'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
je bedoelt dat de multiplier op 10 moet staan.
Maar weet je dit wel zeker?
Zeker weten dat je fsb niet op 133 moet??
hij draait nu op 100 * 7,5 = 750mhz
De multiplier is vaak gelocked.
133 * 7,5 = 1000 mhz (ongeveer)
[ Voor 15% gewijzigd door job op 16-06-2004 15:44 ]
The mainboard CPU Bus Frequency can be set through BIOS setup.
If CPU Clock = 100MHz
Core/Bus ratio = 7
then CPU core speed = Host Clock x Core/Bus ratio
= 700MHz
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
maar waar moet ik dit dan doen? Ik kan dergelijke instellingen niet vinden.damster schreef op 16 juni 2004 @ 15:43:
het voltage moet zeker niet op 10
je bedoelt dat de multiplier op 10 moet staan.
Maar weet je dit wel zeker?
Zeker weten dat je fsb niet op 133 moet??
hij draait nu op 100 * 7,5 = 750mhz
De multiplier is vaak gelocked.
133 * 7,5 = 1000 mhz (ongeveer)
een beetje afhankelijk van welk moederbord je hebt.
zoek de handleiding eens op..
Maar voordat je aan de slag gaat, zoek eens uit welke fsb en multiplier je cpu moet hebben.
Je wilt je cpu niet kapot maken denk ik.
Athlon (Thunderbird) 1G 100 10 OK
Athlon (Thunderbird) 1G 133 7.5 NO
De eerste zit op een FSB van 100 en een ratio van 10 die geondersteund wordt door moederbord.
De tweede draait op FSB van 133 met ratio 7,5.
Nu weet ik niet of dit twee types zijn, maar dan zou de tweede dus niet ondersteund worden. Eerlijk gezegd weet ik niet welke van de twee ik heb.
Verder heb ik in de bios nog het volgende gevonden.
De core kan ik instellen van 1.550V tot 1.850V en de CPU Host/PCI van 100/33 mhz tot 130/33 mhz.
En volgens mij werkt het moederbord niet met jumpers voor FSB en dergelijke.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
Can K7T Pro (MS-6330) support AMD 133FSB CPU?
It cannot. This is due to KT133 chipset specification supports only AMD 100FSB CPU
Dus ik denk dat hier je probleem zit....
Succes
Weinig kans dat je mobo dat ondersteunt .StefSOFT schreef op 16 juni 2004 @ 15:59:
maar ik weet niet eens of ik 133 FSB heb. Kan ook 100 FSB zijn en deze wordt weer wel ondersteund, maar ik weet niet wat de juiste instellingen zijn.
Mijn mobo ... een MSI K7T Pro met z'n thunderbird erop heb ik moeten unlocken op de proc. zelf . Het moederbord draait tot een max van 110 Mhz FSB nog stabiel . Alles wat hoger ligt wordt het afzien .
En de multiplier staat waarschijnlijk gelockt .
BTW .. in de bios staat op dezelfde pagina als waar je snelheid aangegeven wordt de mogelijk om deze aan te passen (keuze uit 3 snelheden en manual) vaak .
Probeer dat eerst eens .. en kijk daarna of het mogelijk is je proc. te unlocken (zie guidés op het got-forum hiero ) .
Good luck iig
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Verwijderd
De instellingen op mijn bord, K7t pro 2 v.1
Bios
Frequency/voltage control
onderaan
Clock by slightly adjust ----- 100
CPU clock ratio----------------- x10
Athlon 1000
Voltage heb ik op default, kan wezen dat je die anders moet hebben.
Er is dus geen jumperinstelling op de K7t Pro.
Succes
Je moet de Core/Bus ratio op 10 zetten.
[ Voor 33% gewijzigd door André op 16-06-2004 16:10 ]
Deze info staat dus niet bij mij.Bios
Frequency/voltage control
onderaan
Clock by slightly adjust ----- 100
CPU clock ratio----------------- x10
Athlon 1000
Zoek daarna eens goed in je bios of je je multiplier echt niet kunt instellen (multiplier wordt ook wel eens anders genoemd, bv cpu ratio oid). Ga desnoods gewoon alle optie af en zodra je iets ziet wat je kunt instellen van pakweg 5x tot 15x in stapjes van 0.5 (dus een rijtje van 5x, daaronder 5.5x etc.), dan moet je die eens op 10x proberen te zetten.
Als je er echt helemaal van overtuigd ben dat het niet in je bios voorkomt, (vooral bij oudere mobo's is dit niet altijd het geval), of als je geen zin hebt om in je bios te zoeken, kijk dan eens in je manual onder het kopje 'jumpers' oid. Als je daar ergens een jumper ziet staan die de multiplier regelt, dan moet je die jumper (meestal zijn er meerdere jumpers die de muliplier regelen), verzetten (kijk in de manual of misschien op een tabel op je mobo, hoe dit exact moet).
Veel succes
Het is dus 750MHz of met de hand de bruggetjes op de CPU wijzigen.
Maar samengevat, voortaan eerst je handleiding lezen
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()