breedbeeld welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
hoi

binnenkort wil ik eindelijk een keer een breedbeeld televisie kijken, mijn budget is ongeveer 800 euro. Alleen ik weet dus echt niet wat ik nu kopen moet, wat voor mij het voornaamste is, is het geluid en de kwaliteit van het beeld.

ik ben al bij verschillende winkels geweest, en ze spreken elkaar allemaal tegen, eerst kreeg ik te horen dat geen enkele breedbeeld op kan tegen panasonic, een dag later was ik bij een andere winkel en daar hoorde ik dat digi pure van jvc het beste is.

mijn eisen zijn

100 hz
goed geluid
hele goeie beeld kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Er mag wel 1 wens bij: een vlakke beeldbuis. Die breedbeelden met een 'kromme' beeldbuis zijn IMHO waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Formaat maakt niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Niet teveel naar die verkopers luisteren (de naam zegt al genoeg: ze willen alleen iets verkopen)

Gewoon zelf een lijstje opstellen met alle precieze eisen die je wil en dan gaan kijken in de winkel welke je ZELF het beste vindt. (beeld, geluid, looks, e.d.).

Koop geen TV welke je niet heb zien spelen in de winkel (neem desnoods een eigen DVD mee om te testen).

-edit-
Bekende merken, daar kun je veelal geen buil aan vallen:
Samsung, Sony, Panasonic, Philips, LG, etc.

Succes ermee!

[ Voor 13% gewijzigd door Swop1200 op 16-06-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
dat klopt, dat wil ik ook graag, maar ik was het vergeten het erbij te vermelden

eisen zijn:

100 hz
vlakke beeldbuis
goed geluid
goede beeld kwaliteit

budget ongeveer 800 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
als je voor hele goeie beeldkwaliteit kun je IMO kijken naar Philips, Sony, Panasonic en Loewe. JVC's gaan altijd snel kapot.

Verder inderdaad zelf een lijstje opstellen met eisen en zelf kijken. Daarna alleen verkoper gebruiken om korting af te dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
formaat 70 a 80 cm

weet iemand ook welke televisie het strakste beeld heeft, in de winkel zeiden ze dat digi pure van jvc het allermooist is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony KV-28 FX 68 heb ik zelf, en ben er ZEER tevreden mee.

100 HZ, 72 CM, 100% vlak beeld, 3 scart (waarvan 2 rgb), s-video, en 1x die 3 tulpjes (Rode gele en witte.

Kostte prescies wat jij ingedachte hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.radio-waldecker.de/ffg/KV28FX68.GIF

op www.kieskeurig.nl zijn ze er ook zeer positief over (bijna alleen maal 9'ens.)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

ik zou zeggen tjek dit topic ff.... Breedbeeld TV's, advies?/
hier passeren een hoop tv's de revu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:01

Chiron

Moderator Discord

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
die sony kv-28fq86 is inderdaad een topper, ik heb net een paar reviews gelezen op kieskeurig, ziet er allemaal heel goed uit.

Alleen de tv heeft geen digitale scan, las ik. maar dat is bij zaak.

weet iemand toevallig ook, als digi pure van jvc nou echt zo goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
maurits187 schreef op 16 juni 2004 @ 15:56:
dat klopt, dat wil ik ook graag, maar ik was het vergeten het erbij te vermelden

eisen zijn:

100 hz
vlakke beeldbuis
goed geluid
goede beeld kwaliteit

budget ongeveer 800 euro
goed geluid, volgens mij als je een tv van zo'n prijs hebt, dat je dan ook best wel aan kan raden om een home cinema set erbij te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
dev icey schreef op 16 juni 2004 @ 16:06:
[...]

goed geluid, volgens mij als je een tv van zo'n prijs hebt, dat je dan ook best wel aan kan raden om een home cinema set erbij te kopen :)
daar heb je inderdaad gelijk in, maar ik wil eerst een nieuwe televisie, en daarna ga ik sparen voor een hd dvd brander met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

MarcoZ20 schreef op 16 juni 2004 @ 15:58:
als je voor hele goeie beeldkwaliteit kun je IMO kijken naar Philips, Sony, Panasonic en Loewe.
Loewe is toch nèt een kwaliteits- en prijsniveautje hoger dan de andere merken hoor...
JVC's gaan altijd snel kapot.
Leuke, ongefundeerde generalisatie hoor. Mijn vader en ik hebben al genoeg spul van JVC gehad wat uiteindelijk enkel door ouderdom de deur uitging.

