[U.S. Robotics 808054] Alleen AP functie gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb momenteel een Copperjet 816 2p die ik een dezer dagen in zal gaan stellen als router. Deze gaat naar mijn switch die vervolgens het netwerk deelt. Een utp kabel gaat 80 meter verder door naar (een nog aan te schaffen) U.S. Robotics 808054. Mijn vraag is nu of ik de routerfunctie van de U.S. Robotics kan uitschakelen, zodat alleen mijn Copperjet 816 2p al het routerwerk verricht?

Heeft iemand een dergelijke opstelling? Ik wil de 808054 niet direct aan mijn modem hangen, omdat dit ik dan niet goed bereik heb 80 meter verderop en kan de ADSL lijn van BBned niet verhuizen, omdat die 240 euro voor het verhuizen mij toch iets te duur is.

Edit: kan iemand dit topic verplaatsen naar Networktroubleshooting, zat me net te bedenken dat ie daar beter past, maar las eerst US Robotics adsl modem/router en die staat in de Internet & Telefonie...

[ Voor 16% gewijzigd door fb_slim op 16-06-2004 14:40 ]

• fb_slim
  • Laatst online: 02-12-2021
Heb inmiddels U.S. Robotics gebeld en het is mogelijk om het apparaat alleen als AP te gebruiken. Relaxed!

• ou812
  • Laatst online: 13:59
Ik denk als je de USR alleen als ap gaat gebruiken je beter een ander model kunt aanschaffen, de Multi function accespoint dus. Deze is een AP met wat extra "AP" mogelijkheden, maar belangrijker : een stuk beter bereik.

Hier is de link:

http://www.usr-emea.com/p...50&page=overview&loc=bene

Deze heb ik zelf ook icm met een linux router en werkt echt pefect, super goed bereik tot ver buiten huis.