ik interpreteerde het als volgt:
Iemand vond dat Windows brak is omdat er virusscanners voor (nodig) zijn
Ik repliceer daarop dat er voor Linux ook virusscanners zijn, en of dat OS dan ook brak is
/me wordt een beetje moe van Yoeri.
da's dan wederzijds hoor
Je heb zeer gebrekkige kennis van Linux, maar als het om kritiek op Linux gaat sta je vooraan.
Ik ben de eerste om toe te geven dat Linux een zeer degelijk OS is, the best tool for the job. Om ff te veralgemenen (ja, er zijn anderen ook maar als we ff eerlijk zijn: die zijn zeldzaam): er zijn weinig Linux-liefhebbers die Windows kunnen appreciëren.
Ik heb een half jaar met linux gewerkt, net omdat ik me een eerlijk beeld wou vormen. Ik ben me er ten volle van bewust dat dit niet voldoende is om een goede kennis op te bouwen, maar mijn inziens is dit wel voldoende om te merken dat ik me persoonlijk liever verdiep in de ins en outs van Windows.
Dat jij zonder mij ook maar één keer gesproken te hebben durft stellen dat ik alleen maar kritiek op Linux heb vind ik dan ook uiterst jammer.
Nu nog even uitleg waarom je argument nergens op slaat:
Linux is geen platform dat door 1 en slechts 1 bedrijf wordt aangeboden.
Ja en? Het ging mij ook niet om het economische aspect of zo. Alleen om het statement "er zijn virusscanners voor dus het is brak". (nee niet letterlijk, maar zo interpreteerde ik het wel)
Het feit dat jij daarvan nog niet eens doordrongen bent geeft aan dat je je totaal niet met Linux bezig hebt gehouden. De technische aspecten niet, de juridische, economische, maatschappelijke en politiek aspecten ook niet.
Ik ken niet de GPL uit het hoofd en zo, maar zoals ik al zei: ik heb me er wel voldoende mee beziggehouden om me een eerlijk beeld te vormen.
Heb jij me èrgens zien zeggen dat Linux zuigt, dat jij niets van Windows kent, ... ? Het is wel aangenamer discussiëren als je niet op de man speelt eigenlijk
Maar wel kritiek. Heel erg moe wordt ik er van je.
dat had je al gezegd ja
Ecteinascidin geeft een duidelijk argument m.b.t. een mogelijker strategie van Microsoft. Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit hier op T.Net Non-argumenten zien geven, dus hoe jij daarbij komt dat hij Non-argumenten geeft?
euh, heb ik nog recht op een eigen mening eigenlijk? het staat hem vrij om mijn argumenten te weerleggen net zoals ik dat probeer op enigszins onderbouwde wijze
door te stellen "dat is ecteinascidin en die doet niks fout" regeer je niet echt inhoudelijk imo
Daar is hij imho altijd iets te inhoudelijk voor gericht. Dat er in Linux ook lekken zit doet er uiteraard eveneens niet toe. Net als het al of niet bestaan van scanners. Linux wordt niet door slechts 1 bedrijf aangeboden en al helemaal niet 1 die een virusscanner integreerd. Bij mijn weten zijn er trouwens niet eens Linuxvirus-scanners. Ook geen MacOSvirus-scanners, ook geen BeOSvirus-scanners etc..etc..etc..

dan moet jij duidelijk eens jouw eigen kennis in vraag gaan stellen, in plaats van die van een ander
Mijn advies Yoeri: Denk eerst eens echt na. Idem voordat je een nieuwspost doet over Linux. Dat kun je imho trouwens beter helemaal laten.
Wil je me ff duidelijk maken met welke nieuwspost je een probleem hebt? en wat deze vraag hier uberhaupt ter zake doet? Als je mijn nieuwsposts inhoudelijk ter discussie wilt stellen kun je dat in een eigen topic doen in
Frontpage Algemeen
edit:
[quote]Broer van aad123 ofzo?[/quote]nee, en dit doet terzake omdat... ?