Toon posts:

[Hifi meubel] Goedkope adressen voor Finite Elements Pagode

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Moderator: Als de topic te lang is, mag je hem aanpassen...

Ik ben dus ook aan het rondneuzen naar goedkope adressen voor de Finite Elements Pagode Signature E15 of E17. Het mag ook de HD03MR/HD04MR zijn. De adviesprijzen zijn me wel errug hoog.
Weet iemand of deze meubels in DL stukken goedkoper zijn? Tot nu toe heb ik met vele Google pogingen niet veel sukses gehad (en ja, ik heb de google.de gebruikt).

Verwijderd

De dichstbijzijnde dealer voor Finite Elemente in Duitsland zit in Duesseldorf, de daaropvolgende in Hamburg. Ik denk ook niet dat je ze goedkoper zult krijgen in Duitsland.

Als je geluk hebt krijg je bij een NL-dealer 10% marge ;) .

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Die dingen zijn nu eenmaal duur en veel goedkoper zal je ze echt niet krijgen. Wat je wel kan proberen is er 1 tweedehands te vinden, b.v. hier: http://highendmarkt.de/filter.asp

Zijn wel enorm mooie dingen trouwens....als ik niet mijn breedbeeld TV er kwijt had gehoeven dan had ik wel zo'n Pagode Signature gekocht. Heb dus uit praktische overwegingen toch maar een Creaktiv genomen.

Verwijderd

Het spider van finite elemente is bang for the buck en het doet ook zijn werk, de pagode signature zal er inderdaad nog een schepje bovenop doen, maar de prijs/prestatie verhouding is hier duidelijk minder.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:09:
Het spider van finite elemente is bang for the buck en het doet ook zijn werk, de pagode signature zal er inderdaad nog een schepje bovenop doen, maar de prijs/prestatie verhouding is hier duidelijk minder.
Tegen wie heb je het als ik het vragen mag? Dit is nu echt een opmerking die zomaar uit de lucht komt vallen. 8)7

Verwijderd

Wat is er zo speciaal aan de Pagode Signature voor jou dat het niet voor een tiende deel van de prijs zelf te maken is? Ik bedoel, eenzelfde rackuitvoering kost in marmer zelfs nog minder als ik het zo zie 8)7
Dat dacht ik niet kijk maar eens hier audio-rack en ga dan eens naar Towai en Tosh 8) .
Ik bedoel ook niet een meubel waarbij je 10x de prijs aan de designer betaald. Wist je dat je marmer etc ook los kunt kopen of als compleet meubel, maar dan stukken goedkoper? ;)
/cynisme

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 04:25 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Die dingen zijn gewoon gek duur, en ik twijfel er echt sterk aan of het buiten verbeterde stabilteit ook maar een r**t helpt.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

zimbab schreef op 16 juni 2004 @ 20:25:
[...]

Tegen wie heb je het als ik het vragen mag? Dit is nu echt een opmerking die zomaar uit de lucht komt vallen. 8)7
Ik had het tegen cyberjobe, hij vindt de adviesprijzen voor de pagode signatures immers te hoog. Een andere optie is daarom het spider gezien de prijs/prestatie verhouding ;) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:39:
Wat is er zo speciaal aan de Pagode Signature voor jou dat het niet voor een tiende deel van de prijs zelf te maken is? Ik bedoel, eenzelfde rackuitvoering kost in marmer zelfs nog minder als ik het zo zie 8)7
Dat dacht ik niet kijk maar eens hier audio-rack en ga dan eens naar Towai en Tosh 8) .

@ cyberjobe

Bij de bovengenoemde link zal je ook finite elemente vinden met de daarbij behorende prijslijst ;) .

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:39:
Ik vind hem echt heel erg mooi, vooral de zwarte met de high polished zijkanten. Moet je in het echt zien ook. Dat doe je met DIY niet zo snel na op detail. En je moet je geld toch ergens aan uitgeven.....ik doe dat graag aan mooie duurzame artikelen waar ik zeker van weet dat ik er geen spijt van krijg.

Edit: deze bedoel ik dus voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-moebel.de/pimages/E12-blackwzb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 16-06-2004 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Parasound: ik vind die Spider niet mooi uitzien. Dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn, maar mijn smaak is het iig niet.
Verder vind ik de prijzen idd erg hoog, maar niet onoverkoombaar (dus flink doorsparen). Maar als een echte zuunige Hollander zoek ik naar goedkopere winkels: de prijzen die ik bij apparatuur kunnen sterk varieren, daarom dacht ik dat dat ook gold voor hifi meubels als Pagode.
Echter met googlen en duitse kieskeurig valt dat dus echt tegen. Ik hoopte dat er iemand was die mooiere prijzen gevonden had.
Ik moet nog ff uitzoeken wat die opstelling kost met de link die Parasound me had gegeven (en dat doe ik liever thuis dan hier op het werk ;-) )

@ Euss: ik heb vorig jaar bij Aldenkamp ook een marmeren uitvoering gezien van Liko( ??? wel beter afgewerkt: netjes alle randen in een blok afgewerkt, maarja.. die groene gevlamde marmer :r zal vloeken als de neten in mijn (toekomstige) kamer, met veel blauw (vloerbedekking en gordijnen) en kersen meubels.

