Toon posts:

[versterker] nieuwe of laten maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sins een tijdje me versterker op me pc aangesloten met een 3,5mm mini-jack kabel. Aan mijn versterker waar 2x een rechts/links uitgang op zit, hangen 2x 2 boxen.

Versterker (zit ook cassettedek, radio tuner en links 5bands/rechts 5 bands Equalizer in)
- Telefunken power pack 80 (stond achterop, weet niet of dit merk en type is)
220/230V~50Hz
4ohm
Boxen - 2x JVC (1 box per uitgang)
peak 70W
rms 35W
impedance 8ohm
- Aan de 2 JVC boxen hangen ook nog 2 'noname' boxen. Ik weet dus ook niet de impedance hiervan.

Nu is laatst mijn ene uitgang van mij versterker gesneuvelt.
En is mijn vraag, kan ik deze al behoorlijk oude versterker beter laten maken (als dit al kan) of beter een nieuwe kopen?
Maar dan zit ik weer met dat die boxen erbij moeten passen.
En wrm is die uitgang kapot gegaan? Ik heb het volume nooit hoger dan de helft, eigenlijk zelfs nooit hoger dan een kwart.

P.S ik ben al naar een geluidswinkel te gaan om te vragen wat er fout is gegaan met die uitgang maar dat kon hij niet zomaar zo zeggen.
Er hangen nu 4 boxen op één uitgang.
Ik heb al op internet gekeken naar misschien nieuwe versterker maar kan er geen wijs uit worden. Ben echt een nOOb als het gaat om audio.

BvD _/-\o_

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik ben ook best een audionoob, maar ik zou zeggen laat die 4 boxen lekker op 1 uitgang hangen als het werkt werkt het :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iig, maar beetje zonde: 4 mooi grote boxen op een uitgang is -> mono = zonde :9

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
lijkt me niet dat hij daar genoegen mee wil nemen of wel soms?!

EDIT

LoL lekker snel

[ Voor 18% gewijzigd door J0J0 op 16-06-2004 16:02 ]

specs

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:01:
bedankt iig, maar beetje zonde: 4 mooi grote boxen op een uitgang is -> mono = zonde :9
Ik had niet door dat je mono bedoelde....
ik dacht dat je 2 kanalen had dus een a en b uitgang.... en dat nu alleen a het nog maar deed.
met mono zou ik ook geen genoegen nemen!

beetje redelijke versterker kost redelijk wat centjes... ik zou zeggen breng hem weg laat kijken wat het is en wat het kost. Laat ze je bellen of je dit het geld waard vindt en zo niet heb je alleen de inspectiekosten.

Verwijderd

Topicstarter
Mystic Spirit schreef op 16 juni 2004 @ 16:06:
[...]

Ik had niet door dat je mono bedoelde....
ik dacht dat je 2 kanalen had dus een a en b uitgang.... en dat nu alleen a het nog maar deed.
met mono zou ik ook geen genoegen nemen!
zoals ik al zei ben ik nogal een nOOb

hoe zit dat met die a en b uitgangen dan

ik heb 4 gaten op me achterkant, links rechts links rechts
aansluiting voor 2 boxen dus

zou het dus kunnen zijn dat ik gewoon stereo geluid heb? is zo moeilijk te controleren als je niet kan vergelijken...

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Lijkt me dat je op deze manier met 4 speakers @ 1 uitgang deze ook om zeep gaat helpen, zo niet de complete versterker. Ohmage wordt dan waarschijnlijk heel erg laag, of je moet ze zo geschakelt hebben staan zodat je nog rond de 6~8ohm uitkomt, maar je geeft aan een audionoob (NOFI) te zijn dus ik verwacht dat je dat niet gedaan hebt :)

Repareren lijkt me prijzig en eventueel de huidige versterker niet waardig.
Misschien even opzoek naar een leuke losse versterker en cd-speler, eventueel 2e hands een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door ConZito op 16-06-2004 16:17 ]

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Lijkt me niet meer de moeite waard om te laten repareren, loopt meestal aardig in de papieren (er even van uitgaande dat je eindtrap gesneuveld is, en niet slechts een zekering).

Je zou kunnen kijken of je een zaak vind met lage onderzoekskosten, en hem daar laten nakijken, want als het wel een zekering oid is, dan is het een kwestie van een zekering van € 0.50 laten vervangen (+ onderzoekskosten).

