Ik heb sins een tijdje me versterker op me pc aangesloten met een 3,5mm mini-jack kabel. Aan mijn versterker waar 2x een rechts/links uitgang op zit, hangen 2x 2 boxen.
Versterker (zit ook cassettedek, radio tuner en links 5bands/rechts 5 bands Equalizer in)
- Telefunken power pack 80 (stond achterop, weet niet of dit merk en type is)
220/230V~50Hz
4ohm
Boxen - 2x JVC (1 box per uitgang)
peak 70W
rms 35W
impedance 8ohm
- Aan de 2 JVC boxen hangen ook nog 2 'noname' boxen. Ik weet dus ook niet de impedance hiervan.
Nu is laatst mijn ene uitgang van mij versterker gesneuvelt.
En is mijn vraag, kan ik deze al behoorlijk oude versterker beter laten maken (als dit al kan) of beter een nieuwe kopen?
Maar dan zit ik weer met dat die boxen erbij moeten passen.
En wrm is die uitgang kapot gegaan? Ik heb het volume nooit hoger dan de helft, eigenlijk zelfs nooit hoger dan een kwart.
P.S ik ben al naar een geluidswinkel te gaan om te vragen wat er fout is gegaan met die uitgang maar dat kon hij niet zomaar zo zeggen.
Er hangen nu 4 boxen op één uitgang.
Ik heb al op internet gekeken naar misschien nieuwe versterker maar kan er geen wijs uit worden. Ben echt een nOOb als het gaat om audio.
BvD
Versterker (zit ook cassettedek, radio tuner en links 5bands/rechts 5 bands Equalizer in)
- Telefunken power pack 80 (stond achterop, weet niet of dit merk en type is)
220/230V~50Hz
4ohm
Boxen - 2x JVC (1 box per uitgang)
peak 70W
rms 35W
impedance 8ohm
- Aan de 2 JVC boxen hangen ook nog 2 'noname' boxen. Ik weet dus ook niet de impedance hiervan.
Nu is laatst mijn ene uitgang van mij versterker gesneuvelt.
En is mijn vraag, kan ik deze al behoorlijk oude versterker beter laten maken (als dit al kan) of beter een nieuwe kopen?
Maar dan zit ik weer met dat die boxen erbij moeten passen.
En wrm is die uitgang kapot gegaan? Ik heb het volume nooit hoger dan de helft, eigenlijk zelfs nooit hoger dan een kwart.
P.S ik ben al naar een geluidswinkel te gaan om te vragen wat er fout is gegaan met die uitgang maar dat kon hij niet zomaar zo zeggen.
Er hangen nu 4 boxen op één uitgang.
Ik heb al op internet gekeken naar misschien nieuwe versterker maar kan er geen wijs uit worden. Ben echt een nOOb als het gaat om audio.
BvD