@ TomSwinnen: hmmm... De Reference heeft zelfs speciale resonatoren, die met de hand wordt afgesteld. En ja... dat betaal je dus. Ik hoopte dat er een winkel was die de Reference verkocht die ietsje duurder zou zijn dan de SIgnature in Nederland. Die hoop moet ik blijkbaar laten gaan. :'(

Ik ben het eens met Zimbab: ik heb de Reference gezien op De Doelen. Toen was ik verkocht. De man van More Music was het met me eens dat het effect van de combo Signature en cerabase voor rack en ceraballs voor componenten de Reference vrij goed benadert en stukken goedkoper is.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

maak gewoon een naim nait rack.. en ipv glasplaten, granieten. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarwerk.net/paulie/empty.jpg
(jaja spam, maar volgens mij kent de topic starter deze niet :))

[ Voor 22% gewijzigd door gitaarwerk op 17-06-2004 10:04 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 17 juni 2004 @ 10:03:
maak gewoon een naim nait rack.. en ipv glasplaten, granieten. :)

(jaja spam, maar volgens mij kent de topic starter deze niet :))
Ik ken hem al... ik heb alleen een probleem met die verticale middenbalk aan de achterkant. Mijn kabels staan dan in de weg (ik heb niet al te lange interlinks).
De versterker is +- 50 cm diep, maar daarop zitten die interlinks (ook in het midden). Daarom valt die Creativ meubel ook weg (tenzij die verticale middenbalk los zit voor kabelbinderij- zoiets wil je helemaal niet!)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Misschien in sommige mensen hun ogen een domme vraag maar ik ga'm toch lekker stellen :P
WTF is, behalve het design, zo vreselijk nuttig aan een audiomeubel dat je er 2500 euri aan uit zou willen geven? Ik bedoel... Voor dat geld kun je een complete redelijk high-end 5.1 setup hebben :|
Ik kan me niet voorstellen dat je gear van'n meubel beter gaat klinken :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op 17 juni 2004 @ 12:45:
Misschien in sommige mensen hun ogen een domme vraag maar ik ga'm toch lekker stellen :P
WTF is, behalve het design, zo vreselijk nuttig aan een audiomeubel dat je er 2500 euri aan uit zou willen geven? Ik bedoel... Voor dat geld kun je een complete redelijk high-end 5.1 setup hebben :|
Ik kan me niet voorstellen dat je gear van'n meubel beter gaat klinken :P
Kijk maar op de website van finite elements ( http://www.finite-element...masterref,resonators.html ). Of JIJ of IK dat geld waard vinden, dat laat ik maar in het midden. Het design is wel heel erg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Een goede audiomeubel is niet goedkoop! En kom niet aanzetten met brakke dingen van Leenbakker of Ikea :r (of je moet zelf modden).

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
A OK, da's duidelijker :P
Ik ben het met je eens dat het design IDD best wel mooi is :P
Of het het geld waard is, dat wilde ik graag even helemaal in het midden laten, aangezien over smaak niet te twisten valt, maar ik vroeg me gewoon af of ze nog een toegevoegde waarde hadden in je geluid, en dat claimen ze in ieder geval te hebben, of het ook daadwerkelijk hoorbaar is, is weer een tweede, maar theoretisch heeft dit rack IIG een toegevoegde waarde aan het geluid.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op 17 juni 2004 @ 14:56:
Of het het geld waard is, dat wilde ik graag even helemaal in het midden laten, aangezien over smaak niet te twisten valt, maar ik vroeg me gewoon af of ze nog een toegevoegde waarde hadden in je geluid, en dat claimen ze in ieder geval te hebben, of het ook daadwerkelijk hoorbaar is, is weer een tweede, maar theoretisch heeft dit rack IIG een toegevoegde waarde aan het geluid.
Je kan ook kiezen voor de Signature... scheelt ongeveer de helft in prijs. Je kunt dan de resonanties (als je dit waarneemt) opvangen door Ceraballs (of als je budget wat ruimer is: Cerabases). Volgens de vertegenwoordiger zou de combo cerabxxx + Signature de Reference aardig benaderen en is zachter voor je portemonee (en daar had de vertegenwoordiger echt niet aan gedacht) ;)

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:25:
[...]

Kijk maar op de website van finite elements ( http://www.finite-element...masterref,resonators.html ). Of JIJ of IK dat geld waard vinden, dat laat ik maar in het midden. Het design is wel heel erg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Een goede audiomeubel is niet goedkoop! En kom niet aanzetten met brakke dingen van Leenbakker of Ikea :r (of je moet zelf modden).
Als Audiomeubel zijn alle IKEA meubels die dikke planken hebben en een honingraadstructuur in de planken hebben erg goed. Waarom? Ze zijn akoestisch redelijk dood. Doder dan spaanplaat of gewoon hout dat niet gekoppeld/ontkoppeld is. LACK tafels worden best vaak gebruikt en met redelijk succes. Het is een erg goedkoop alternatief voor de armeren onder ons.

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
ff een aanvulling: Finite Elements heeft nu Cerapucks tussen de Ceraballs en Cerabases geplaatst. Gezien de prijs ligt ie dichterbij de Cerabase dan bij de Ceraballs :Y)
Gezien de constructieverschillen tussen de Cerapucks (1 keramische kogel) en Cerabase (3 kogels) zou ik iets meer uitgeven aan de Cerabases. Een mooie budgetoplossing is (binnen deze reeks) toch de Ceraball. Wil je niet zoveel uitgeven, kan je altijd uitkijken naar Masterbase. Die kost maar 40 euro's per 4 stuks. Die zie je toch niet zitten als je hoogpolige vloerbedekking gebruikt :7
Pagina: 1