Overigens snap ik je niet helemaal, heb je nou:

1x set JVC op speakeruitgangen (L/R) A
1x set No-Name op speakeruitgangen (L/R) B

Of (wat je eigenlijk letterlijk zegt)
1x set JVC op speakeruitgangen (L/R) A + Set No-Name speakers.

Indien je het laatste hebt dan is dat ook waarschijnlijk meteen de reden waarom hij opgeblazen is, omdat hij dan waarschijnlijk de impedantie niet meer heeft aangekunt (8 ohm + 8 ohm speakers aan elkaar geknoopt wordt 4 ohm, 8 ohm + 4 ohm wordt 2.66 ohm effectief*). Hierdoor moet de versterker veel harder werken.

*R=1/((1/8)+(1/4)) = 2.66 (zie uitleg

[ Voor 46% gewijzigd door zion op 16-06-2004 17:03 . Reden: ff makkelijke techlink gezocht ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
ConZito schreef op 16 juni 2004 @ 16:16:
Lijkt me dat je op deze manier met 4 speakers @ 1 uitgang deze ook om zeep gaat helpen, zo niet de complete versterker. Ohmage wordt dan waarschijnlijk heel erg laag, of je moet ze zo geschakelt hebben staan zodat je nog rond de 6~8ohm uitkomt, maar je geeft aan een audionoob (NOFI) te zijn dus ik verwacht dat je dat niet gedaan hebt :)

Repareren lijkt me prijzig en eventueel de huidige versterker niet waardig.
Misschien even opzoek naar een leuke losse versterker en cd-speler, eventueel 2e hands een optie.
ik heb de twee jvc's op die ene uitgang hange, en aan deze boxen weer die andere 2 boxen.
Als ik alles op een uitgang hang dan trekken die 2 jvc's alles naar zich toe. Betekent toch dat die 'noname' boxen minder Watt zijn?

ene..ik gebruik geen cd-speler meer, alles staat op me pc ;)
wel zonde want het is een paar jaar oude sony 5cd wisselaar :9

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als er teveel belasting aan hing kan het ook best een zekering zijn, dus het lijkt me de moeite waard dat sowieso es te controlleren. (of heeft die gast in de winkel dat al gedaan?)
Iig is het natuurlijk smeken om problemen dat je nu 4 speakers op 1 kanaal hebt :X

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 16 juni 2004 @ 16:25:
Als er teveel belasting aan hing kan het ook best een zekering zijn, dus het lijkt me de moeite waard dat sowieso es te controlleren. (of heeft die gast in de winkel dat al gedaan?)
Iig is het natuurlijk smeken om problemen dat je nu 4 speakers op 1 kanaal hebt :X
die gast heeft dat nog niet gedaan

en als ik het volume niet harder zet kan ik er nu toch nog wel ff mee verder of kan ik beter 2 boxen afkoppelen?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:29
Je kan't beste gewoon eens lekker 1 box per kanaal gebruiken :P
Dus eentje links, eentje rechts... Omdat een van je 2 kanalen nu dood is, zou't voor je amp't beste zijn om lekker naar 1 box te luisteren.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Het best is 3 speakers afkoppelen, beter gewoon 1 speaker per kanaal, of je moet er zeker van zijn dat je versterker in staat is meer vermogen te leveren en daarbij ook nog stabiel genoeg is om op lagere ohmages te werken. Aangezien het al stuk is, dus maar 1 doen he ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ConZito op 16-06-2004 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
is mijn versterker nouw een 2 of 4 kannaals?

kan ik dus ook gewoon één box op links zetten en één box op rechts?
nu zit zon box met die twee draadjes met één in links en één in rechts
is dit dan fout of goed aangesloten?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:37:
nu zit zon box met die twee draadjes met één in links en één in rechts
is dit dan fout of goed aangesloten?
Links & Rechts :?

Lijkt me eerder + en - :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
En dan de nul van de versterker niet aangesloten? En dat werkt?

Dan is gewoon een draadje kapot of zo, omdat je dan 1 nul mist...

Wat bedoel je nu met links rechts links rechts? Je hebt 4 groepen van 2 aansluitingen? Dus 4 rode en 4 zwarte klemmetjes?

Kun je er anders een foto van maken en die hier posten?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 16 juni 2004 @ 16:44:
En dan de nul van de versterker niet aangesloten? En dat werkt?

Dan is gewoon een draadje kapot of zo, omdat je dan 1 nul mist...

Wat bedoel je nu met links rechts links rechts? Je hebt 4 groepen van 2 aansluitingen? Dus 4 rode en 4 zwarte klemmetjes?

