Toon posts:

Welk image formaat is altijd anti-alliased in office?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik moet een logo klaar stoomen voor een of ander bedrijf.
Nu willen ze het vaak in powerpoint presentaties en
ms word gebruiken en het moet dus goed en mooi er uit zien,
wat voor achtergrond er ook gebruikt wordt.

Probleem is dat hij altijd voor een bepaalde achtergronds kleur
geanti-alliased is. Dan zie je als hij gemaakt is voor een witte
achtergrond bij een donkere achtergrond een smerige ranzige
witte smeurie rand.

Dus bestaat er een bestands formaat of iets waar naar ik
het kan converten zodat het er altijd goed uit ziet
op wat voor achtergrond dan ook??

Dag dag

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 19:43
*.png lijkt me het beste werken(ook transparant eventueel)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Geen idee eigenlijk of Office ook met EPS over weg kan? Zo ja, dan is dat wel aan te raden. En anders is denk ik inderdaad PNG (24) nog wel het beste alternatief..

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

WMF (Windows Meta File) lijkt me prima werken. Gewoon vector, achtergrond transparant houden, dan wordt de antialiasing verzorgd door de hosttoepassing. En met WMF gaat dat goed in Office, is mijn ervaring.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 15:44 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Niet anti-aliasen aan de buitenrandjes :)

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Gewoon plakken speciaal kiezen en dan onderste optie kiezen

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

OkkE schreef op 16 juni 2004 @ 15:32:
Geen idee eigenlijk of Office ook met EPS over weg kan? Zo ja, dan is dat wel aan te raden. En anders is denk ik inderdaad PNG (24) nog wel het beste alternatief..
geen idee of het tegenwoordig welo kan, maar vroeger iig niet, emf of wmf is en handig vectorformaat (zeker omdat je 't over logo's hebt lijkt me dit wel makkelijk)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

OkkE schreef op 16 juni 2004 @ 15:32:
Nee, nee, nee... geen PNG gebruiken! Ik heb het laatst ook gebruikt, en het begon enorm te rafelen. Toen ik een JPG er voor in de plaats kwakte werd hij wel wat erg gesmooth, maar dat zag er tenminste weer redelijk uit.

Ik zou ook voor WMF gaan als je daar naartoe kan omzetten. WMF is wel een ranzige vorm van vector maar so be it. Beter vector dan pixels.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 15:35:
WMF (Windows Meta File) lijkt me prima werken. Gewoon vector, achtergrond transparant houden, dan wordt de antialiasing verzorgd door de hosttoepassing. En met WMF gaat dat goed in Office, is mijn ervaring.
Hmm, ik heb andere ervaringen met WMF, dat ie tekst uit een logo echt zo enorm ging verkloten. Een 'e' die eerst smooth was werd na omzetten in WMF echt ranzig met de helft aan ankerpunten oid. Zag er niet uit. \

Voor Word maak ik meestal gewoon gifs op wit (das toch altijd wit) die ik dan op vrij groot formaat maak en verkleind plaats in Word, wordt het met printen ook nog scherp since Word zich niet echt wat aantrekt van dpi binnen bestand, kan ook aan gif liggen die dat niet ondersteund.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
Dark Blue schreef op 16 juni 2004 @ 23:08:
[...]

Nee, nee, nee... geen PNG gebruiken! Ik heb het laatst ook gebruikt, en het begon enorm te rafelen. Toen ik een JPG er voor in de plaats kwakte werd hij wel wat erg gesmooth, maar dat zag er tenminste weer redelijk uit.

Ik zou ook voor WMF gaan als je daar naartoe kan omzetten. WMF is wel een ranzige vorm van vector maar so be it. Beter vector dan pixels.
ehh heb je in jpeg transpartie ? nej ? wat heb je er in dit geval dan aan ?

LinkedIn
BlackIntel

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

OzBoz schreef op 16 juni 2004 @ 23:18:
[...]

Hmm, ik heb andere ervaringen met WMF, dat ie tekst uit een logo echt zo enorm ging verkloten. Een 'e' die eerst smooth was werd na omzetten in WMF echt ranzig met de helft aan ankerpunten oid. Zag er niet uit. \

Voor Word maak ik meestal gewoon gifs op wit (das toch altijd wit) die ik dan op vrij groot formaat maak en verkleind plaats in Word, wordt het met printen ook nog scherp since Word zich niet echt wat aantrekt van dpi binnen bestand, kan ook aan gif liggen die dat niet ondersteund.
Dat zou een goeie kunnen zijn. Ik moet nogal eens van die ranzige Word-brieven klaarstomen voor de kleurenprinter zeg maar. 'omdat ze geen briefpapier hebben van dit of dat bedrijf'... :z
ThaKiller schreef op 16 juni 2004 @ 23:21:
[...]

ehh heb je in jpeg transpartie ? nej ? wat heb je er in dit geval dan aan ?
niet zo zeuren. ;) ik las er ff overheen dat ie op meerdere achtergronden te zien moet zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

OzBoz schreef op 16 juni 2004 @ 23:18:
[...]

Yep, ik herken dat ook, maar dat is natuurlijk niet inherent aan WMF zelf, dat zit 'm in het filter naar WMF. Dus wat ik altijd doe is tekst in mijn vectortoepassing (CorelDraw in mijn geval) alvast naar krommen converteren vóór het exporteren, zodat dat gedoe met ankerpunten enzo niet aan het WMFfilter overgelaten wordt. Dat (goede) resultaat exporteer ik vervolgens naar WMF, waarin gewoon netjes alle ankerpunten meegenomen worden.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Office XP kan vrij goed overweg met eps, maar ik weet niet hoe dat zit met oudere versies...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Pagina: 1