Tsja, wat betreft alle tips hier: daar hecht ik geen waarde aan en dat raad ik jou aan ook niet te doen. Ga elke TV gewoon echt zelf bekijken, ga uit van je eigen mening, je eigen bevindingen en niet van wat iedereen op GoT zegt. Het gaat uiteindelijk om jouw ervaring met een TV... en ik kan iets slecht vinden terwijl jij het juist goed vind...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb jaren lang Sony gehad en ben er eens vanaf gestapt door een Samsung te nemen. Wat mij betreft zijn Sony, Samsung, JVC en Philips allemaal goeie TV's.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 10:26
euh tip van mij persoonlijk, ik wilde geen hele platte,
oftewel echt strak plat, heb er dus zelf eentje die heeeel licht bolt. dat kijtk een stuk fijner en evrvromd volgens mij minder
maar ja dats persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Wildfire schreef op 16 juni 2004 @ 16:25:
[...]

Loewe is toch nèt een kwaliteits- en prijsniveautje hoger dan de andere merken hoor...

[...]

Leuke, ongefundeerde generalisatie hoor. Mijn vader en ik hebben al genoeg spul van JVC gehad wat uiteindelijk enkel door ouderdom de deur uitging.

Tsja, wat betreft alle tips hier: daar hecht ik geen waarde aan en dat raad ik jou aan ook niet te doen. Ga elke TV gewoon echt zelf bekijken, ga uit van je eigen mening, je eigen bevindingen en niet van wat iedereen op GoT zegt. Het gaat uiteindelijk om jouw ervaring met een TV... en ik kan iets slecht vinden terwijl jij het juist goed vind...
Loewe is tegenwoordig echt beter betaalbaar. Kijk maar op www.correct.com.

JVC tv's zijn de meest opgehaalde tv's met kapotte beeldbuizen ed. bij mijn bijbaantje, dus is niet ongefundeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
ik lees dat steeds meer op het internet, dat de jvcs wel goed zijn, maar geen lange duurzaamheid hebben, ik heb eigenlijk weinig zin, om over 2 jaar weer een nieuwe te kopen.

Mijn ouders hebben altijd problemen gehad met de gewone 4.3 televisies van philips, elk jaar was de beeldbuis weer stuk, en moesten ze hebben laten repareren. Ze hebben nu al 3 jaar een sony, en hebben er nooit geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JochemKnoops schreef op 16 juni 2004 @ 16:31:
euh tip van mij persoonlijk, ik wilde geen hele platte,
oftewel echt strak plat, heb er dus zelf eentje die heeeel licht bolt. dat kijtk een stuk fijner en evrvromd volgens mij minder
maar ja dats persoonlijk
Niet plat vervormt per definitie. Ik heb een volledig vlakke beeldbuis en dat kijkt toch wel fijn. Zeker als je aan vlakke PC monitoren en TFT's gewend bent ;) Mensen die _denken_ dat een vlak scherm vervormt moeten er gewoon aan wennen. Je hersenen zijn aan de vertekening van een bolle CRT gewend.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
is loewe kwalitatief gezien(beeld, beeldbuis) beter dan alle andere merken?
bedoel beter dan sony, jvc, panasonic, philips?

dacht altijd dat philips en sony de betere merken waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Loewe is echt goed, super scherp beeld. De beeldbuis is echter dezelfde als in een philips zit, dus zou je ook voor Philips kunnen kiezen.

Bij Correct hadden ze trouwens (misschien nu nog, moet je ff informeren) een aanbieding van een 32inch Philips met 5jaar garantie voor 8 of 900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 15:59:
Sony KV-28 FX 68 heb ik zelf, en ben er ZEER tevreden mee.

100 HZ, 72 CM, 100% vlak beeld, 3 scart (waarvan 2 rgb), s-video, en 1x die 3 tulpjes (Rode gele en witte.

Kostte prescies wat jij ingedachte hebt.

[afbeelding]

op www.kieskeurig.nl zijn ze er ook zeer positief over (bijna alleen maal 9'ens.)
ik heb exact dezelfde hier staan......alleen maar positief erover....nooit spijt ervan gehad! AANRADER DUS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Die Sony (KV-28) is inderdaad ook een goeie tv. Hoop alleen voor je dat je er geen trappen mee op moet, want Sony's zijn altijd ontzettend zwaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Offtopic:
Yup, hier ook een kapotte JVC TV, en inderdaad is de beeldbuis de schuldige. Maar het is wel een Philips buis die er in zit, dus of dat nou iets met JVC te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
misschien wel Philips buis, maar dan niet de beste buizen. Afdankertjes zeg maar.

bij Correct trouwens voor 1000 euro een Loewe, mooi toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MarcoZ20 schreef op 16 juni 2004 @ 16:52:
misschien wel Philips buis, maar dan niet de beste buizen. Afdankertjes zeg maar.
Wat een kul. Philips heeft voor B&O heel erg lang geselecteerde beeldbuizen geleverd, maar JVC gaat echt geen afdankertjes inkopen. Philips verkoopt z'n troep wel als Aristona ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Het mooiste is om gewoon een paar op een rijtje te zetten die je qua specs/design aanspreken en daarna gaan bezichtigen. In duistland bij saturn staan echt super veel modellen of een andere grote zaak.