Kun je er anders een foto van maken en die hier posten?
kan niet nu ff foto maken, miss vanaaf als het nodig is

ik heb nog van die boxen met dubbel draad waarvan ik er dan één in links doe en één in rechts (zwart en rood) hiernaast kan ik nog een box aansluiten.
of als ik het verkeert zie doe ik ze beide in rechts en de andere box beide in links, maar dan is het ook wel zwart en rood

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Okee, allereerst: rood en zwart heeft geen fluit met links en rechts te maken :) Rood is plus en zwart is min. Als het goed is hebben je boxen en/of kabels ook ofwel zwart en rood ofwel een plus en min aanduiding :) Die moet je dus kleur op kleur aansluiten.

Dan echt links en rechts. Dit staat als het goed is op je versterker. 1 groepje van rood en zwart heet links, het andere heet rechts. Je linkerkanaal (de speaker links van je) sluit je op links aan, de rechterspeaker op rechts B)

Je hebt dus een 2 kanaals versterker :)

Ik begrijp dus dat 1 van de 2 kanalen het niet meer doet? Je hebt niet toevalig de balans helemaal op een uiterste staan? :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Xander
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:52:
[...]

kan niet nu ff foto maken, miss vanaaf als het nodig is

ik heb nog van die boxen met dubbel draad waarvan ik er dan één in links doe en één in rechts (zwart en rood)
Zwart is min, rood is plus..... Hoe kom je erbij dat dat links en rechts is, staat er niet bij ofzo lijkt me :?

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:23:
ik heb de twee jvc's op die ene uitgang hange, en aan deze boxen weer die andere 2 boxen.
Als ik alles op een uitgang hang dan trekken die 2 jvc's alles naar zich toe. Betekent toch dat die 'noname' boxen minder Watt zijn?

ene..ik gebruik geen cd-speler meer, alles staat op me pc ;)
wel zonde want het is een paar jaar oude sony 5cd wisselaar :9
Als die andere speakers van je 4 Ohm zijn (goed mogelijk, veel oude/goedkope speakers zijn dat) dan heb je nu dus op een uitgang 2Ohm hangen, dit fluctueert ook nog wat, en ik ga er voor het gemak even van uit dat jouw versterker niet 1Ohm (Of zelf 2Ohm) stabiel is...
Als je dat zo aangesloten laat dan kan je er van uit gaan dat je andere uitgang binnenkort ook opgeblazen is.

[ Voor 6% gewijzigd door zion op 16-06-2004 17:08 ]

systeem

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Volgens mij heb je gewoon maar twee luidsprekeraansluitingen achterop en niet vier. Elke luidspreker heeft inderdaad twee draden nodig, dus dat maakt vier aansluitingen in totaal voor twee luidsprekers.

Meestal heb je per luidspreker één rode en één zwarte aansluiting, jij verwart dit met de linker en rechteruitgang, dat is het dus niet. Hou je hier netjes aan, dus steek de draden van een luidspreker in de rode en zwarte aansluiting voor links en doe hetzelfde met de andere luidspreker voor rechts.
Ga niet meer dan één luidspreker aan elkaar knopen, als je de impedantie niet weet, want de kans is inderdaad groot dat je daarmee de versterker om zeep helpt.
Als je toch persé vier luidsprekers wilt aansluiten op maar twee uitgangen, moet je ze per kant serieel aansluiten:
Vanaf de rode aansluiting op de versterker naar de + aansluiting van een JVC, dan vanaf de - van de JVC naar de + van de noname en tot slot vanaf de - van de noname weer naar de zwarte aansluiting op je versterker, en dat ook aan de rechterkant doen, zo maak je dus in feite een kringetje. Hiermee zit je altijd safe.

Er is een aardige kans dat je ditmaal alleen maar een zekering doorgebrand hebt, ik zou gewoon dat ding eens openschroeven (met de stekker eruit 8)7 ) en kijken of je die kan vinden. Vervangen en hoppa. Als je niks kan vinden zou ik er niet teveel geld aan uitgeven, want reparaties kunnen erg duur uitpakken!

