wireless ap en printservers van d-link

Pagina: 1
Acties:

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 13:27

dawauz

XboX live : DaWauZ

Topicstarter
Hallo,

vanwege een wijziging in ons magazijn komen er 3 printers bij. Omdat het plafond erg hoog is, en kabels trekken veel geboor etc moet worden, kan ik 1 ap op een bestaande kabel kwijt, en dan verderop wat printservertjes.

Ik heb nu een D-Link ap de DWL-2000AP+ en printservers DP-G310
Het zijn usb printservers.

Probleem 1
Nu heb ik die printservers voorzien van een juist IP en verschillende portnamen. Het lampje van wlan brand, dan zou hij dus verbinding moeten hebben met het ap. Volgens de webapplications is dat ook zo. Maar haal ik dan het ethernetkabeltje uit de printservers, kan ik ze mooi niet pingen of via de webapplicatie benaderen.
Ze hebben alleen wlan verbinding als ik de wireless van de ps instel op adhoc. Ik gebruik geen decryptie en SSID is default. Beide en AP channel 6

Probleem 2
Ik heb op beide een printer aangesloten, resp een hp officejet K80 en een V40. Maar op beide servertjes brand het lampje van usb niet. Wat ik ook doe en probeer, helpt niet. Andere kabels geprobeerd etc.
Hoe krijg ik dit nu voor elkaar?

Het is mijn 1e keer met wireless. Weet iemand of ik misschien wat over het hoofd zie ofzo?

Verwijderd

Probleem 2: Zelf heb ik ook wel eens een USB printserver (weliswaar ander merk) voor iemand getest en die werkte ook totaal niet met een HP Officejet G85 printers. De K80 en V40 zijn volgens mij "soortgelijke" produkten. Grote kans dat je die dus helemaal niet aan de praat krijgt. Probeer het maar eens met een doodnormale HP deskjet printer (bv de 840C) en 99,9% kans dat dan je USB lampje meteen gaat branden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 18:20 ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:10
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 18:15:
Probleem 2: Zelf heb ik ook wel eens een USB printserver (weliswaar ander merk) voor iemand getest en die werkte ook totaal niet met een HP Officejet G85 printers. De K80 en V40 zijn volgens mij "soortgelijke" produkten. Grote kans dat je die dus helemaal niet aan de praat krijgt. Probeer het maar eens een doodnormale HP deskjet printer (bv de 840C) en 99,9% kans dat dan je USB lampje meteen gaat branden...
Je hebt "wel eens" een zelde soort probleem gehad maar toch weet je 99,9% zeker dat het met een hp deskjet 840C wel lukt. Dat vind ik erg knap.

anyway.. Kijk eens in de documentatie van die printservers of ze de printer wel ondersteunen. En er zal vast en zeker wel een howto bij zitten.

Kan je het acces point wel pingen? Kan je er wel andere wireless apparatuur op aansluiten?
De printserver, werkt die ook met een gewone UTP kabel. Zo ja, gaat het USB lampje dan wel branden.

Verwijderd

@racemol: ik probeer iemand te helpen, hou je domme praatjes voor je aub...

1) Had al voor de TS op de website van D-link gekeken voor een lijst met ondersteunde printers, maar die is er NIET !!!

2) daarnaast ervaring + getest :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 18:31:
@racemol: ik probeer iemand te helpen, hou je domme praatjes voor je aub...
Even dimmen graag. Dit soort uit-de-hoogte-gedrag wil ik niet zien.

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Racemol schreef op 16 juni 2004 @ 18:22:
[...]

Je hebt "wel eens" een zelde soort probleem gehad maar toch weet je 99,9% zeker dat het met een hp deskjet 840C wel lukt. Dat vind ik erg knap.

anyway.. Kijk eens in de documentatie van die printservers of ze de printer wel ondersteunen. En er zal vast en zeker wel een howto bij zitten.

