Nou, ik heb net nog eens wat geprobeerd. Ik heb eerst gekeken of ik het een en ander kon reproduceren door het isoleren van de code voor de banners in een losse html-pagina. Na een kwartier te hebben zitten refreshen zonder crash op de geïsoleerde code, kan ik in ieder geval mededelen dat het niet puur de code voor de banners is, maar eerder in combinatie met andere code op de frontpage. Alle banners laden in die gestripte pagina namelijk zowel met IE als met Safari prima. Echter, wanneer ik daarna weer een van beide browsers de frontpage probeer te laten laden: *poef*, browser weg. Het lullige is dat het crashen tijdens het laden gebeurt en je dus ook niet aan de (dus niet geladen) pagina kunt zien waarop hij crasht. De volgende conclusies kan ik wel trekken:
• De browsers crashen niet wanneer er alleen maar een kleine/grote banner aan de bovenkant wordt weergegeven;
• De browsers crashen niet wanneer er alleen text-ads worden weergegeven;
• De browsers crashen niet op de NGage Big-ad zonder gelijktijdige weergave van skyscraper aan zijkant, textads rechts en Foster Parentsbanner boven;
• De browsers crashen wel wanneer de pagina wordt geladen, hij halverwege is en er wordt begonnen met het laden van een flash skyscraper van Microsoft over webserving performance van Windows en Linux; welke banners tegelijkertijd met die banner geladen werden kon ik niet zien, maar hij crashte in ieder geval tijdens het laden van die banner, in zowel Safari als IE.
• De browsers crashen niet bij het laden van een pagina met zowel de skyscraper als de bigad, als de shop.tweakers.net geheugenshopbanner en de textads.
• De browsers crashen wel als er een 468x60-banner aan de bovenkant van de pagina wordt geladen, de skyscraper van Microsoft wordt geladen en er daarna nog wordt geprobeerd een aantal textads te laden;
Er lijkt dus helaas niet echt sprake te zijn van enige consistentie...
Wanneer de browsers crashen, crashen ze op de volgende module:
com.Apple.CoreServices.CarbonCore
Tot zover mijn experimenten, hope this helps (a bit)

.