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is nu.

edit: met die lange posts ben je altijd te laat |:(

[ Voor 3% gewijzigd door TheLemon op 16-06-2004 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal! ben weer veel te weten gekomen over audio :)

ga nu ff versterker openschroefen en kijken hoe dat met die zekering zit..

k post hier zo mijn bevindingen! :)

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
TheLemon schreef op 16 juni 2004 @ 17:10:
Er is een aardige kans dat je ditmaal alleen maar een zekering doorgebrand hebt, ik zou gewoon dat ding eens openschroeven (met de stekker eruit 8)7 ) en kijken of je die kan vinden. Vervangen en hoppa. Als je niks kan vinden zou ik er niet teveel geld aan uitgeven, want reparaties kunnen erg duur uitpakken!
Let er op dat ALS je dit doet, dat je (ook met stekker eruit!) erg oppast, aangezien er alsnog stroom opgeslagen kan zitten! (raak dus niks aan waarvan je niet zeker bent dat er geen stroom meer op staat)

systeem

• TheLemon

TheLemon

Ja dat is zeker waar, voor de veiligheid kun je beter eerst de versterker uitschakelen, dan een paar minuten wachten, stekker eruit, nog een paar minuten wachten.
Dan in de versterker moet je vooral oppassen voor van die grote, dikke blauwe of zwarte bussen (elco's), meestal in de buurt van de grootste transformator, daar kan nog heel lang spanning op staan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het uitgezet en losgekoppeld en heb daarna gegeten dus de spanning is der wel af

heb hem nu opengeschroefd en zou niet weten waar ik moet beginnne :?
waar moet ik naar zoeken?

• Xander
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 17:58:
ik heb het uitgezet en losgekoppeld en heb daarna gegeten dus de spanning is der wel af

heb hem nu opengeschroefd en zou niet weten waar ik moet beginnne :?
waar moet ik naar zoeken?
Zekeringetje, in de meeste gevallen zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.fluxfm.nl/foto/defecten/gesmolten%20zekering.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ik zie der één zitten en het draadje wat erinzit is nog heel en zie geen zwarte vlekken op het glas
klopt het dat er maar één in zit?

• m-m
  • Niet online

m-m

Zitten er op de achterkant niet nog 2? Vaak zitten ze achter een schroefdopje wat je los kan draaien. Staat wel Fuse bij.

• Xander
Zouden er volgens mij 2 moeten zijn, eentje voor links en eentje voor rechts.

Verwijderd

Topicstarter
op de achterkant zit er geen één

er loopt een brede kabel naar de kaart en daar waar de twee draden van de stroomtoevoer van de versterker ook bij de kaart komt zit één zekering

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
ik zou gewoon een nieuwe ..... laten maken :) :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• TheLemon

TheLemon

Kan best dat er inderdaad niet één per kanaal in zit hoor. Als hij toch open ligt, kijk dan gelijk eens naar bruine, verkoolde, of opgezwollen onderdeeltjes en ruik eens of je een schroeilucht ruikt binnen in.

Pas nog steeds op voor die dikke elco's, die kunnen zich, afhankelijk van de schakeling pas na een aantal uur ontladen.

Verwijderd

Topicstarter
alsk een nieuwe koop welke prijsklasse moet ik verwachten, wat ik nodig heb
gewoon een versterker, hoeft niet per se Eq., wat genoeg is voor mijn kleine kamertje en mijn boxen aankan. en i.v.m toekomst ook nieuwe boxen

want weet niet waar ik moet zoeken, prijzen van 100 tot 500 en merken van hier tot..

• Xander
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 20:29:
want weet niet waar ik moet zoeken, prijzen van 100 tot 500 en merken van hier tot..
Hoeveel geld heb je er voor over?

In kwaliteit zit er een behoorlijk verschil tussen een versterker van 100 euro en een van 500.

Als je ook rekening wilt houden met eventuele "toekomstige" luidsprekers is het ook wel een handig als je weet wat voor speakers je in de toekomst wilt kopen :P

Verwijderd

Topicstarter
TheLemon schreef op 16 juni 2004 @ 20:26:
Kan best dat er inderdaad niet één per kanaal in zit hoor. Als hij toch open ligt, kijk dan gelijk eens naar bruine, verkoolde, of opgezwollen onderdeeltjes en ruik eens of je een schroeilucht ruikt binnen in.

Pas nog steeds op voor die dikke elco's, die kunnen zich, afhankelijk van de schakeling pas na een aantal uur ontladen.
geen rare lucht en geen schroeiplekken te zien, dat is nouw het rare

k heb ook nooit wat horen knappen en alsk me boxen op dat kanaal aansluit hoor je het geluid gewoon supersuperzacht
al me schuifbalken zitten goed ook op de pc

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 16 juni 2004 @ 20:38:
[...]

Hoeveel geld heb je er voor over?

In kwaliteit zit er een behoorlijk verschil tussen een versterker van 100 euro en een van 500.