Kan je het acces point wel pingen? Kan je er wel andere wireless apparatuur op aansluiten?
De printserver, werkt die ook met een gewone UTP kabel. Zo ja, gaat het USB lampje dan wel branden.
Ik heb er net een OKI 3321 usb aangehangen, maar dan gaat het lampje ook niet branden. Maar ja er kan een utp kabel aan, maar die erin of eruit maakt niets uit voor het usb lampje.
Ik begrijp ook niet waarom ik de ps zonder ethernetverbinding niet kan pingen, hij zegt wel dat hij een wlan verbinding heeft.

Verwijderd

Uit de handleiding: USB lampje brand alleen als er geprint wordt!

Hang de printserver eens aan je netwerk via de UTP kabel, sluit een printer aan, en probeer iets uit te printen. Als dat lukt, weet je in ieder geval dat een van je printers ondersteund wordt.
Daarna kun je je dan op het wireless probleem gaan concentreren.

• dawauz

dawauz

Topicstarter
dat lukt ook niet, ik stel de poort in zoals het boekje, dat werkte niet.
Toen gewoon zo gelaten, ook niet. Daarna nog een hp tcp/ip poort gemaakt gewoon en instellingen zoals opt boekje, werkt ook niet.

Verwijderd

Mmm... Zul je toch met meer info moeten komen, wat je nu wel en niet gedaan hebt, wat de instelling zijn (screenshot). Anders blijft het giswerk, maar je moet zorgen dat je bovenstaande aan de praat krijgt en dan pas verder gaan met je wireless verhaal.

Probeer dit nog even: Log eens in op de printserver via UTP
1) Home -> System: Wat staat er achter printer status:? Off line?
2) Tools -> Print Test: Wordt er dan iets gedrukt?

• dawauz

dawauz

Topicstarter
hij zegt inderdaad printer offline, en bij testprint gebeurd er dus ook niets en krijg de melding dat die offline is ;(

Ik wil wel screenshots maken, maar waarvan allemaal? Dan maak ik ze ff..

Verwijderd

Zolang die printer status "Off line" is, heeft het geen zin om verder te gaan! Geloof me ik heb dit eerder meegemaakt. Heb je alle 3 de printers geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 11:47 ]

• dawauz

dawauz

Topicstarter
ja zucht.....zijn het dan gewoon klote printservertjes, en kan ik beter hp nemen ofzo?

Het is nl de bedoeling dat er zowieso die oki printers (matrix) erop gaan werken ivm picklijsten printen etc.

Mooi klote van D-link, ik d8 dat het altijd wel goed spul was.

Verwijderd

HP printservers in combinatie met HP printers zal in de meeste gevallen wel goed gaan. Zijn wel erg prijzig! Koop ook geen Cnet printerserver daar heb je hetzelfde gezeik mee.

Heb je niks aan HP deskjet spul staan, of bij iemand thuis?

Zoveel ellende/geld/tijd verloren om te voorkomen dat je een paar gaten moet boren :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 11:58 ]

• dawauz

dawauz

Topicstarter
heb nergens een deskjet bij de hand. Maar die Oki printers moeten erop....

en alleen gaten boren, tzijn muren van 3 bakstenen dik en moet dan ook nog es met een heftruck aan de gang omdattet erg hoog is. Dr hoef maar 1 kabel in de 1e hal, de rest is allemaal open lucht zegmaar....pfff

Verwijderd

Informeer eens bij Oki of ze daar niet een compatible wireless printserver weten voor je matrix printers!

Ga je toch met kabels in de weer, dan kun je bij Oki een netwerkkaart voor de 3321 kopen, meer info op: (prijs > 200 euro)
http://europe.oki.com/fcg...k=1&prid=253&cid=1&chid=1
The OKILAN 7120e network card brings a user installable internally mounted network solution to the ML3300 series (USB versions) and ML5500 series printers
Pagina: 1