservice al 4 keer gebeld bij Dutchtone en niemand kon me uitleggen maar er werd vastgesteld dat het lag bij Telfort omdat die rekening net 1 dag openstond dus daardoor was ik niet kredietwaardig). Dus ik kon niets porteren qua nummer vanwege een rekening die net verstuurd was(dat was maar een bedrag van 50 gulden). Nou nooit meer Telfort. ik heb er wel een gratis Sony J5 aan overgehouden. Maar ook een hele goede ervaring. nooit meer Telfort

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Tja. Niet betalen = niet bellen=logisch.

Ze zijn wel een stuk strenger geworden dan vroeger en uitzonderingen maken ze dan ook niet meer.

Beetje lik-op-stuk beleid zegmaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 18:12:
Het grappige is dat ik wel automatische incasso heb, maar ze konden de bedragen nooit afschrijven, dus kreeg ik een acceptgiro. Toen ik de girofoon belde, had ik wel genoeg geld op me rekening. Heb daar ook genoeg over gebeld, maar ze konden me dat ook niet uitleggen.

maar goed. ik zoek nog wel verder
Dit heeft mijn broertje ook eens gehad met KPN. Die sukkels bleven maar accept-giro's sturen, terwijl mijn broertje een contract had waarop automatische incasso stond. Mijn broertje heeft het 1 keer gemeld en verder dus ook geen acceptgiro betaald.

KPN begon ook moeilijk te doen, maar uiteindelijk hebben ze aan het kortste eind getrokken. Ze hadden gewoon automatisch moeten incasseren, zoals contractmatig vastgelegd was. Nu konden ze alleen de gemaakte kosten in de vorm van bellen en sms-en in rekening brengen. Mijn broertje had dus een gratis telefoon en was ook gratis van z'n abo af. Alleen wat gezeik. (Geen BKR-notering ook, omdat KPN onrechtmatig gehandeld had.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 08:38 ]

Pagina: 1