Verder zat ik gister effe bij een dude voetballen te kijken op een sony en dat leek net of alles een herhaling was en was geen plasma of lcd.. en nog wel een sony ook verder is het design super en het beeld ook goed met mooie kleuren maar wanneer het beeld snel gaat krijgt het rare effecten..

http://www.sony.nl/PageVi...%2FTVP+Widescreen+16x9+TV

[ Voor 6% gewijzigd door _MaLa_ op 16-06-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De KV28FX68B is zeer goed getest , ik heb hem zelf ook thuis staan + meubel en een htp1000 setje erbij + design palen voor de 4 boxen , andere brede staat op tv die is magnetisch afgeschermd. 1( alles van sony )

Ik heb hem bij http://www.diga4u.nl gekocht.

De KV28FX68B is daar 599,- euro zonder meubel, meubel is de richtprijs +/- 150 euro daar heb ik hem wel voor gekregen.

Ook zat er een waardebon bij voor een GRATIS PSP2 en jawel , sinds 1 week in mijn bezit _/-\o_

Gewoon echt een aanrader !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

MarcoZ20 schreef op 16 juni 2004 @ 16:48:
Loewe is echt goed, super scherp beeld. De beeldbuis is echter dezelfde als in een philips zit, dus zou je ook voor Philips kunnen kiezen.
De beeldbuis alleen is echt niet bepalend voor de kwaliteit. Een heleboel is afhankelijk van de electronica die erachter zit, en dat is bij Loewe toch wel ander spul dan bij Philips.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
ik heb al een leuk toestel gezien op internet,

het is een loewe, kwam als beste uit de test volgens consumentengids mei 2004

http://www.audiovideospec...ril2004/detail.php?id=215

70 cm
100 hz
veel uitbreidings mogelijkheden,
real flat

1000 eurotjes, in via kelkoo in duitsland kan ik hem krijgen voor 850 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
ik heb een leuke breedbeeld gezien op internet

de loewe 3770 zw

heeft 100 hz
70 cm scherm
real flat

kwam als beste uit de test volgens de consumentengids mei 2004

kost 1000 eurotjes

Wat vinden jullie hiervan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

maurits187 schreef op 16 juni 2004 @ 19:40:
ik heb een leuke breedbeeld gezien op internet

de loewe 3770 zw

heeft 100 hz
70 cm scherm
real flat

kwam als beste uit de test volgens de consumentengids mei 2004

kost 1000 eurotjes

Wat vinden jullie hiervan dan?
Loewe spul koop ik puur voor het design, en ik kan nou niet zeggen dat ik het design van dit model zo super vind. Maar het zal vast een hele goeie TV zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
dit zijn ook nog features van de 3770 zw:

Klaar voor de toekomst dankzij de nieuwste MediaPlus-technologie
Veelzijdige uitbouwmogelijkheden: Home Cinema, Internet TV, Digital TV.

maar ik heb geen flauw idee wat ik mij hierbij moet voorstellen.

internet tv, digital tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben een 70cm. 100hz. tv voor 350 euro bij de aldi vandaan... perfect ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
wat jij mooi beeld vindt, is voor het grootste deel puur persoonlijk

een Philips geeft een heel ander beeld dan een Sony, ik vind Sony mooier, maar iemand anders vindt Philips weer mooier

moet gewoon ff een winkel binnenlopen dus, en wat rondkijken

en als jij perse 100hz wil, moet je vooral daar goed op letten, ik heb nl. nog geen tv voor max. 800 euro gezien met fatsoenlijke 100hz

kijk maar eens een voetbal wedstrijd op een 'goedkope' 100hz tv, dan begrijp je wat ik bedoel

laat je vooral niet aanpraten dat 100hz zoveel beter is!! maar kijk en vergelijk zelf, en let op vlot bewegende beelden (ook bij dvd's)

ik had zelf toendertijd een 700 euro max te besteden, en heb uiteindelijk een Thomson 82 cm ZONDER 100hz gekocht, voor 500 euro, scheelde dus ook nog eens flink geld

en nu bijna 2 jaar later, nog hardstikke tevreden over (behalve dat ik m alweer te klein vind dan...)

[ Voor 5% gewijzigd door Noedelsupke op 16-06-2004 20:35 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is niet zo nuttig. Ten eerste is er al een heel topic vol met verkoopadviezen (Breedbeeld TV's, advies?) en ten tweede is er geen "de beste". Doe net als de rest van nederland, orienteer je en maak zelf je keuze...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.