Als je ook rekening wilt houden met eventuele "toekomstige" luidsprekers is het ook wel een handig als je weet wat voor speakers je in de toekomst wilt kopen :P
zoals ik al zei is het voor mijn kamer en die is niet zo groot dus boxen van 300W ofzow worden het nooit en 8ohm is standaard toch?

die jvc is 35W8ohm en ben der dik tevreden over alleen geven mijn noname boxen de bas beter weer vandaar dat ik graag alle vier de boxen houd ook omdat dan overal in me kamer de muziek even hard klinkt

dus hoger watage als dat vind ik niet nodig, nu al overkill, maar het zijn goede kwaliteit en dat vind ik belangrijk

en ik zal dan gaan voor een 4channel zodat ik via mijn comp een soort surround kan maken met 4 boxen :9

ik heb er max denk €200/250 voor over

Verwijderd

Topicstarter
onder dat zekeringetje zitten ook nog 4 weerstanden, kan dat niet als zekering fungeren? en dat daar er één of meerdere van kaduuk zijn?

• Pendaco
  • Laatst online: 12:51

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ik weet niet hoe oud die versterker is, maar als ie ouder is dan 10 jaar of zelfs 5 kun je t bijna wel vergeten met repareren.

Ik had het laatst ook met een oude versterker (ong 13 jaar), een super dingetje alleen was het receiver gedeelte kapot gegaan, maar de versterker zelf deed t nog.
weggebracht om te kijken of ie uberhaupt wel gerepareerd kon worden, waar ze vertelde dat sommige onderdelen ervan waarschijnlijk niet eens meer gemaakt worden of nog bestaan.

een nieuwe receiver is denk ik goedkoper dan repareren, of je moet toevallig een 'handige' kennis, vriend of familielid hebben?

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit dat met een reciever, zit dat altijd in een versterker ofzow? en wat doet het?

ik denk dat het wel een 10 jaar oude is ofzow..dus laat hem niet repararen

dus word binnekort dus waarschijnlijk een nieuwe..maar welke?.. :?

Edit: kan miss een van de modjes de topictitel veranderen naar:
[versterker] Welke? -> €200/€250
aangezien de topictitel niet meer klopt omdat repareren der niet meer in gaat zitten...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 22:14 ]

• FireWood
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:50:
hoe zit dat met een reciever, zit dat altijd in een versterker ofzow? en wat doet het?
..
De reciever is eigenlijk altijd de het radio gedeelte en de versterker het gedeelte waarmee het geluid wordt versterkt. Je kunt teheoretisch namelijk het radiosignaal oppikken en het tot gehoren brengen zonder een voeding, maar dat geluid is zo zachtjes dat je het niet hoort.

Bij hele dure componenten versterkers zit er geen radio ingebouwd. Dan koop je een apparte versterker en een appart radio gedeelte, maar aan je prijs te zien is dat geen echte optie.

(Om het nog ingewikkelder te maken: Het woord "reciever" veranderd ook van betekenis bij dit soort apparatuur)

[ Voor 9% gewijzigd door FireWood op 16-06-2004 22:20 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
is dit iets vor mij?

http://www.bestekeus.nl/s...7_74_128/products_id/6584

of kan ik beter voor zoiets gaan?
kan ik toch wel 4 boxen op aansluiten d8 ik?..
http://www.bestekeus.nl/s...7_74_128/products_id/6339

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 22:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:50:
Edit: kan miss een van de modjes de topictitel veranderen naar:
[versterker] Welke? -> €200/€250
aangezien de topictitel niet meer klopt omdat repareren der niet meer in gaat zitten...
Dit soort dingen kun je het beste via een topic report vragen (handje boven aan topic). Echter ga ik je verzoek in dit geval niet inwilligen. Er zijn namelijk een hele berg versterkers van 200/250 euro en ze zijn allemaal stuk voor stuk erg goed. Welke voor jou het beste is kun je alleen zelf uitvinden.

Er loopt een topic over de kwaliteit van instap recievers die zou je als hulp kunnen doorlezen: [rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml]

Maar verder komt het toch echt op je eigen smaak aan. Ga dus eens langs bij een audio zaak waar je de verschillende modellen eens rustig kan bekijken en beluisteren. Ook tussen de verschillende versterkers zit een subtiel klankverschil dus het is belangrijk dat jij bepaalt wat je lekker vindt klinken. Daarbij wens ik je heel veel succes. Dit topic gaat om de bovenstaande reden op slot. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 23:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.