[Sasser] Windows NT4 affected?

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik ben bezig met een inventarisatie te maken voor beveiliging tegen het Sasser virus op het bedrijf waar ik zit, de vorige systeembeheerder heeft er vrij weinig aan gedaan, aan mij de schone taak om alles op te schonen.

Ik ben tegen iets heel tegenstrijdigs aangelopen. De volgende situatie is hier van toepassing: Windows NT 4 SP6a servers en XP/2000 workstations.

Nu lees ik op een Technet pagina van Microsoft over Sasser dat de enige affected clients , Windows XP en 2000 zijn. Maar volgens de Security Bulletin van MS, een allen bekend, is er wel een patch voor NT4 :?

Nu heeft de vorige beheerder problemen gehad die verdacht veel lijken op wat beschreven staan in het support document van MS;

STOP 0x00000079" error message appears on a Windows NT 4.0-based computer

Nu wil het feit dat de servers dus wel dual-cpu's hebben en dus de patch eerst moet worden gewijzigd (in plaats dat ze gewoon een nieuwe patch maken voor Dual-CPU, maar dat zal wel weer te maken hebben met het feit dat NT4 niet meer officieel wordt ondersteund door Microsoft).

Ik voel er weinig voor om deze servers te patchen omdat ze erg gammel zijn, en, hoe tegenstrijdig ook, niet geinfecteerd kunnen worden door een Sasser variant.

Om een lang verhaal kort te maken; is NT4 kwetsbaar voor Sasser of niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Om een lang verhaal kort te maken; is NT4 kwetsbaar voor Sasser of niet?
Exploitcode van _Sasser_ is 2k/xp only, maar er zijn genoeg Agobots e.d. die wel NT4 kunnen exploiten en die zijn imo gevaarlijker dan Sasser, ook erg verspreid en de payload daarvan is nog stukken gevaarlijker.
Complete controle over betreffende pc enzo.

In short: Ik zou evengoed patchen. :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:36:
In short: Ik zou evengoed patchen. :)
Mjah, alleen ik weet nu al dat die servers daar van over de zeik gaan.
Ik ga iig nog even verder spitten

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 17:41

ralpje

Deugpopje

Het OS zelf is niet affected (als in vastlopers, hoge load, etc.), afik, maar kan, zodra eenmaal besmet, wel andere pc's in het netwerk infecteren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer