Toon posts:

[Speakers] 2 kanaals -> 7 kanaals booming?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds te dubben over de speakers (zie mijn replies in Post je fotos en specs van je HT...).
Nu heb ik wel de Master Three stereo beluisterd, maar het is de bedoeling dat het een 7.1 kanaals opstelling gaat worden (meerjarenplan). Ik vond dat de bas behoorlijk indrukwekkend: je hebt haast geen sub meer nodig (maybe voor de allerlaagste tonen). Maar.... ik vrees wel dat als je een 7.1 opstelling maakt, dat de plaatsing wel stukken moeilijker wordt door interferentie (alhoewel de golflengte enkele meters zijn).
Verder heb ik ook de KEF Reference 203 beluisterd. De bas is stukken minder aanwezig en valt aan te vullen met 1 sub. Dit lijkt me makkelijker te plaatsen (voorlopig kan ik het met de REL Quake 1 doen en later upgraden naar de Stadium 3 of opvolger ervan).

De vragen: is mijn vrees terecht (en moet dus vragen aan de winkel om ff een 5.1 opstelling te maken om te checken) en eventueel uitwijken naar de KEF (en soortgelijke speakers) of valt dat reuze mee?
Natuurlijk vraag ik niet of je deze speakers al beluisterd hebt en (niet) mooi vindt. Ik wil alleen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met meer dan 2 'full-range' speakers waarbij de bas sterker aanwezig zijn (Boekster misschien?).
Bestaat er een simulatiesoftware (freeware???) om dit te berekenen?

De kamerdeel (2 kanten wordt afgeschermd met zware gordijnen van plafond tot vloer) is +- 25 m^2 met slechts 2 stoelen, 1 bijzettafeltje en 1 hifi meubel.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je zou de speakers op small kunnen zetten en 1 subwoofer erbij kunnen nemen.

Dan kapt hij de speakers op een bepaalde frequentie af zodat die de rest er mooier uit kunnen krijgen.

Ik denk dat je zoiets kan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 17 juni 2004 @ 13:45:
Je zou de speakers op small kunnen zetten en 1 subwoofer erbij kunnen nemen.

Dan kapt hij de speakers op een bepaalde frequentie af zodat die de rest er mooier uit kunnen krijgen.

Ik denk dat je zoiets kan proberen.
Zulke mooie speakers op small? :X Dan zal ik de winkelier maar vragen om een extra paar demos van de importeur te vragen... Mocht het gaan boomen, dan koop ik wel de KEF's (of andere minder bas-aanwezige speakers) en vul de bas aan met een subje.

Addenum: ik zag in een oude folder dat er zoiets bestaat als Chara (Spelling ok?), waarbij een cdrom geleverd wordt. Heeft iemand die software ooit gebruikt en wat is zijn/haar ervaring?