[Copperjet 816 2P] Hoe WAN MAC uitlezen via telnet?

Pagina: 1
Acties:

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb een Copperjet 816 2P en wil de WAN MAC van mijn modem ophalen zodat ik hem kan instellen als router. Dit werkt niet:

telnet 172.19.3.1
admin (enter)
admin (enter)
console enable (enter)
bun show channel dsl 4 (enter)
mac adres zie je dan staan bij: rfc1483

Het MAC adres is nog steeds het LAN MAC adres. Hoe moet ik mijn modem instellen zodat ik mijn WAN MAC adres kan verkrijgen via telnet?

P.S. Ik heb maar 1 WAN IP...

[ Voor 4% gewijzigd door fb_slim op 16-06-2004 16:17 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
Kun je (met een draadloos netwerkkaartje) je WAN IP pingen?
Als je vervolgens is je ARP tabel kijkt zie je het mac-adres staan :) Met arp -a zie je je ARP tabel.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

onzin dan zie je nog steeds je lan mac.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
Ik haal de wan-poort van een router en de wifi-poort van een WAP door elkaar :)

Waar heb je het WAN MAC voor nodig? "om hem in te stellen als router"? Klinkt als chello oid, maar die Copperjet is een ADSL-modem?

ADSL is geen Ethernet, volgens mij heeft de WAN kant dan ook geen MAC-adres, het MAC adres is namelijk een eigenschap van Ethernet afaik.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Je hebt wel een WAN MAC en een LAN MAC bij een ADSL modem. Iemand anders nog ideetjes? Mijn WAN MAC moet ik aan mijn ISP vertellen zodat hij de verbinding naar dat MAC adres stuurt ;)

[ Voor 37% gewijzigd door fb_slim op 22-06-2004 10:10 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:55
fb_slim schreef op 22 juni 2004 @ 10:09:
Je hebt wel een WAN MAC en een LAN MAC bij een ADSL modem. Iemand anders nog ideetjes? Mijn WAN MAC moet ik aan mijn ISP vertellen zodat hij de verbinding naar dat MAC adres stuurt ;)
plug er gewoon een pc aan met een netwerkkaart en ga vervolgens sniffen met een sniffer?

of een manageble switch welke het mac-adres registreerd?

of set de wan kant op "obtain an ip automaticly" en draai een dhcp servertje, deze registreert vaak ook mac adres.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoiets staat doorgaans op de onderkant van het apparaat, of zelfs op de doos waarin het is aangekomen, dacht ik.

Verwijderd

fb_slim schreef op 16 juni 2004 @ 16:16:
Ik heb een Copperjet 816 2P en wil de WAN MAC van mijn modem ophalen zodat ik hem kan instellen als router. Dit werkt niet:

telnet 172.19.3.1
admin (enter)
admin (enter)
console enable (enter)
bun show channel dsl 4 (enter)
mac adres zie je dan staan bij: rfc1483

Het MAC adres is nog steeds het LAN MAC adres. Hoe moet ik mijn modem instellen zodat ik mijn WAN MAC adres kan verkrijgen via telnet?

P.S. Ik heb maar 1 WAN IP...
ik heb ook dit modem en wil deze ook instellen als router. In dit hele forum kan ik er nergens info over vinden. En degene die er al eens een vraag over stelde werd ook verwezen naar de zoekmachine !! Pfff help ons aub.

Hierbij oproep aan degenen die ook bij tweakdsl zijn aangesloten en dit modem copperjet 816-2p modem hebben om er samen uit te komen hoe je hier een NAT router van maakt.
Er is in grote lijnen wel documentatie beschikbaar maar een van de afwijkingen is dat je bij tweakdsl niet hoeft in te loggen met username.
Wie o wie heeft dit modem als router geconfigureerd !! Kunnen we profielen uitwisselen !
Het lukt mij maar niet om er een werkend (NAT) routertje van te maken terwijl ik er met de speedtouch in het verleden geen enkel probleem mee had. De verschillen t.o.v. bbned/tweakdsl zijn dan ook vooral het inloggen en het dynamisch ip.
(en het feit dat er op het grote boze net nog heel weinig over dit modem, zeker in comb. met tweakdsl, gevonden kan worden

satuser

Verwijderd

inmiddels heb ik het modem draaiend zoals ik het zelf wil. Als NAT router over een bridged protocol.
en Vodsl werkt er ook prima op met deze afwijkende config.

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 21:05
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 19:14:
inmiddels heb ik het modem draaiend zoals ik het zelf wil. Als NAT router over een bridged protocol.
Vertel vertel! Ik heb dit apparaat inmiddels ook (bij een Demon account) en ik wil hem ook graag laten routeren.

Trust me - I'm a lawyer!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
sorry voor deze kick ,maar zoe iemand kunnen vertellen hoe je hem als routerb zet,want ik kan er nog steeds niks over vinden :O

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-04 13:56
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2004 @ 19:14:
Ennnnnnnnn nog een kick van een tweede persoon :)
Ook net de modem gekregen en heel benieuwd! Hij geeft aan dat de dsl-verbinding actief is, maar door de instelling static ip kan ik niets uitrichten...
Pagina: 1